• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Jag fick rekommenderat Livostin mot pollenallergi. Finns både i nässpray och ögondroppar, tror jag. Jag har sprayen.

• Bellatrixx

Jag själv är pollenallergiker och frågade min barnmorska vad som var okej att ta nu när man är gravid, hon svarade att alla receptfria går bra. 

• anneh

Jag fick, efter att ha pratat med läkare, livostin ögondroppar och nässpray. Hon ville inte skriva ut tabletter..

• Svipp

Nu tar jag upp det vi pratat om många gånger men vi behöver hjälp! Vill så gärna bestämma ett namn snart så vi kan kalla bebisen något annat än just bebisen. Vill inte ha råd från någon vi känner just för att slippa alla negativa kommentarer. Men här är det ok känns det som. Syskonen heter Aron och Ester och jag undrar vilket namn av följande ni tycker passar bäst eller om ni har något annat lysande förslag:

Sigrid
    Astrid
    Jana
    Mira
    Svea

De är inte i någon favoritordning eftersom vi inte har någon favorit.

• Albasmamma
    Svipp skrev 2012-05-03 09:04:23 följande:
    Nu tar jag upp det vi pratat om många gånger men vi behöver hjälp! Vill så gärna bestämma ett namn snart så vi kan kalla bebisen något annat än just bebisen. Vill inte ha råd från någon vi känner just för att slippa alla negativa kommentarer. Men här är det ok känns det som. Syskonen heter Aron och Ester och jag undrar vilket namn av följande ni tycker passar bäst eller om ni har något annat lysande förslag:

Sigrid
    Astrid
    Jana
    Mira
    Svea

De är inte i någon favoritordning eftersom vi inte har någon favorit.
    Jag gillar namnet Selma, men det kanske inte är vågon favorit hos er. Annars av era förslag gillar jag Svea bäst.
  • Svipp
    Albasmamma skrev 2012-05-03 09:07:26 följande:
    Jag gillar namnet Selma, men det kanske inte är vågon favorit hos er. Annars av era förslag gillar jag Svea bäst.
    Jag gillar oxå Selma, men det ratar min man av den knäppa anledningen att hans kusins katt hette det. Obestämd Gillar också Svea mycket. Passar inte jättebra med vårt efternamn men jag funderar på att strunta i det, har nämligen gillat det länge.
    Tack för åsikter!
  • Svipp
    Something01 skrev 2012-05-03 09:07:56 följande:
    Mira tyckte ja passa in bra där :D
    Ja, Mira passar  bra även till vårt efternamn. Hmm...
  • Svipp
    Randiga Rut skrev 2012-05-03 09:12:11 följande:
    Jag tycker helt klart Sigrid! Aron, Ester å Sigrid känns som en riktigt fin kombo!! ;)
    Ja, det gillar jag oxå! Å vad svårt!