• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

hej hej :D nu har jag bara läst och inte uppdaterat så mycket =P 24+2 idag och var till bm socker 4.2 ja alla andra nummer på proven var iaf bra förutom järnvärdet då men det har ökat sen sist och nu är det dags för tablett varje dag istället för varannan. mitt SF mått idag ligger på 27 cm. alltså över medel. kändes väldigt kul att det var så =) hihih ja för att inte glömma, fick höra min älskades lilla hjärta banka så bra <3333 det gör verkligen hela min dag :D bm reagerade lite på mina sammandragningar men som det är idag behöver jag inte oroa mig för jag har inte ont. hon tyckte bara jag hade mycket sammandragningar och var väldigt hård hela tiden. jag är inte kunnig på det där så lyssnade bara på vad hon sa och när hon sa inget att oroa sig för så vart jag glad igen :DDD

• DetGodaLivet

Jag har också varit på första besöket (efter inskrivningen) nu i måndags.

Alla värden var bra utom järnet som är lite lågt (vilket är standard när jag är gravid...får fortsätta knapra tabletter helt enkelt).

Bebin ville inte bli lyssnad på. Hon blev förbannad och sparkade på lyssningsgrejjen.

• A R
    Randiga Rut skrev 2012-05-03 09:12:11 följande:
    Jag tycker helt klart Sigrid! Aron, Ester å Sigrid känns som en riktigt fin kombo!! ;)
    Jag håller med randiga rut om att Sigrid passar fint ihop med Aron och Ester, ett jättefint namn dessutom!
  • A R
    Roos26 skrev 2012-05-03 12:01:08 följande:
    Var på återbesök på östra sjukhuset igår. Tappen hade böivit något bättre nu efter sängläge i en vecka . Från 16 mm till 32 mm :D så de bar en stor lättnad. Blir sjukskriven en månad i taget nu så får vi se hur de ser ut med tätare kontroller. Hon hittade dock en till grej på UL . Moderkakan ligger presice vid öppningen så vi måste hålla koll på de så den drar sig uppåt å inte tvärt om annars blir de kejsarsnitt :P men ändå glad att lill åojken mår fint å att de går åt rätt håll:D
    Vad skön att det går åt rätt håll!
    Med tvåan hade jag moderkakan för öppningen men den växte uppåt så det behövde inte bli snitt för mig.
  • oxle bo

varit hos BM idag,
    sf 25 i v27+3 men de var bra sa hon
    <3 132
    järn 113 är inte de lite dåligt? jag äter tablätter.
    socker 6,2 precis efter lunch o glass  :)

orkar inte jobba mer, vill att maj ska gå o jag får gravidpeningen beviljad, så jag får gå hemma med gott samvete.
    är så trött o känner mig stor o tung, tunga ben,
    får samandragningar när jag anstränger mig, gör inte ont. men käns lixom obehagligt..

• cupcakekiller

Bellatrixx: Märker på dina namn att jag inte är det ända HP-freaket i den här tråden ;D
    Hade jag fått en dotter så hade hon hetat Luna i mellannamn :)

• Bubbs

Igår var jag till barnmorskan :)

Sf-mått 24 i vecka 24+3. Bra med järn så jag behövde inte äta tabletter. Vågen visade på +4kg.

Är det några i tråden som bloggar? Jag skulle gärna vilja ha lite tips på gravidbloggar, jag tycker det är så roligt att läsa. :D
    Gör lite smygreklam för min blogg också, http://lillebonan.blogg.se.

• Bellatrixx

Cupcakekiller: hahaha, opsiiie! påkommen. Harry Potter är enligt mitt tycke en av de bästa serier jag läst i bokväg, tycker de hade häftiga namn. Luna är häftigt

• NiniMe
    Bubbs skrev 2012-05-03 16:09:22 följande:
    Igår var jag till barnmorskan :)

Sf-mått 24 i vecka 24+3. Bra med järn så jag behövde inte äta tabletter. Vågen visade på +4kg.

Är det några i tråden som bloggar? Jag skulle gärna vilja ha lite tips på gravidbloggar, jag tycker det är så roligt att läsa. :D
    Gör lite smygreklam för min blogg också, lillebonan.blogg.se.
    Här är min www.ninniyesthatsme.blogspot.com