• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    Gadget skrev 2012-05-04 18:21:16 följande:
    Hittade annars en ny tygaffär, var så besviken för några veckor sedan när jag ville sy en filt och inte hittade tyger jag gillade, men i den jag hittade idag fanns så himla mycket fint så jag köpte tyg till två filtar. Fast innan jag känt bebisen känns det lite olustigt att sätta igång.... 
    Vad var det för tygaffär? Skulle gärna ha tips på tygaffärer med roliga/fina tyger till bra pris, helst i sthlm så man kan klappa och känna på tygerna innan köp =)  

Inser att mitt tygförråd är väldigt fokuserat på lapptäcken, har i princip inget annat! Började rota runt efter ngt tyg till ett babynest eller en amningskudde tidigare idag, men hittade inget i mitt lager som kändes särskilt bebis. Funderar på att sy i ngt neutralt tyg så länge, det kan ju tänkas att man ändå vill ha flera överdrag för att kunna tvätta enklare =) 
  • Kampis

Här har ni en med en unge som rör sig mycket en dag för att sedan knappt röra sig alls 3 dar. sen en dag rejs igen, och 3 dar lugnt där hon knappt rör sig på provokation.

• NiniMe

Jag känner SÅ igen mig i det ni skriver om sparkarna.. När jag var mellan vecka 23-26-27 så var jag jämt orolig, ett par dagar kunde det vara full rulle i magen, för att sen ena dagen vara cool lugnt.... Det känns som det är ganska vanligt när jag ser ni skriver om det nu...
    Jag var iallafall inne i förra veckan för att stilla mina nerver och det gjorde det.. Nu rör hon på som vanligt och det är lättare o se hennes mönster när man vet mer om hur man sett hon funkar...

Men är ni oroliga så åk defentivit in och kolla upp det.. Det hjälpte mig jättemycket, och jag kände mig betydligt lugnare i själen

• Gadget
    godisbit skrev 2012-05-04 19:26:37 följande:
    Vad var det för tygaffär? Skulle gärna ha tips på tygaffärer med roliga/fina tyger till bra pris, helst i sthlm så man kan klappa och känna på tygerna innan köp =)  

Inser att mitt tygförråd är väldigt fokuserat på lapptäcken, har i princip inget annat! Började rota runt efter ngt tyg till ett babynest eller en amningskudde tidigare idag, men hittade inget i mitt lager som kändes särskilt bebis. Funderar på att sy i ngt neutralt tyg så länge, det kan ju tänkas att man ändå vill ha flera överdrag för att kunna tvätta enklare =) 
    Jag bor ju i Tyskland så du har nog inte så mycket glädje av vad för tygaffär jag hittade.  
    Men jag köpte tyger från www.robertkaufman.com
    De verkade inriktade på lapptäckten och kviltning så olika mönster som passar fint ihop. Jag tror inte att jag är noggrann och tålmodig nog för att göra lapptäcken, men olikfärgad fram- och baksida ska jag prova mig på med ett ganska tunt stoppningslager. Kommer få en del rester över så ett par dregglisar kan det nog bli också.  
  • godisbit
    Gadget skrev 2012-05-04 19:41:02 följande:
    Jag bor ju i Tyskland så du har nog inte så mycket glädje av vad för tygaffär jag hittade.  
    Men jag köpte tyger från www.robertkaufman.com
    De verkade inriktade på lapptäckten och kviltning så olika mönster som passar fint ihop. Jag tror inte att jag är noggrann och tålmodig nog för att göra lapptäcken, men olikfärgad fram- och baksida ska jag prova mig på med ett ganska tunt stoppningslager. Kommer få en del rester över så ett par dregglisar kan det nog bli också.  
    Attans! Så var det ju =) Men jo, Robert Kaufman har mkt fint i just lapptäckstyger. Jag beställer ibland lapptäckstyger från USA och där har de både Kaufman och en heeel massa annat fint (om det är lapptäckstyger du är intresserad av). Och det finns lapptäcksmönster och tekniker som inte bygger på att man ska vara petimeternoga också!
  • Karo77
    Ellenbmt skrev 2012-05-04 18:31:54 följande:
    Gadget- det är ju lurveckor nu när det kan vara mer stillsamt, men, jag har läst att man ska prata med sin bm om det är mer stilla än vanligt. På samma sida stod det att man ska prata med bm om yrsel, sd mer än 4ggr per timma oavsett värk och onda ben. Unnat mig säkert 3000 kalorier idag, eller mer?!! Fattiga riddare med sirap och kanel till frukost, sedan stor sockerkaka till kaffet på jobbet, sill-lunch med tre bitar hembakt foccachia, sedan en cremebrule med rabarberkompott och nyss köttbullar med makaroner :) haha känner mig som en boll, verkligen en boll!! Mår illa och ångest, men ändå lixom glad.... Är ju inte gravid så ofta :)

Harligt ellenbmt !!!! Jag som aaaaldrig ater godis eller choklad och an mindre bakelser har fatt cravings pa fyllda choklad munkar, chips och franska ostar!!! Jag som hade satt 10 kg som mal ligger pa +8kg redan...v.26!!! Det ar nog kort!!
  • Sessan 84

Hej allesammans

Hoppar in med en liten fråga...
    Jag har haft tandvärk i veckan som gjort fruktansvärt ont och då varit "tvungen" att ta Alvedon. Men nu har jag insett att inte bebisen rör sig lika mycket när jag tagit Alvedon, någon mer som tänkt på det? Eller som vet något om hur Alvedon påverkar bebisen? Det SKA ju inte vara skadligt men det känns inte bra...

• Blomsterfröna

Här har ni en bebis som rör sig dygnet runt. Inte still för fem öre. Aldrig varit med om de med dom andra 3 att det e så aktivt:)

• DetGodaLivet
    Sessan 84 skrev 2012-05-04 20:56:01 följande:
    Hej allesammans

Hoppar in med en liten fråga...
    Jag har haft tandvärk i veckan som gjort fruktansvärt ont och då varit "tvungen" att ta Alvedon. Men nu har jag insett att inte bebisen rör sig lika mycket när jag tagit Alvedon, någon mer som tänkt på det? Eller som vet något om hur Alvedon påverkar bebisen? Det SKA ju inte vara skadligt men det känns inte bra...

Jag tar alvedon eller tom. citodon ibland mot migrän och upplever också att bebis blir slöare av det, men det ska inte ha långvariga effekter. Det är ju beprövade mediciner som funnits länge. Men tar det inte i onödan.