• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    Jloow skrev 2012-05-08 19:09:00 följande:
    Ullis1990: man styr den via droppdosa som man får en liten knapp man trycker på för att den ska skicka iväg en dos. Dock kan man inte få det tajtare än 2 minuter emellan.

Den funkar som EDAn då? Detvar ju knapp där också som man tryckte på var 15 minut.

Lär väl inte finnas en chans att det finns i kalmar, hade jag med velat ha ;)  
  • Jloow
    Kampis skrev 2012-05-08 19:40:55 följande:
    Den funkar som EDAn då? Detvar ju knapp där också som man tryckte på var 15 minut. Lär väl inte finnas en chans att det finns i kalmar, hade jag med velat ha ;)  

Du kan ju alltid fråga men det är inte så troligt. När jag fick den 2009 var den på studienivå och nu används den typ för såna som mig på Karolinska Solna. Kan ju hända att något liknade finns i typ Lund.. ;)
  • Maaya

Hej allihop :) jag är nyfiken på vilken vecka ni är i o hur mycket ni gått upp i vikt sen inskrivningen? Jag börjar känna mig tjock :/ så vore skönt i veta om det bara är jag eller om det är så för fler!

• Challelotten

Vi kommer att ha bebisen i vårt rum den första tiden, känns mer tryggt :0)

I v.24 hade jag gått upp 6 kg nu är jag i v.27 och jag har inte vägt mig någon mer. Så tråkigt att bara tänka på vikten så jag ska försöka låta bli att väga mig för ofta.

Vi passade på att köpa brios bas när den var nedsatt så passa på när du ser något :0)    

• Bubbs
    Maaya skrev 2012-05-08 19:59:40 följande:
    Hej allihop :) jag är nyfiken på vilken vecka ni är i o hur mycket ni gått upp i vikt sen inskrivningen? Jag börjar känna mig tjock :/ så vore skönt i veta om det bara är jag eller om det är så för fler!
    Jag är i vecka 26 och jag har gått upp 4 kilo. :)
  • Sommaren12
    Tira skrev 2012-05-08 17:33:03 följande:
    Det är acta graco logio s HP som jag beställde nu...är ni nöjda med den?
    Vet inte men är det inte den som en del är missnöjda för barnet växer ur den snabbare än i andra? Inte helt säker dock. Vi har köpt en Maxi-Cosi Cabriofix. 
  • NiniMe

Ahh så spookie.... Satt och pratade med mamma ikväll och vi snackade lte om när lillan kommer komma och jag sa att jag har bestämt den 23/7 (ja för skojs skull)
    Sen säger mamma, nä jag tror hon kommer den 13/7 (min 30 årsdag)
    Vi har det lite skoj med våra födelsedagar i vår familj, vi systrar är alla födda den 13, 13 januari, 13 april och jag den 13 juli.. Så nu satt jag och räkna på hur många dagar för tidigt det skulle bli om hon kom på min födelsedag och det blev 13 dagar förtidigt hahaha

• Maaya

Oj jag är i vecka 28 o har nog gått upp 9 kilo redan :O Men tröstar mig med att jag var under viktig innan så nu har jag ett BMI på 19-20. Inget kul alls o känna sig så stor o värre blir det väl :( Men det är såklart värt det med tanke på vad man får för det :) Någon mer som vill berätta om sin vikt?

• Mamma070912
    Maaya skrev 2012-05-08 19:59:40 följande:
    v 24, 6 kg.
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • 7eHimlen

Jag har inte vägt mig på en månad, men i vecka 21 hade jag gått upp 3 kg, tror jag kanske lagt på mig 2 kg till nu, så v25 eventuellt +5kg