• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen
    Something01 skrev 2012-05-08 10:19:16 följande:
    Åååh, ja håller med. Har ungefär samma viktuppgång som du. Har en på jobbet som är super snäll å hon har då bara gett komplimanger för magen å sagt  att "du har så fin gravidmage" å sånt är juh faktiskt kul å höra :D

Synd bara att man inte kan vara taskig tillbaka (till dom som säger tjockis)å säga "du är inte speciellt smal du heller".,. Ja önskar ja hade krut i mig å säga så. Men tyvärr.
    Nej eller hur, jag vill oxå bli kaxig o säga nåt lika sårande tillbaka, men jag har inte heller sånt krut i mig :/
  • 7eHimlen
    elfsan87 skrev 2012-05-08 11:39:01 följande:

Tack så mycket! Kul att kunna jämföra lite med andra, lever ju i en liten bebisbubbla just nu ;) Skönt att höra att det finns fler som typ är klara med alla inköp och förberedelser! Vi har ett litet sovrum till bebisen i anslutning till vårat men hon kommer nog sova jämte oss ändå, tror inte jag klara att slappna av annars! :) Jag har köpt ett babynest som jag tror kommer funka toppen! Har ni valt namn än då?

Ja vi har bestämt namn, men sen får vi väl se om lillkillen ser ut som att han passar att heta det :P hittills har ingen alls tagit samma namn, så vi håller det hemligt än så länge :P Iaf förstanamnet, i andranamn ska han heta Valdemar efter min frus lillebror :) Men hade vi väntat en tjej hade det blivit Juno :)
  • 7eHimlen

Ang att bli kallad tjockis! Jag kan oxå skämta om det med frugan, o mina vänner, men det är ju skillnad när kunder som jag inte känner ordentligt kommer in på jobbet o kläcker ur sig saker! De är inte smala nån av dem, men eftersom jag var lite större redan innan så förstår jag bara inte varför folk tycker det är okej nu. Även om jag oxå fattar att de flesta menar det med glimten i ögat. Skulle varit skillnad om jag verkligen HADE blivit tjock, nu har jag ju verkligen bara gravidmagen, är som mitt vanliga jag i övrigt. Jag skulle aldrig säga nåt om mina vänners elelr kunders vikt, så jag tycker inte det är nödvändigt av de att uttala sig :P

• Karo77

Hello, ang. Sovrum kommer bebisen ha eget om han ar som storebror var.... At vid 23.00 och vaknade for nasta mal kl 07.00 har aldrig upplevt vakande natter eller bebisen sovande Med oss. Vi far se vad som vantar oss nar det galler Tjockis sa svarat jag tillbaka direkt!!! Fins ingen anledning att folk SARSILT kvinnor som klacker ur sig sadana dumheter, de far skylla sig Sjalva . Annars ar jag jatte forskyld och hangig typiskt nar vi ska aka hem!!!! Hur ska man kla sig i sverige????? Vinter? Var?

• Challelotten

Nu har man varit på läkare ul och allt såg bra ut. Kunde inte hålla mig och frågade var det var men lillen ville inte vissa vem den är ;0) men läkaren och bm tyckte sig se att det är en liten kille i magen men jag skulle inte måla något rum blått. Hon vissade något runt som skulle vara pungen men det kunde lika med vara en tjej för de ser likadana ut. så nu är man mer nyfiken på vem som gömmer sig i magen :D

• Naimis
    LindaPernilla skrev 2012-05-08 08:19:31 följande:
    Vi kommer att ha bebisrummet men kommer också att ha en vagga i sovrummet. Min gamla som jag hade när jag var liten! :) Den står ute i uthuset hos min mamma, så vi ska ta hem den nu snart och slipa/måla den! Har varit iväg och fixat målarfärg (Lady Sensitive) så jag också kan måla! :)

Hur gammal är stora killen, Naimis?

Han är 2 år.
  • Tira

Hallå tjejer!! Jag sitter i bilbarnstolstankar och om vi ska köpa det nu eller vänta. Saken är att den vi har kollat på är på kampanj nu...så funderar därför på att göra något impulsivt och köpa den och en adapter till vår teutonia fun. Har ni köpt bilstol än?

• Kampis

Jag hade absolut passat på om det var erbjudande :)

Vi har kvar vår acta graco från dotterns tid :)  

• Tira

Det är acta graco logio s HP som jag beställde nu...är ni nöjda med den?