• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Skönt att se att fler känner lika inför tjockis-snacket! Jag har fått höra allt från "du blir då bara tjockare och tjockare" till "man ser att du väntar en ficka när du är så stor ut mot sidorna, väntar man pojke får man bara mage". Och det är av både läkare och övriga behandlare inom psykiatrin så man tycker ju att åtminstone dom borde vara liiite smidigare

Var så arg igår så jag övervägde att skriva ett allmänt f-ck off-meddelande på facebook till den som ens övervägde att kalla mig tjockis en gång till. Sansade mig som tur var och hoppar nog över det, haha.  

• LindaPernilla
    elfsan87 skrev 2012-05-08 09:36:46 följande:
    Hej alla blivande föräldrar! 
    Vi väntar en flicka den 14 augusti och tänkte gå med i denna tråden! Imorgon väntar 3D ultraljud och längtar sååå!! :) Börjar bli klar i barnrummet och har köpt massa kläder redan! Nån mer som inte kan hålla sig?? :)   
    Välkommen hit! :) Vi har BF samma datum. Kul :)
  • LindaPernilla

Blev less av att höra "tjockis" jag också av en klasskamrat var och varannan gång vi har lektion.
    Senast så sa hon "Nämen heej tjockis!"
    Till svar fick hon : "Tjenare, och detsamma!"

• Something01
    LindaPernilla skrev 2012-05-08 10:58:01 följande:
    Blev less av att höra "tjockis" jag också av en klasskamrat var och varannan gång vi har lektion.
    Senast så sa hon "Nämen heej tjockis!"
    Till svar fick hon : "Tjenare, och detsamma!"
    Hahah, klockrent :D

Men det har mkt att göra vem som säger det oxå. Å sättet det sägs på. Men de är som ändå inte ok å bli kallas de när man är gravid :p
  • fransyskan

Och här kallar jag mig själv "the fat lady" både hemma och på jobbet och maken håller långa utläggningar om hur jag lagom till sommaren kommer ligga som en utslagen valross i soffan och bröla efter vatten och mat... något som alltid slutar med att vi bägge brölar ikapp. Jaja, snart 30 men inte är det någon garanti att man beteer sig vuxet Vi byter snabbt ämne och konstaterar att även här ska barnet sova i vårt sovrum. Dels bor vi litet och dels passar det vårt tänk kring vad vårt barn behöver. Hur länge får vi se men som det ser ut just nu så får han vackert dela rum tills han blir två.

• elfsan87
    LindaPernilla skrev 2012-05-08 10:55:08 följande:
    Välkommen hit! :) Vi har BF samma datum. Kul :)

Tack så mycket! :) Vad roligt!
  • elfsan87
    7eHimlen skrev 2012-05-08 09:53:22 följande:

Hej & välkommen elfsan!!! Förstår att du inte kan låta bli, det är ju helt omöjligt! :D :P

Vi väntar en pojke 25 augusti (första barnet) och har redan handlat allt utom vagn!! Kunde verkligen inte hålla oss!! :P Det enda vi annars behöver fylla på hemma innan bebis kommer är blöjor/salvor och lite barnapotek :)* Vi bor "dessvärre"i en 2:a så något barnrum blir det inte än, men spjälsängen står redan i sovrummet! :P

Gud vad roligt med 3D, lägg uppbilder i bildtråden sen, är ju så roligt att se! :D Vi har redan varit på 3 ultraljud, så vi skippar 3D, men det är kul att se alla andras!  

Tack så mycket! Kul att kunna jämföra lite med andra, lever ju i en liten bebisbubbla just nu ;) Skönt att höra att det finns fler som typ är klara med alla inköp och förberedelser! Vi har ett litet sovrum till bebisen i anslutning till vårat men hon kommer nog sova jämte oss ändå, tror inte jag klara att slappna av annars! :) Jag har köpt ett babynest som jag tror kommer funka toppen! Har ni valt namn än då?
  • Jloow

Vi har mer eller mindre bestämt namn. Blir det en flicka ska hon heta Lydia o blir det en pojk så blir det Nathanael eller Nehemja.

Vi ska köpa en vagga som man kan rulla runt sen får vi se om bebis accepterar o sova där.. :) men vaggan ska vara i vårt rum. :) jag vill försöka hålla bebis ifrån vår säng men det är lätt o säga nu. Speciellt när klockan är 2 och man bara vill sova.. ;)

• Albasmamma

Ang. detta med att  bli kallad tjockis etc. Jag tar inte illa vid mig om det är folk jag känner som känner det på ett skämtsamt sätt utan att jag vet att de menar illa. Jag vet att jag har gått upp mycket i vikt och blivit större, jag kan också skämta om det tillsammans med maken. MEN, de jag stör mig på är när personer jag knappt pratar med annars kommer med dessa kommentarer eller säger "ja, här kommer hon som ska föda fyra barn". Sånt tycker inte jag är kul. Bara för att man är gravid är det ju inte fritt fram att slänga ur sig kommentarer hur jag ser ut eller för den delen klappa mig på magen. 

Välkommen elfsan!

Sommaren: välkommen hem igen från NY! Skönt att resan ändå var bra trots ömma fötter etc.