Issan8 skrev 2012-05-23 11:25:03 följande:
Nu har jag vart borta igen en vecka så ingen större mening att försöka läsa ikapp. Jag har aldrig kännt bebis sparka så kraftigt som den gjorde i morse, det var buff å spark å stånk nonstop i typ 20 min, ibland undrar man ju om dom är missnöjda med nåt där inne eller om det nu bara är en väldigt aktiv en.
Är det någon mer som har svårt att slappna av och vara lycklig över att det bara är 10 veckor kvar på grund av att man hela tiden får för sig att något ska gå fel? Man hör ju talas om de som mister sitt barn när det typ är dags eller iallafall väldigt sent, vet inte hur jag skulle klara av en sådan förlust när man har burit på sin bebis under så lång tid. Måste vara fruktansvärt. Jag borde inte nojja eftersom jag knappt har sammandragningar eller något annat problem men som sagt, tänker dessa dumma tankar ibland att bebis ska sluta leva där inne :(
Visst är det underbart när det sparkas o levs om där inne! Så himla härligt! Jag har oxå en aktiv liten sak i magen, men just idag har han varit väldigt lugn. Försöker att inte oroa mig för att nåt ska gå fel. Det är ju så sällan det hände, och OM det värsta sker så får jag ta tag i det DÅ, tar hellre ut massa lycka i förskott än tänker på det som kan gå fel. Men så klart har man ju stunder när man är orolig och tänker på saker som kan gå fel oxå. Det hör nog till att man gör sig redo att bli mamma. Nu blir det 18 år fyllda med lycka, kärlek o en hel massa oro :P