Augustibebis 2012
Jag går på Mama Mia i Stockholm o är har de kollat mig vid varje besök iaf, glukosbelastning vet jag inte om de gör. Kanske om någon har väldigt höga värden?
Räknade precis ut att det är "bara" 50 dagar kvar tills semestern, tar ju ut 4 veckor innan BF + en vecka föräldrapenning :D
Känns underbart att det inte är så långt kvar, även om det är 110 dagar till BF (gick in i vecka 25 igår, så är 24+1 idag!!) Och att man hinner vila lite innan bebis tittar ut, förhoppningsvis så följer han inte i mammas fotspår o kommer 5 veckor tidigt bara :P
I övrigt tycker jag att magen har stått still de senaste 3 veckorna, men att jag blivit lite mer otymplig, som om magen "stelnat"??! Skumt iaf, även om det är skönt att inte vara så stor :D Ska väga mig hos en kompis ikväll, men tror jag gått upp 5kg hittills, och det är ju helt okej :D
Ang att bli kallad tjockis! Jag kan oxå skämta om det med frugan, o mina vänner, men det är ju skillnad när kunder som jag inte känner ordentligt kommer in på jobbet o kläcker ur sig saker! De är inte smala nån av dem, men eftersom jag var lite större redan innan så förstår jag bara inte varför folk tycker det är okej nu. Även om jag oxå fattar att de flesta menar det med glimten i ögat. Skulle varit skillnad om jag verkligen HADE blivit tjock, nu har jag ju verkligen bara gravidmagen, är som mitt vanliga jag i övrigt. Jag skulle aldrig säga nåt om mina vänners elelr kunders vikt, så jag tycker inte det är nödvändigt av de att uttala sig :P
Jag har inte vägt mig på en månad, men i vecka 21 hade jag gått upp 3 kg, tror jag kanske lagt på mig 2 kg till nu, så v25 eventuellt +5kg