• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Jay84 skrev 2012-05-04 07:15:34 följande:
    Måste fråga, kollar alla sockret vid varje BM-besök? Här gör alla en glukosbelastning i v. 28-29 istället. Jag fick t.o.m gör en tidig i v 16 p.g.a att både min pappa och farmor hade åldersdiabetes, men de såg bra ut. :)

Jag går på Mama Mia i Stockholm o är har de kollat mig vid varje besök iaf, glukosbelastning vet jag inte om de gör. Kanske om någon har väldigt höga värden?
  • 7eHimlen

Räknade precis ut att det är "bara" 50 dagar kvar tills semestern, tar ju ut 4 veckor innan BF + en vecka föräldrapenning :D
    Känns underbart att det inte är så långt kvar, även om det är 110 dagar till BF (gick in i vecka 25 igår, så är 24+1 idag!!) Och att man hinner vila lite innan bebis tittar ut, förhoppningsvis så följer han inte i mammas fotspår o kommer 5 veckor tidigt bara :P
    I övrigt tycker jag att magen har stått still de senaste 3 veckorna, men att jag blivit lite mer otymplig, som om magen "stelnat"??! Skumt iaf, även om det är skönt att inte vara så stor :D  Ska väga mig hos en kompis ikväll, men tror jag gått upp 5kg hittills, och det är ju helt okej :D

• 7eHimlen
    RockTheRebell skrev 2012-05-07 12:37:30 följande:
    7ehimlen! Upplever precis som du att magen stelnat typ. 23+5 idag

:D Skönt att fler är ungefär lika långt gångna o går igenom samma saker!! Man tror ju lätt att det är nåt fel på en annars ;P
  • 7eHimlen
    elfsan87 skrev 2012-05-08 09:36:46 följande:
    Hej alla blivande föräldrar! 
    Vi väntar en flicka den 14 augusti och tänkte gå med i denna tråden! Imorgon väntar 3D ultraljud och längtar sååå!! :) Börjar bli klar i barnrummet och har köpt massa kläder redan! Nån mer som inte kan hålla sig?? :)   

Hej & välkommen elfsan!!! Förstår att du inte kan låta bli, det är ju helt omöjligt! :D :P

Vi väntar en pojke 25 augusti (första barnet) och har redan handlat allt utom vagn!! Kunde verkligen inte hålla oss!! :P Det enda vi annars behöver fylla på hemma innan bebis kommer är blöjor/salvor och lite barnapotek :)* Vi bor "dessvärre"i en 2:a så något barnrum blir det inte än, men spjälsängen står redan i sovrummet! :P

Gud vad roligt med 3D, lägg uppbilder i bildtråden sen, är ju så roligt att se! :D Vi har redan varit på 3 ultraljud, så vi skippar 3D, men det är kul att se alla andras!  
  • 7eHimlen
    lillakotten skrev 2012-05-08 10:08:58 följande:
    Jag är rent allergisk mot att höra "tjockis". Jag är gravid, inte tjock och det är en jäkla skillnad! Jag har mest fått mage och bröst så jag är verkligen inte tjock men man känner sig jävligt ful av alla pikarna!

Jaaa jag förstår inte heller varför alla verkar tycka det är okej att kalla en för tjockis så fort man får lite gravidmage! Okej om de fokuserar på magen, visst, men nej, jag tycker bara det är oförskämt! Hah, låter som värsta prudentliga fröken nu, men kan man inte bara säga "åh vad söt mage du har" eller når annat trevligt kan man väl bara låta bli att säga nåt alls? Man blir ju extra känslig oxå, så klart man tar åt sig! Jag var väl inte speciellt smal innan jag blev med barn, och har bara gått upp ca 4 kg magen, inget annat (och då är jag ändå i vekca 25 nu) så jag tycker inte att det är begfogat att kalla mig tjockis. ingen gjorde det ju förut så varför är det okej nu liksom? :P
  • 7eHimlen
    Something01 skrev 2012-05-08 10:19:16 följande:
    Åååh, ja håller med. Har ungefär samma viktuppgång som du. Har en på jobbet som är super snäll å hon har då bara gett komplimanger för magen å sagt  att "du har så fin gravidmage" å sånt är juh faktiskt kul å höra :D

Synd bara att man inte kan vara taskig tillbaka (till dom som säger tjockis)å säga "du är inte speciellt smal du heller".,. Ja önskar ja hade krut i mig å säga så. Men tyvärr.
    Nej eller hur, jag vill oxå bli kaxig o säga nåt lika sårande tillbaka, men jag har inte heller sånt krut i mig :/
  • 7eHimlen
    elfsan87 skrev 2012-05-08 11:39:01 följande:

Tack så mycket! Kul att kunna jämföra lite med andra, lever ju i en liten bebisbubbla just nu ;) Skönt att höra att det finns fler som typ är klara med alla inköp och förberedelser! Vi har ett litet sovrum till bebisen i anslutning till vårat men hon kommer nog sova jämte oss ändå, tror inte jag klara att slappna av annars! :) Jag har köpt ett babynest som jag tror kommer funka toppen! Har ni valt namn än då?

Ja vi har bestämt namn, men sen får vi väl se om lillkillen ser ut som att han passar att heta det :P hittills har ingen alls tagit samma namn, så vi håller det hemligt än så länge :P Iaf förstanamnet, i andranamn ska han heta Valdemar efter min frus lillebror :) Men hade vi väntat en tjej hade det blivit Juno :)
  • 7eHimlen

Ang att bli kallad tjockis! Jag kan oxå skämta om det med frugan, o mina vänner, men det är ju skillnad när kunder som jag inte känner ordentligt kommer in på jobbet o kläcker ur sig saker! De är inte smala nån av dem, men eftersom jag var lite större redan innan så förstår jag bara inte varför folk tycker det är okej nu. Även om jag oxå fattar att de flesta menar det med glimten i ögat. Skulle varit skillnad om jag verkligen HADE blivit tjock, nu har jag ju verkligen bara gravidmagen, är som mitt vanliga jag i övrigt. Jag skulle aldrig säga nåt om mina vänners elelr kunders vikt, så jag tycker inte det är nödvändigt av de att uttala sig :P

• 7eHimlen

Jag har inte vägt mig på en månad, men i vecka 21 hade jag gått upp 3 kg, tror jag kanske lagt på mig 2 kg till nu, så v25 eventuellt +5kg

• 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-05-09 14:17:59 följande:
    Idag tog jag äntligen tag i att ringa vårdcentralen för sjukskrivning, foglossningen har blivit mycket sämre så jag kan knappt jobba, har dragit på det i det längsta. Först positivt överraskad av att bli vänligt bemött och fick en tid direkt, nu är jag så sjukt frustrerad.

Fick träffa en utländsk läkare och när han undrade vad jag hade för problem och jag svarade foglossning sa han "vad sa? vad betyda?" så fick jag sitta och förklara för honom var foglossning är och hur det stavas. Sen klämde han tio sekunder bak vid bäckenet, och sen fick jag sitta med när han skrev sjukintyget, dock inte se vad han skrev.

Fick intyget med mig och jag tror knappast det kommer bli godkänt hos FK. Under diagnos har han skrivit "ryggvärk". Wtf!? Det är väl inte det jag har. Under status "gravid med stor mage". Nähä? Och sen på given ordination har han skrivit "vila, akupungtur och bälte". Det är ju inte alls det han ordinerat, jag förklarade att jag redan har provat akupunktur och foglossningsbälte utan resultat. Känns som att det är relevant att det står med i intyget att jag provat olika saker innan jag sjukskrivs.

Åh jag är så less. Tror ni det finns någon chans att det blir godkänt hos FK?   
    Gå till en annan läkare! Jag har ingen egen erfarenhet av sjukskrivningar, men av vad man har hört så ska det ju vara svårt att få till det och den där läkaren verkade ju inte ens förstå vad som var problemet! usch, gud vad jobbigt sånt där är! Men gå till nån annan så ska du se att du får ett "ordentligt" intyg med de rätta kommentarerna!
Svar på tråden Augustibebis 2012