Augustibebis 2012

För vår del så har ju min fru inga rättigheter innan närståendeadoptionen har gått igenom, och det kan ju ta ett tag. Just nu är hon arbetslös iaf, så vi kommer ändå vara hemma tillsammans om det fortsätter så. Men annars så kommer jag ta ca 9 månader eller kanske lite mer o sen får hon vara hemma :) Eller så går vi om varandra om hon får ett jobb. Jag skulle gärna vara hemma i över ett år, men det funkar varken med jobbet eller ekonomin så som det ser ut nu.
Min BM frågar som sagt varje gång jag är där, om jag äter tillskott. Folsyra slutade jag iaf oxå med i v 12. Och tar som sagt Blutsaft istället för Niferex, och det var BM nöjd med. Mitt järnvärde var ju nästan lika bra som vid inskrivningen så jag tänker fortsätta så länge det känns bra. Nu har jag ju iofs fått noja på fruktsallad så jag får nog i mig det jag behöver via maten, men jag tror inte att det skadar och jag kommer iaf inte ihåg att ta varje dag :P men visst är det allmän hysteri här inne, om vad man bör äta eller inte och hur man bör uppföra sig i största allmänhet när man är gravid. Man får nog ta allt med en nypa salt och anamma det som känns bra och bekvämt för en själv. Så länge bebisarna mår bra tror jag knappast att nån har rätt att lägga sig i vad vi väljer.
Ja då ska man in till förlossningen för att kolla upp lilla kickan ♥ Mammas oro lägger sig inte riktigt ♥ Så för att lugna mina nerver är det lika bra ♥