• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-04-23 21:03:39 följande:
    Nu tror jag att jag kände bebisens hicka för första gången. Hjärta
    Åh det gjorde jag förra veckan, så himla mysigt!!! :D
  • 7eHimlen
    Husmodern skrev 2012-04-24 09:52:49 följande:
    Läcker era bröst redan , jag läcker ingenting är i v23 nu juh:(...

Mina bröst läcker inte heller, men de spänner emellanåt. Är i vecka 23 (22+2 idag) så vi är lika långt gångna. Tror inte det är nåt att oroa sig för, alla läcker inte. Vi får nog igång det förr eller senare iaf :)

Btw, var hos BM igår och allt såg jättebra ut:
    Blodtryck 120/65
    Järn 130
    Socker 4,6
    O sen mätte hon mig till 22 com (har glömt vad kurvan heter) :P

Sen lyssnade hon på hjärtljuden oxå, och det lät jättebra men var svårt att mäta eftersom han låg så långt in och sparkade hela tiden :P Busunge! :P      
  • 7eHimlen
    Svipp skrev 2012-04-24 10:09:47 följande:
    Var glad för det. Jag är oxå i vecka 23 och läcker inget och hoppas jag slipper göra det resten av tiden. Med mitt andra barn gjorde jag det lite i slutet om jag låg i sängen och brösten klämdes. Men jag slipper gärna, amningen har fungerat utmärkt ändå.

Jag är lite orolig för min vikt. Har bara gått upp 1,5 kg och nu har jag gått ner det igen. Ligger alltså på samma som innan jag jag blev gravid , 77 kg. Är 183 cm lång. Med 1:an gick jag upp 19 kg och 2:an 12 kg. Jag gissar själv att det är stressen över allt runt omkring mig. Vet inte vad jag ska göra. 

Vad säger BM om din vikt då? Så länge allt ser bra ut när du är där så är det ju aäkert ingen fara. Om inte annat kanske du får göra ett tillväxtultraljud längre fram om du fortsätter att stå still?
  • 7eHimlen
    Something01 skrev 2012-04-24 10:31:06 följande:
    Ja har faktiskt inte gått upp mer än 1-2 kg å är i v.24. Men då hade ja 10 kg i övervikt när ja blev gravid, hade samma med förra barnet men hon kom då ut frisk som en nötkärna å lagomt stor :D

Jag har bara gått upp tre kilo än så länge och är i vecka 23, men stod oxå på ca 10kg för mycket från början, de tar ju av oss då :P Skönt ändå att veta att du fått ett friskt barn. Än så länge så såg ju alla värden bra ut för mig så jag hoppas det fortsätter likadant!
    Dessutom har jag (äntligen) fått en gravidnojja (hehe, jag som längtat så och undrat vad jag kommer sukta efter) : FRUKTSALLAD *asg* Jaja, nyttig är jag ju onekligen då, men jag som tänkte det skulle bli nån kul grej, typ pasta med jordgubbar eller nåt annat underligt :P
  • 7eHimlen
    Svipp skrev 2012-04-24 10:39:56 följande:
    Jag kanske skulle ringa och rådfråga bara? Ja, jag gör nog det, så slipper jag oroa mig.

Ja ring och kolla, om inte annat så kommer du iaf bli lite lugnad! :D Håll oss uppdaterade!
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-04-24 11:13:42 följande:
    Äter ni fortfarande gravidvitaminer? Mina tog slut nu. Vet inte om jag ska köpa nya. Min bm verkade inte tycka det var så viktigt efter första trimestern. Har ju redan massa annan medicin så ett piller mindre är ju lockande.
    Min BM ville att jag skulle äta järntillskott och ta ACO gravid eller ACO Kvinna. (är i v23). Däremot använder jag inte Niferex som de tipsar om utan dricker blutsaft istället. Första besöket hos BM hade jag  132 i järnvärde, igår hade jag 130 så det verkar ju som att det funkar :)
    Sen ville min läkare på Spec mvc att jag tar extra D-vitamin, eftersom man inte fått så mycket sol under vinterhalvåret, men nu skiner ju solen igen så det kanske inte behövs egentligen.. Iofs tar jag ju sprutor med inohep för att motverka proppar under grav, så om d-vitaminen har nån verkan där kanske, jag vet inte riktigt.
    Men järn o multiovitamin ska man nog fortsätta med :D   
  • 7eHimlen

För vår del så har ju min fru inga rättigheter innan närståendeadoptionen har gått igenom, och det kan ju ta ett tag. Just nu är hon arbetslös iaf, så vi kommer ändå vara hemma tillsammans om det fortsätter så. Men annars så kommer jag ta ca 9 månader eller kanske lite mer o sen får hon vara hemma :) Eller så går vi om varandra om hon får ett jobb. Jag skulle gärna vara hemma i över ett år, men det funkar varken med jobbet eller ekonomin så som det ser ut nu.

• 7eHimlen

Min BM frågar som sagt varje gång jag är där, om jag äter tillskott. Folsyra slutade jag iaf oxå med i v 12. Och tar som sagt Blutsaft istället för Niferex, och det var BM nöjd med. Mitt järnvärde var ju nästan lika bra som vid inskrivningen så jag tänker fortsätta så länge det känns bra. Nu har jag ju iofs fått noja på fruktsallad så jag får nog i mig det jag behöver via maten, men jag tror inte att det skadar och jag kommer iaf inte ihåg att ta varje dag :P men visst är det allmän hysteri här inne, om vad man bör äta eller inte och hur man bör uppföra sig i största allmänhet när man är gravid. Man får nog ta allt med en nypa salt och anamma det som känns bra och bekvämt för en själv. Så länge bebisarna mår bra tror jag knappast att nån har rätt att lägga sig i vad vi väljer.

• 7eHimlen
    NiniMe skrev 2012-04-24 14:47:03 följande:

Ja då ska man in till förlossningen för att kolla upp lilla kickan ♥ Mammas oro lägger sig inte riktigt ♥ Så för att lugna mina nerver är det lika bra ♥

Lycka till!! Hoppas allt ser bra ut!
  • 7eHimlen
    NiniMe skrev 2012-04-24 18:27:49 följande:
    Ohh nu har vi varit inne på förlossningen och allt såg bra ut med lilla gumman, hon låg på tvären och böka lite Hon var lugn men allt såg jättebra ut Så det är bara att gilla läget att hon inte är lika vild som sina bröder e och var Hon gav oss tummen upp på ultraljudet

Sen råkade läkaren försäga sig, hon sa hon flera gånger och sen oj ni vet att det är en flicka va? Hahahaha så ja det är en tösabit i magen Tur vi hade kollat det hahahaha

Åh vad skönt att allt såg bra ut!! Hehe fast lite klantigt att läkaren försa sig tur att ni redan visste! :-P
Svar på tråden Augustibebis 2012