• 7eHimlen

Augustibebis 2012

GAAAAAAAAAH!!! Nu är jag ARG!!!! 

Jag och min fru var o kollade på en lägenhet igår, den var verkligen heeeeeeelt perfekt. Jag frågade mäklaren om han redan haft nån visning på den, men han sa nej. Det skulle däremot vara en till visning som ikväll, men då ringer han, runt 15 till min fru, och säger att säljaren har fått ett bud som han har accepterat och väljer att gå vidare med det. Trots att vi säger att "jaha, men vi är villiga att lägga mer". Mäklaren säger att "jo, men säljaren känner sig moraliskt skyldig att sälja till just detta sällskap". Så vi fick inte ens chansen att lägga nåt högre bud! *morr*
    Till saken hör att de här lägenheterna nästan aldrig är till salu, utan det är mest större lägenheter i det området, så nu kan vi ju få vänta hur länge som helst till nästa gång!
    Usch han förstörde liksom hela min fredag, nu är jag på pissdåligt humör! Bäddade sängen, vek tvätt och plockade in saker i skåp av ren ilska och nu har jag inte så trevliga sammandragningar! :/ 

Nu ska jag "bara" plockan in och ut ur diskmaskinen, fixa te och bre mackor, sen blir det slappartid i soffan med en bra bok! Har egentid ikväll då frugan är hos en kompis och inte kommer hem förrän sent. Jag borde njuta men är bara arg just nu. Morr.

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig!! :/ 

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 17:54:35 följande:
    Näää fyyyy vad trist!! :( Undrar vad det var för konstiga moraliska skäl... Tyvärr är det ju säljaren som bestämmer så det är väl inte mycket att göra, men trist och lustigt. Hade med varit skitförbannad! Det är inte det lättaste att hitta en lägenhet man tycker är sådär perfekt, men hoppas att det finns nån annan mening på nåt sätt. Blä! Slappa du med din bok! Kram!

Mjaaa hon får hålla sig ett par veckor till. Är bara v 34 nu. Även om JAG känner mig redo så borde hon växa på sig lite till innan det är dags. Ska bli spännande med nästa ul och besök hos bm för att se hur långt ner hon ligger. 

Så konstigt det känns. Jag tänker "Oj hon har så lite tid kvar!" och inser samtidigt att jag bara ligger två veckor efter dig. 

Snart tror jag det blir en babyexplosion i tråden!! Glad

Ja det var så himla skumt! Mina kompisar försöker peppa mig med att det snart kommer ut nåt ännu mer perfekt, men med min tur så kommer det säkert vara alldeles för dyrt då! :/ usch vad jag känner mig negativ nu, det är väl bara att hålla tummarna antar jag, o hoppas på det bästa.. Tack för kramen, den behövdes! :D

Hoppas din lilla håller sig inne ett tag till! Även om man längtar! Jag kom i vecka 35 och vägde "bara" 1998 gr men var fullt växt på längden iaf, ca 53 :) men min mamma fick ju havandeskapsförgiftning så jag borde ju egentligen vägt mer. Jag låg i kuvös i ca en vecka men sen fick jag komma hem :)

Jag är övertygad om att vår son kommer tidigare än BF, men förhoppningsvis blir det iaf tidigast i vecka 37. Det kan jag leva med :D Shit, på söndag går jag in i vecka 33, tänk att han kan vara här om drygt en månad :P 

Jaa snart blir det babyboom här!!! *längtar*
  • 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-06-29 18:39:02 följande:
    7e himlen; Åh förstår frustrationen! Men vaddå moraliska skäl, kan det vara att de typ kände de andra då? Man tycker ju att de borde vara intresserade av att få ut så mycket som möjligt för den... Hoppas det rinner av dig fort och att ni hittar en ny snart som känns rätt!

Åh härhemma är vi segare än segast idag och har bestämt oss för att inte gå in på festivalen idag, sköönt! Inget höjdarväder och tydligen ska det spöregna under kvällen och natten. Mannen som kom med förslaget och jag var inte sen att nappa, det blir jordgubbar och vattenmelon och hyra någon film istället   Var det hit till Borlänge du skulle föresten Naimis? Välkommen isf! ;)

Har suttit och skrivit to do-listor idag, för vad som ska göras innan bebisen kommer, vad som är kvar att handlas och vad som ska packas i BB-väskan. Inte för att det är superakut att veta nu, haha, men behöver man ha med typ hårfön eller finns det att låna där? Duschcreme/schampo? Kan tänka mig att de kanske har vanlig sjukhustvål så det kanske är skönare att ta med sig eget. Blöjor lär man väl få där, men har för mig att jag läst eller hört att på vissa BB:n får man bara typ 4 st och stå för resten själv?

Jaaa så himla knäppt! Jag tror de kände varann, det lät så på mäklaren. Just här i sthlm känns det ju lite knasigt, man är ju så van vid budgivningar som går all världens väg - så det måste ju vara nåt sånt! 
    Verkligen trist eftersom just de lägenheterna är ute så himla sällan, vi har ju ändå hållt utkik just i det området i över ett år. Suck. Men ny tag, ska deppa ikväll o sen letar vi vidare :)

Roligt med P&L, var där för två år sen, men skööönt med hemmakväll oxå! Hoppas ni får en toppenkväll!

Hårfön har jag ingen aning om, men det borde ju finnas? Duschcreme o shampo tänker jag ta med mig oavsett, känns alltid fräschast att ha egna grejer så man luktar som man är van vid :P O sen hörde jag nån säga att man ska ta med sig typ lambi eller nåt riktigt mjukt toapapper, bb har nåt prassligt hårt bara. O ja, det där med blöjor verkar variera från ställe till ställe.. 
  • 7eHimlen
    Albasmamma skrev 2012-06-29 19:08:50 följande:
    7eHimlen; Trist att det blev så när ni fastnade för lägenheten. Det är alltid så att det i slutändan är säljen som i slutändan avgör till vem och till vilket pris de vill sälja, s.k. fri prövningsrätt. Men tycker att mäklaren hade kunnat sköta det snyggare. Han hade iaf kunnat framföra ert bud i så fall till säljaren och sen lämnat ett besked till er. Håller tummarna för att det snart kommer ut en lägenhet till försäljning i samma område som ni vill och får köpa!

Idag har jag fyndat en babysitter, i går babyskydd så nu känns det som att det mesta är klart. Ska bara inhandla nåt paket blöjor. Ang. amnings-BH som det tidigare diskuterades i tråden. Jag har köpt 2-pack från Lindex, visserligen inte väldens snyggaste men väldigt sköna. Kan vamt rekommenderas.

Naimis: SKönt med semester, jag är redan avverkat en vecka och det är verkligen skönt att slippa stressen på morgnarna och sittandet hela dagar. Lite avis dock, jag hade också önskat mig en sån chef och såna arbetskollegor. :)

Jag har blivit tokförkyld och sonen har 39,4 i feber nu i kväll. Usch, hoppas det ger med sig snabbt.
    Ja jag vet, o jag förstår väl säljaren oxå, det är ju mitt i sommaren och inte världens rusch efter lägenheter. Men ja de borde ju iaf varit intresserade av vårt bud.. Tack, skönt med fler som håller tummarna, vi kanske lyckas snart då!! :D 

Skönt att nästan vara färdig med alla inköp! :) det är samma här, behöver köpa lite t babyapoteket bara sen är allt klart! :D Ska bli så spännande att få se allas bebisar snart!! :D  
  • 7eHimlen

Fyran2012 - jaaa så himla surt när man äntligen hittat nån som känns HELT rätt för båda! Men det kommer fler, det måste det göra! :D 

Nej man orkar verkligen inte lika mkt som innan längre, jag var i Skärholmens Centrum två timmar igår o det var minst en timme för mkt, var helt öm i svanken sen.. Man får ta många pauser på sina utflykter så funkar det nog :)

Nu har jag iag lugnat ner mig och myser i soffan. Ska bli skönt med sovmorgon imorgon och ännu skönare att inte ha nåt alls inbokat :D

Ha en underbar helg alla! :D 

• 7eHimlen

Ellenbmt: Styrkekramar till dig!! Skönt att du fick liiite avlastning iaf! Varför måste din sambo jobba två heltider? Förstår att du blir helt slut när du själv inte mår bra! Stackars er! Hoppas du mår bättre snart och att allt känns lite lättare. Snart snart är bebis ute och du kan återgå till ditt vanliga jag. Förstår precis hur det känns att inte känna sig som sig själv. 

• 7eHimlen

Ellenbmt - AHa då förstår jag! INne så kul med såna där säsongsrelaterade jobb, du får försöka räkna ner till BF och hösten när han är hemma odentligt igen!
    Vad snålt med BM-besök! Bor du i Östergötland elelr Södermanland? Trodde de var rätt bra iaf i Södermanland? (går efter Julita-värdshus). Jag har haft "tur i oturen" iom att jag fick en propp så tidigt i graviditeten, så jag fick några extra besök i början. Nu har vi gått en gång i månaden och nu tre veckor emellan o sen ska det vara 2 veckors intervall. Men däremellan ska jag ju tillbaka till Spec mvc ang förlossningen o smärtlindringen. Kan du inte få fler besök, om du ringer?    

• 7eHimlen

Ang mössa även vid varmt väder: Det där tror jag att man kan ta med en nypa salt. Om bebisen ska ligga i babyskyddet från sjukhusentrén till bilden precis utanör så klarar han/hon sig nog utan. Om det inte skulle blåsa storm då mnöjligtvis. De ligger ju ändå skyddade där i. Och likadant om du ska ut med vagnen. Det blåser ju inte direkt ner i liggdelen. Inte i augusti/september när det är fint väder. Skillnad när det blir höst och rusk, klart de ska ha mössa då liksom.
    Just i vårt fall så ska ju vår son ha en one-piece på sig, och den har ju luva. Så När vi sattpå honom den och bäddat ner honom i babyskyddet så tror jag nog han ligger skyddad ordetnloigt. Annars har vi ju filtar med oxå :)

Angelica1991 - Åh grattis, gud vad kul att det går framåt och att hon mår bättre o bättre!! :D        

• 7eHimlen

RockTheRebell - men de flesta babyskydd har ju suflett (hur det nu stavas?!) och så vänder man ju bebisen bort från solen? Plus att just när man åker hem från BB (vilket väl var där diskussionen startade?) så går man ju bara en kort sträcka till parkeringen o sen är ju bebisen skyddad i bilen? Sen är det klart att de ska ha solhatt, men man ska ju ändå ionte utsätta bebisen för solen så jag tror snarare på att sätta vagneni skuggan då. Det kommer ju fortf vara varmt i luften, förhoppningsvis :)
    Man får ju såklart göra precis som man vill :) 

Svar på tråden Augustibebis 2012