• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Hej alla! Jag har inte varit aktiv här innan utan mest följt bildtråden, men nu när jag kommit ända till v 17 så vågar jag mig hit :)

Åh vad jag lider med er som fått dåliga besked på RUL eller KUB!! Hoppas verkligen det "fixar" sig för er alla och det kommer massa friska bebsiar i augusti! Massa styrkekramar till er!!

Jag som beklagat mig över att jag fått en blodpropp o måste ta sprutor, det är ju ingenting!! Jag vet iaf att min bebis mår bra hittills! Väntar oxå på RUL 27/3, men eftersom jag redan varit på UL två gånger då allt sett bra ut (senast v14), så jag hoppas att allt fortsätter så.    

• 7eHimlen

Pixel- jag lider verkligen med er, har tänkt på er hela helgen! Sänder massa styrkekramar!

--------/------------@  

• 7eHimlen

Vecka 18 nu (17+1 idag) och har RUL nästa tisdag, jag längtar så himla mycket, samtidigt som man ju är jättenervös att det ska vara nåt fel. Men jag har ju varit på vul i både v9 och v14 (sista gången eftersom vi ville se så lill*n mådde bra efter att jag börjat ta blodförtunnande) så de borde ju sagt då om något var galet! Bara att hålla tummarna för att allt fortfarande ser bra ut och  att hon/han inte kniper med benen så vi kan se kön :)

• 7eHimlen

Jag har fått nåt konstigt, igår o idag har det liksom "dragit" i högra blygdläppen, som om jag sträckt mig. Idag gör det ont av o till när jag går, men nu känns det liksom på insidan, som oom det är blygdbenet (fast bara på högra sidan). Verkligen underligt, nån som varit med om nåt liknande? ;P

• 7eHimlen
    Ellenbmt skrev 2012-03-19 13:57:16 följande:
    7ehimlen- åderbråck? Jätte vanligt

I blydgbenet/läppen? Låter ju iofs ofarligt o så men det har jag bara hört att man får på benen tidigare? :P Vad gör man åt det då? :P
  • 7eHimlen
    Ellenbmt skrev 2012-03-19 16:55:13 följande:
    7ehimlen- jag tror inte man gör något åt det... Kan finnas salvor ex hemorojdsalva? Googla :) har en gravidbok där står det bara att återbrock på ben, i och runt om slidan samt i anus är supervanligt.

Det var nog inte det, hade kanske bara sträckt mig, idag känns det inget alls :P Men tack för svaren, det lugnade mig att det är vanligt! :D
  • 7eHimlen

Hur tidigt "får" man egentligen sätta ihop och bädda spjälsängen? :P Vi köpte ju vår på IKEA strax efter att Daniel & Victoria fått Estelle (de hade ett erbjudande då, att om man köpte madrass så fick man en spjälsäng!!) så nu står den bara i kartongen i vardagsrummet o vi är ju såååå sugna på att ställa upp den i sovrummet. Men det är ju så länge kvar *s* BF 25/8, RUL nästa vecka först. jag har sagt till frugan att tidigast i juni, men det är ju så svårt att låta bli!! Hade vi haft ett barnrum hade det inte gjort nåt ju, men nu ska den ju stå i vårt sovrum läääänge innan bebisen kommer. Vad tycker ni? När är det inte "för tidigt" längre? :P

• 7eHimlen
    mammsen skrev 2012-03-20 20:36:44 följande:
    Det är ju alldles lagom att sätta upp den och bädda nu! Är det någopn som anmärker/klagar så får ni ju bara hävda  att det är ju den perfekta förvaringen för alla bebisprylar ni kommer köpa på er med ;)

Hahaha vilken skön kommentar, den ska vi absolut köra på! :D Det är ju så svårt att låta bli när man ser kartongen hela tiden :P Det blir nog efter RUL iaf, men nu är det ju bara 6 dagar kvar så ;)
  • 7eHimlen
    Mamma070912 skrev 2012-03-20 22:03:28 följande:
    Tänkte också fråga om det är någon mer som har munsår? Jag får ofta och just nu har jag uppe i näsan. Vill gärna smörja med vectavir eller anti, men det står att de inte är testade för graviditet och hur det påverkar, så helst bör man undvika. Jag kan ju inte använda munsårsplåster då det är i näsan och det är ganska outhärdligt att inte smörja heller. Hur hade ni gjort? Tycker själv att det inte borde kunna påverka så mycket... 

Det finns en salva på apoteket som man får använda fast man är gravid, jag har oxå fått munsår av o till (är i v18) och den funkade för mig :) dessvärre är jag på jobbet nu o kan inte kolla vad den heter, men fråga personalen på apoteket så hjälper de dig! :D 
Svar på tråden Augustibebis 2012