• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Saftmedbulle skrev 2012-04-27 17:02:51 följande:
    En fråga till er som har barn sen tidigare... Jag har kompisar som pratar om att de träffat andra mammor i s k "mammagrupper". Någon som vet något om det? Hur kommer man i kontakt med en sån, är det BM som tipsar, eller?

Jag frågade min kompis om det igår (hon fick barn för 9 månader sen), här i hägersten ärdet kommunen som fixar det, tror det är så överallt. Du borde få en inbjudan sen
  • 7eHimlen
    Saftmedbulle skrev 2012-04-27 17:26:51 följande:
    Bra! Hägersten? Bor inte så långt därifrån :)

Låter trevligt med en inbjudan från kommunen... hoppas du har rätt.

Jaså, vad nice med nån i närheten! Tillräckligt nära for att hamna i samma grupp? ja hoppas det kommer inbjudan sen
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-04-28 13:27:04 följande:
    Hur har ni det med kissandet? Sen några veckor håller jag mig hela natten, måste bara upp en gång tidigt på morgonen och ofta är det ändå då jag stiger upp. I början av graviditeten var jag uppe upp mot fem gånger varje natt! Lustigt det där... Däremot springer jag betydligt oftare på dagen.
    Jag har oxå märkt att jag behöver gå upp mindre sällan  nu, men springer fortfarande en gång vid 02 och 06. Sista gången där på morgonkvisten är lite irriterande eftersom klockan ringer kvart över. Men det går ju verkligen inte att ligga kvar :P 
    På dagen är jag likadan som du, springer hela tiden :P Knasigt!
  • 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-04-28 15:58:39 följande:
    Min extrema ölkorv med vitlökssmak-craving är tillbaka..Woho.
    Och fefferonis..Och nougat.
    V. 24 idag med :)
    Hehe mysig blandning! :P Själv har jag bara craving efter fruktsallad just nu, jag som trodde jag skulle drabbas av nåt riktigt udda liksom :P
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-04-28 19:57:20 följande:
    Haha jag med! Har köpt till fruktsallad idag. Med vaniljkesella. Vill äta det varje dag. 

Åh vaniljkesella till, det låter hur gott som helst, det maste jag prova!
  • 7eHimlen
    14mars skrev 2012-04-30 11:21:12 följande:
    Under 2-3 veckor är rökt hushållsmedwurst det enda pålägger som jag har varit sugen på, och har ätit det varje dag (utan att ha fryst den innan). Vilket slog mig idag, då jag kom på att man ska ju inte äta kallrökt när man är gravid.

Kan man kolla upp någonstans om man har fått toxoplasmos eller nåt?

Jag var oxå nojjig över kallrökt i borjan, men min bm sa att det inte var nån fara så länge det är en stund kvar t bästföredatum Jag äter rökt skinka varje dag, bebis sparkar o har sig o jag ar i v24 men du kan nog kolla det på mvc om du är orolig!
  • 7eHimlen
    NiniMe skrev 2012-05-03 07:14:49 följande:

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 28+0
    » Jag har varit gravid i 196 dagar
    » Jag har 83 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 70% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1275 gram
    » Bebisen är c:a 39,1 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Nu tickar det på

Gud vad skönt att "bara" ha 83 dagar kvar :D Jag är nere på 114 idag, känns ju som en hel evighet! Vad härligt med så mycket info NiniMe, vad är det för app du använder? Babygruppens som jag använder är inte alls sådär specificerad ju :P
  • 7eHimlen
    Svipp skrev 2012-05-03 09:04:23 följande:
    Nu tar jag upp det vi pratat om många gånger men vi behöver hjälp! Vill så gärna bestämma ett namn snart så vi kan kalla bebisen något annat än just bebisen. Vill inte ha råd från någon vi känner just för att slippa alla negativa kommentarer. Men här är det ok känns det som. Syskonen heter Aron och Ester och jag undrar vilket namn av följande ni tycker passar bäst eller om ni har något annat lysande förslag:

Sigrid
    Astrid
    Jana
    Mira
    Svea

De är inte i någon favoritordning eftersom vi inte har någon favorit.
    Sigrid tycker jag är fint och passar bra med Ester och Aron :D strid är oxå jättefint, men lite för likt Ester. Nu vet jag ju att vi ska ha en pojke men annars hade vi valt Juno på en tjej :D
  • 7eHimlen
    fru Elle skrev 2012-05-03 10:53:40 följande:
    Sigrid var det första namnet som kändes rätt som syskon till Aron och Ester. Gillar Ester väldigt mycket förresten . Men Astrid är fint, heter vår dotter i andranamn. Här kommer några till förslag, Signe, Siri, Ingrid och Hedvig. Hedvig var min favorit om vi hade fått en liten tjej.

Åh Siri gillar jag oxå, o Iris. Men min fru gillar bara moderna lite kaxiga namn :P
  • 7eHimlen
    Svipp skrev 2012-05-03 22:42:08 följande:
    7eHimlen - jag har 116 dagar kvar idag. Känns oxå som en evighet! Helst när sommaren inte ens riktigt är här och den ska i princip vara slut när det är dags. Jag bor i Norrbotten. Tänker man så känns det oändligt. Men 16 veckor är ju inte så mycket! ;-p

Eller hur, 16 veckor låter ju inte alls lika mycket som 113 dagar! O här i Stockholm har vi iaf fått lite försommarkänsla den här veckan :) Både du och jag ligger alltså i slutet på augusti då, skönt att inte vara ensam! Från mitten på juli lär vi ju få fullt upp här i tråden med alla bebisar som börjar ploppa ut, så då går förhoppningsvis tiden lite snabbare tills våra oxå kommer! :D

Svar på tråden Augustibebis 2012