• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Grattis till dina underbara tvillingar! Hoppas att allt går vägen och att de håller sig friska och starka

• Blomsterfröna

Att gå på hårt golv i 7 timmar på jobbet e Inge bra för min kropp. Har såååå ont i höfter, rygg och mage. De spänner och trycks ibland neråt, inte skönt alls:( blir Inge rolig natt

• A R

Grattis Strongenough till dina flickor! Håller tummarna för att de får må bra! Hoppas du mår bra också, måste vara så omtumlande när allt sker så snabbt.

Angelica, skönt att höra att det går bra med Sofia!

• 7eHimlen
    ullis1990 skrev 2012-05-18 18:27:42 följande:
    Ligger hemma i sängen i fosterställning och har ont i magen.. I "bebismagen", som mensvärk men mycket mycket värre!! Och då e jag van vid rejäl mensvärk.. Magen drar inte ihop sig eller blir hård, har bara såå ont!! :/
    Usch det låter ju inget bra alls, har du ringt förlossningen?? Kanske skulle kännas bättre att bli kollad ordentligt, så vet du sen iaf om du har nåt att oroa dig för?! Efter Angelica & Strongenoughts för tidiga födslar blir man ju lite nojjig. Vill ju inte skrämma upp dig, men jag hade definitivt ringt o frågat iaf.
    Lycka till & hoppas allt är bra iaf! 
  • 7eHimlen

Måste bara fråga, har läst i flera olika trådar om vad man ska/borde/vill ha innan bebis kommer. Och på mångas listor står andningslarm med! Räcker inte babywatch? Och blir man inte ännu mer nojjig över psd om man har ett sånt? Eller är det bara jag som inte förstår riktigt? Kanske om jag bodde i en villa o det var långt från bebens sovrum, men i en tvåa - känns det inte lite överkurs? :P

• Emeliie

ullis1990 skrev 2012-05-18 18:27:42 följande: Ligger hemma i sängen i fosterställning och har ont i magen.. I "bebismagen", som mensvärk men mycket mycket värre!! Och då e jag van vid rejäl mensvärk.. Magen drar inte ihop sig eller blir hård, har bara såå ont!! :/ Jag känner igen de där! Jag hade så ont en söndag att jag inte kom upp ur sängen. Ringde i panik till 1177 och frågade vad jag skulle göra. De skickade vidare mig till förlossningen. Där sa dom "vänta till i morgon".. Kul svar man får när man ringer och är livrädd och har fruktansvärt ont. Jag gick iaf till barnmorskan dagen efter för att ta prover osv, som inte visade någonting. De hittade aldrig vad som var fel. Får fortfarande ont lite då och då men ingen vet vad de är. Kanske växer de väldigt fort? Det är vad folk i min omgivning säger iaf men jag vet inte.. Hoppas de går bra med dig!! Hej förresten, ny i tråden :) bf 18/8 :D

• Tina426

Grattis till alla Bebisar :))

En fråga: Jag trodde att det var bra att ha sammandragningar ( har 2 barn sen tidigare) om de inte e onda.
    Jag har JÄTTE mycket sammandragningar denna gång, dock inte onda men inte så sköna heller för den delen.
    Finns det risk för att tappen blir påverkad av detta och det kan betyda tidigare förlossning?

Har många under dagen, kan ibland vakna på natten av det.

Mina andra barn är födda i v.37 och 36.  Vill ju helst att denna varelse ska stanna inne ett tag till.