• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Emeliie

Shoppade på gekås igår, kändes som en enda stor sammandragning hela resan :/ när jag kom hem var jag svimfärdig hela kvällen! Vad står på?

• Novixi

Var på glucosbelastningen och BM-besök idag (v.28+1) glucosprovet låg på 5,9 så väldigt bra (gränsen var på 10)
    Har gått upp precis 2,5 kg sedan inskrivning. Från 53,2 kg - 55,7 kg.

Bebisens hjärtljud låg på 144 slag/min och SF måttet var 24 cm.
    Blodtryck 109/74.

Eftersom min livmoder fortfarande inte växt som den ska fick jag en ny tid nästa fredag. Har den inte växt mer tills dess kommer min BM boka ett TUL och kolla så bebisen växer normalt. Blir lite orolig att det ska vara något som inte står rätt till med bebis :( men skönt att de kollar det extra i alla fall.

• ullis1990

Jag ringde och kollade med Förlossningen.. De tyckte att eftersom jag kände fosterrörelser skulle vi avvakta. Smärtan har gått över och jag känner mig piggare igen, hoppas det håller i sig så också :) tack för era omtankar :) Godnatt!

• Kampis
    7eHimlen skrev 2012-05-18 21:22:39 följande:
    Måste bara fråga, har läst i flera olika trådar om vad man ska/borde/vill ha innan bebis kommer. Och på mångas listor står andningslarm med! Räcker inte babywatch? Och blir man inte ännu mer nojjig över psd om man har ett sånt? Eller är det bara jag som inte förstår riktigt? Kanske om jag bodde i en villa o det var långt från bebens sovrum, men i en tvåa - känns det inte lite överkurs? :P

Nej man oroar sig ju mindre över psd om man har ett larm ;) Men hur långt man har till sängen spelar ju ingen roll om bebisen slutar andas,även  om du sover 2 meter från bebisen märker du ju inte om den slutar.

Om man vil ha eller inte är väl en smaksak, oroar man sig inte kan det väl vara onödigt (precis som hälften av grejerna är på de flesta såna där "vad man behöver ha" listor är)

Vi hade andningslarm på dottern och kommer ha den på denna också (respisense),  pga att sambon hade en lillasyster som dog i det när hon var 3 månader.  När det var iväg på lagning kunde jag inte sova de nättera hon inte hade det på sig, en enorm trygghet med ett sånt för oss
  • Kampis

Skönt att det lugnade sig Ullis =)

Strongenough: Grattis till döttrarna! Vilket OTROLIG tur att du blev kollad!!!  

• NiniMe

Hej tjejer..
    Allt är lugnt här, förrutom förvärkar/sammandragningarna man dras med... Igår blev jag lite nojjig, hade på dagen mensvärk som kom med 3-4 minuters mellanrum, höll i sig i 1,5 timme vad jag vet, för sen gick jag och vila och när jag vakna var dom borta, men sen på kvällen fick jag sammandragningar, magen blev stenhård var 3 minut och höll på i 3 timmar.. Sen gick jag o la mig och då klinga dom av... Jag antar och hoppas det beror på att livmodern tränar för lillans ankomst OM 10 VECKOR..... inte nu Plus att jag hört att livmodern blir känsligare för varje grav så vi får se vad som händer, ska ringa min bm på måndag och kolla upp med henne....
    Jag minns att jag hade regelbundna sammandragningar när jag väntade tvåan också men det var inte förrän vecka 35 typ...

Ang att handla hem... Jag brukar inte handla hem allt som står att man ska ha eller bör ha, ex andningslarmet, känner jag ett stort behov när hon har kommit så ja då kan jag handla det, samma med babywatch... Jag hade aldrig babywatch med pojkarna eftersom vi bodde då på enplans och man hörde när dom vakna eller skrek osv, nu bor vi på 2-plans och behovet kanske är större men jag väntar och ser... Finns så mycket onödigt man slänger pengar på som man använder en så kort tid, så jag ser sen om behovet finns och köper det då istället, det som för mig är viktigast är kläder, hygienartiklar, bröstpump, vagn säng/sängkläder, skötbord.
    Mitt tips är faktiskt att handla så mycket man kan, begangnat, allt är skitdyrt om man inte hittar på erbjudande osv, många saker som kostar en massa som babygym, gåstol, babysitter använder man typ i 6 månader, så jag snålar och köper faktiskt använt

• Sommaren12

Här såg man fram emot sovmorgon eftersom jag stigit upp tidigt både helg och vardag i flera månader nu. Irriterad man blir av att va klarvaken åtta då! Grrr...

Vi ska nog köpa babywatchen patrull på ikea. Bor i en trea och känner inget större behov eg. Min kompis hade en sån och den var fullt tillräcklig när man bor som vi gör. Inga coola effekter alltså.

• Ellenbmt

Godmorgon! Känner samma som du sommaren- vaknade av sendrag i båda benen!! Kl. 06.04... Kul. Dottern sov till halv åtta lixom... Fick lite morgonmys med sambon ist :)

Idag är det marknad in town, hoppas ryggen och benen orkar med!!

• godisbit

Samma här Sommaren... fast jag vaknade redan vid7!? Pigg, klarvaken, utsövd... och hungrig... men, men bättre det än att vara trött och tvungen att gå upp för tidigt =)

Idag ska vi äntligen ha en ledig dag tillsammans, jag och sambon! Jag som även jobbar helger är ju inte nödvändigtvis ledig bara för att han är det och istället så har jag ju ofta lediga vardagar när han jobbar. Inte blev det bättre av att han var på jobbresa i drygt en vecka precis när jag hade 2 lediga helger på raken.... Men idag är vi alltså helt lediga!!! =) Och det ser ut att bli underbart väder så det blir nog en grillpremiär idag!

Önskar er alla en härlig dag!! 

• Ellenbmt

Godisbit, så har vi med, restaurangare bådat vå, denna helgen är första gemensamma sedan februari. Sjukt! Fast vi har haft några vardagar, men då har han renoverat.. Lyxhelg idag med andra ord :) loggar kanske rent av ut från familjeliv idag ;)