• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-05-19 08:39:49 följande:
    Godisbit, så har vi med, restaurangare bådat vå, denna helgen är första gemensamma sedan februari. Sjukt! Fast vi har haft några vardagar, men då har han renoverat.. Lyxhelg idag med andra ord :) loggar kanske rent av ut från familjeliv idag ;)
    Så illa är det inte för oss, men det är första lediga dagen på en månad! Ibland om jag jobbar kväll på helgen har vi haft sovmorgon med lugn, mysig frukost och det är ju lyxigt det med (på en arbetsdag liksom).

Önskar er en härlig lyxhelg! 
  • strongenough

Tack så mycket för alla grattis
    Det är verkligen en speciell situation så man mår lite upp och ner.

Amanda har massa "små" problem så man oroar sig för henne men doktorn tycker ändå att båda är krya så det låter ändå bra.
    Elvira har där knappt varit något alls med så hoppas på att få hålla henne snart! Hade verkligen varit underbart. 

Ska skriva in mig! Långt ifrån Augusti blev de dock Tungan ute 

• RockTheRebell

Hej hej? Här är morgonen också elak mot mig! Vörjade jobba kl 6 behöver gå uåå halv till 20 i nån gång.. Men nog fan vaknar jag 5... Well well! De va bara o gå upp. Idag ska jag plocka m mig mor o åka t bästa bebisaffären som tyvär ska konka. Men för den lilla glädjen är det massa nya prylar t halva priset.. Konstigt vi inte köpt vagn där för en vecka sen eller två!

• Hejåhå

Jag har bott på två plan och klarat mig bra utan andningslarm, så jag är glad att jag inte lagt pengar på det. Tror nog att jag skulle noja lika mycket med som utan alarm och det jag hört är att det blir ofta falsklarm och är det inte falsklarm så springer man och kollar om larmet slutat fungera.
    Hade absolut köpt ett om jag var tvungen att ha bebis sovandes på mage dock och då satsat på en bra modell med gott rykte.

• Svipp

Jag har det så lyxigt så jag hat nyss vaknat och sitter med frukost på altanen i solen. Bara ett av två barn har vaknat. Vi hade gäster igår och det blev väldigt sent. Barnen somnade först vid 22.30 och vi spelade sällskapsspel till 2.30. När de gått hem kunde jag dessutom inte sova, hade så ont i magen (maten).

När jag gick på toa nu på morgonen och precis var färdig så sa det KABRAK i mitt blygdben och det kändes som någonting hoppade ur led. Tog inte jätteont men kändes superläskigt. Har aldrig varit med om det förr. Någon som vet?

Sen börjar jag oroa mig för lilla gumman imagen som knappt rör sig alls på flera dagar. Även fast jag trycket på magen, dricker kallt vatten osv.

• LindaPernilla

Godmorgon!

Natten har varit allt annat än lugn för mig. Lillbus i magen har levt rövare hela natten!  Bebis är verkligen överallt i magen på samma gång.. känner bebis långt ned i magen samtidigt som jag kan känna enda uppe vid revbenen, och så ut över sidorna strax efter! Mer vild än tam ;)

Sedan har det hänt lite tråkigheter inom familjen, så jag har legat och tröstat en jätteledsen sambo hela natten "/

• lillakotten

Jag har inga problem med att sova på morgonen denna graviditet. Dock så har jag svårt att sova :/. Så jag har haft sovmorgon till 10 idag så nu äter jag frukost.

Jag måste sockerchockat lilleman ordentligt igår då jag frossade i mig godis. Han höll på hela kvällen och bökade runt. Härligt!