• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

7e himlen; jaa jag blev lite i valet o kvalet här, haha. Tänker om de informerar om såna självklara saker liksom, men samtidigt... frågade sambon en extra gång och han ville gå och det vile han, om inte annat är det ju ett sätt att få honom mer "delaktig" också, som en mental förberedelse för honom, haha. Har ringt och väntar på att bli uppringd nu iallafall, så det lutar ju åt att jag anmäler oss. Det kostar ingenting för våran del så det är ju bra iallafall.

• Hejåhå

Såg att ni tidigare pratade om drömmar...
    Jag har en återkommande dröm sedan 20 år om en tyfon/tromb/virvelvind. Ibland är det positiva drömmar där jag har kontrollen och i drömmen tänker "nej, inte den här drömmen igen, ok, jag vet vad jag ska göra, följ mig", ibland är det kaos och jag blir jagad som att den vill åt mig personligen.

I natt var det helt hemskt! Det slutade med att jag, min man och min 1-åriga dotter skulle fly över ett fält medans detta kolsvarta monster tornade upp sig bakom oss och närmade sig med ett öronbedövande dån och vi springer för livet. Även min mamma är med och jag orkar inte springa längre. Min mamma hugger tag i mig och säger, att vi inte får tappa varandra när tromben får tag i oss och att vi ska njuta av vår sista stund tillsammans och göra det glädjefyllt för Isabelle. Vi ställer oss alla tre och kramar Isabelle hårt mellan oss. Dånet och det svarta kommer mot oss och vi inser att vår sista stund är kommen och försöker le och göra oss roliga för Isabelles skull samtidigt som vi är sammanbitna inför uppgiften att sugas upp i detta mörka vidunder som tornar upp sig bakom oss. Jag vaknar helt genomsvettig och bara gråter och gråter, kan inte sluta tänka på det nu heller.

Drömtydare någon? :)

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-05-21 09:23:54 följande:
    Hur tänker ni andra kring föräldrautbildning? Är det "värt" att gå?

Jag fick info om det först för en vecka sedan hos BM, och hon ska att vi kunde börja fundera på att anmäla oss. Det fanns en pärm utanför att kika i och jag såg en kurs som började 5 juni där många som skulle ha samtidigt hade anmält sig till. Tänkte att jag ville höra med min sambo innan så att han kan komma ifrån jobbet osv. Bestämde att vi skulle gå, sen jobbade jag två dagar och hade ingen möjlighet att åka dit och skriva i oss, så jag åkte dit i fredags när jag var ledig men då var lappen bortplockad... Skittråkigt! Tänkte att jag ska försöka ringa och höra om det finns någon möjlighet ändå. Eller om de tar in ett maxantal bara? Sen verkar det vara sommaruppehåll och nästa kurs börjar i slutet av augusti, känns ju inte aktuellt... 

Även om man såklart kan ta reda på själv känns det som att det är BM som ska informera i tid, det står med i min broschyr om saker vi ska ta upp under besöken hos henne
    Vi ska gå. Min bm frågade mig på första besöket sen kom ett brev hem för nån månad sen. Verkar inte ens som man behöver anmäla sig. Det börjar nästa vecka. Även om det kanske är sunt förnuft det mesta så tycker jag det är spännande. En del saker som jag såg som självklart, tex att bebisen ska ha täcke, verkar ju inte alls va så så jag hoppas få reda på åtminstone lite nya grejer. Min man är väl sisådäääär intresserad men jag har tvingat honom HAHA. ;) Men blir det några knepiga rollspel eller andra lustigheter som jag sett och hört att det kan va så drar vi för sånt är vi inte mycket för. Ser det som en chans med att träffa lite nya vänner kanske. Jag har ju min mammagrupp men vi är nyinflyttade och min man känner inga andra än sina kollegor så hoppas att han kanske knyter kontakt med nån där. Never know. 

Jag hade ringt till bm och kollat. Klart de kan trycka in er nånstans! Kostar det? För oss kostar det inget... sånt är nog med olika från kommun till kommun. Här på "landet" känns det som allt är gratis.

v. 29 idag! :) 
  • LiJon

Sommaren12; ja jag har pratat med BM nu och det var tydligen jättemånga som ville gå i sommar så de skulle göra en extragrupp, så jag får gå dit och kika om ett par dagar om det finns en ny att anmäla sig till. Nej fyy, rollspel och grejer? Haha det är INTE min grej heller. Nej det kostar inte för oss heller, sen kunde man välja att gå på föreläsningar också men det känns som att det kan bli mer segt att sitta och lyssna på än att sitta tillsammans i grupp och diskutera. Dock är våra bindande så har man väl anmält sig 'måste' man gå. 

Nu tycker jag min mage stannat av i växten litegrann här! Tycker den varit lika i storlek säkert tre senaste veckorna... Bebisen kickar på för fullt så jag är inte orolig så, kanske exploderar den i storlek igen snart. Däremot förstår jag inte hur den lilla ligger!? Är säker på att fötterna är långt ner ut åt höger, nästan ute i ryggen och det kittlas så in i h-e när hon kickar där. Samtidigt rör det sig som tusan både över och under naveln åt vänster sida - en dec. ovanför naveln buktar det ofta ut en stooor hård knöl som jag tänker är huvudet, kan de pressa ut huvudet så? Haha, det märks att de är stora nu iaf när det känns som att de är "all over the place" :P

• LiJon

">

Vet inte om det funkar men ett videoklipp på magen nu i v. 28. Inga direkta karatesparkar, mer massa "bökande"   
  • Naimis

Mina fötter har börjat klia konstant sedan igår, vad kan de bero på? Någon annan som känt av något liknande?

• natlup

Idag var jag å sambon i stadshuset för att fylla i faderskapspapprerna. Så nu har han samma rättigheter som jag har till barnet. Det var med ett leende han skrev på alla pappren.

Ni som inte e sjukskrivna nu, tänker ni sjukskriva er? Jag funderar på att ansököka om det. Mår verkligen piss både på och efter jobbet.

• lills

Natlup: min bm hsr frågat många gånger om jag vill sjukskriva mig... Men jag har ju lika ont här hemma som på jobbet. F

Då kan jag ju lika gärna jobba....

Fast jag tar semester från och med 1 juli (bf 1/8).......

Fast det blir ändå endel sjukdagar här och där när jag inte orkar..... Men pallar inte heller försäkringskassan.