• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Vår dotter slutade sova middag Maj förra året, då var hon recis 1 ½ år. Nu senaste veckorna har hon plötsdligt börjat gör a det igen, och sover hon inte på dagen vaknar hon minst 4 gånger per natt , men när hon sovit blir det bara 1-2 gånger !

Hennes tider ser ut:
    vaknar 7.30
    sover middag någon gång mellan 13-15
    somnar för kvällen runt 22    

• Ellenbmt

Min är tre om en månad. Hon sover åtta till sju ungefär. Plus en timma runt lunch en gång i veckan typ. Sover hon mer på dagen går hon upp pigg runt elva på kvällen, sen ytterligare krångel fram till fyra, sen är hon grinig och bökig när vi ska upp :)

• Juliette

Är just nu på glukosbelastning. Det gör man här i Skåne men inte överallt i Sverige har jag förstått det som. Har fått dricka två muggar sockerlösning (sliskigt) och nu ska jag vänta här i två timmar innan de kollar mitt socker. Har fått en brits så kan sova om jag vill :).

• Jloow

Vår dotter sover fortfarande ca 2 timmar efter lunch.. Hon är 2,5.. Det är nog väldigt individuellt. Hon kan sova ännu mer utan att det påverkar nattsömnen..

• Challelotten

Tycker att det går i perioder med hur dottern sover. Vi slutade redan vid 1 1/2 års ålder med att sova på dagen och vid två slutade hon helt med det på dagis också annars får vi aldrig i säng henne på kvällen. Hon har aldrig sovit så mycket. De sa att bebisar sover äter och sover men hon var vaken åt och var vaken :0) så jag hoppas att denna sover mer ;0)

82 dagar kvar och jag har börjat kunna dricka latte och sånt igen. Vanligt svart går fortfarnas inte men det är ett steg mot rätt riktning. Kan väl dricka vanligt svart kaffe när inpå förlossningen. Så var det med dottern iaf :0) då vet man att det är nära :D

• Hejåhå

Something: köpte mina Ikea-kuddar för ca 1,5 år sedan och de har sömmar, men det knölas ändå. Jag kanske tvättat dem fel, men har en dyrare kudde från barnens hus som är som ny trots flera tvättar.

• LiJon

Hur tänker ni andra kring föräldrautbildning? Är det "värt" att gå?

Jag fick info om det först för en vecka sedan hos BM, och hon ska att vi kunde börja fundera på att anmäla oss. Det fanns en pärm utanför att kika i och jag såg en kurs som började 5 juni där många som skulle ha samtidigt hade anmält sig till. Tänkte att jag ville höra med min sambo innan så att han kan komma ifrån jobbet osv. Bestämde att vi skulle gå, sen jobbade jag två dagar och hade ingen möjlighet att åka dit och skriva i oss, så jag åkte dit i fredags när jag var ledig men då var lappen bortplockad... Skittråkigt! Tänkte att jag ska försöka ringa och höra om det finns någon möjlighet ändå. Eller om de tar in ett maxantal bara? Sen verkar det vara sommaruppehåll och nästa kurs börjar i slutet av augusti, känns ju inte aktuellt... 

Även om man såklart kan ta reda på själv känns det som att det är BM som ska informera i tid, det står med i min broschyr om saker vi ska ta upp under besöken hos henne.

• 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-05-21 09:23:54 följande:
    Hur tänker ni andra kring föräldrautbildning? Är det "värt" att gå?

Jag fick info om det först för en vecka sedan hos BM, och hon ska att vi kunde börja fundera på att anmäla oss. Det fanns en pärm utanför att kika i och jag såg en kurs som började 5 juni där många som skulle ha samtidigt hade anmält sig till. Tänkte att jag ville höra med min sambo innan så att han kan komma ifrån jobbet osv. Bestämde att vi skulle gå, sen jobbade jag två dagar och hade ingen möjlighet att åka dit och skriva i oss, så jag åkte dit i fredags när jag var ledig men då var lappen bortplockad... Skittråkigt! Tänkte att jag ska försöka ringa och höra om det finns någon möjlighet ändå. Eller om de tar in ett maxantal bara? Sen verkar det vara sommaruppehåll och nästa kurs börjar i slutet av augusti, känns ju inte aktuellt... 

Även om man såklart kan ta reda på själv känns det som att det är BM som ska informera i tid, det står med i min broschyr om saker vi ska ta upp under besöken hos henne.

Vi ska inte gå någon föräldrautbildning, men Huddinge sjukhus har två föreläsningar för oss - en om förlossning och en om första tiden med bebisen. Tänker att det brukar vara väldigt mkt "sunt förnuft" på såna där utbildningar (vilket jag själv tycker är lite fjantigt). Och sen kostar det (iaf här) pengar, och de vill vi hellre lägga på annat. Sen fick min bästa kompis barn förra året och min syster i januari i år, så jag tänker att om jag undrar något kan jag fråga nån av dem :)