• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    Angelica1991 skrev 2012-05-20 09:11:29 följande:
    jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska köpa in allt som fattas till Sofias hemgång och fixas och dona. jag har ungefär samma tid kvar som hon skulle kommit till att fixa. men jag är på sjukhuset hela tiden för jag känner att jag inte vill lämna henne. se om jag kan åka hem 1 dygn och fixa det jag hinner och sen ta ett till dygn någon annan dag så kan pappan få vara med henne själv för han har vart hemma 2 nätter nu men kommer tillbaka idag ;D
    Kolla på nätet - det finns ju både blocket, tradera och massor med butiker! Eller gör upp en inköpslista och be familj och vänner att hjälpa dig? Och som Ellenbmt sa - du hinner skaffa resten när ni har kommit hem! 
  • Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-05-19 14:30:48 följande:
    Tvättmaskin - ett måste?!

Vi har ett litet badrum där det nu finns en hörna antingen för att sätta in tvättmaskin eller så kan vi ha ett skötbord där. Har hela tiden känts självklart med tvättmaskin, som vi tänkte köpa innan bebisen kommer, men nu börjar sambon tveka och då gör jag automatiskt också det. Vi har inga problem med att få tvättid i tvättstugan inom ett par dagar, men samtidigt hade det känts väldigt skönt att kunna tvätta i lägenheten. Vi tänkte ha skötbädd ovanpå tvättmaskinen men nu har jag läst massa om att det är osäkert att ha det så. Dessutom finns det verkligen ingen plats för att förvara blöjor, krämer och allt sånt man vill ha i närheten då. Med skötbord får man ju massa förvaringsutrymme. 

Hur hade ni gjort?  Obestämd
    Vi tänker köpa en.
  • tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-05-20 08:44:40 följande:
    Jag har crocs på jobbet, men det kanske är läge att beställa ett par nya (snyggare?) till vardags också. Problemet är bara deras konstiga storlekssystem och att det inte (enligt deras hemsida iaf) går att prova i ngn butik här i närheten. Hur är passformen på ballerinamodellerna? Jag har ganska breda och höga fötter så ofta får jag ont på ovansidan av fötterna... och nu inför sommarvärmen så kanske det blir ännu trängre i skorna??
    Jag har stora och breda fötter jag med särskilt efter min förra graviditet då jag gick upp en storlek i skor.
    Crocs är väldigt bra tycker jag och  jag tycker storleken passar väldigt bra med vad man har annars, i värsta fall får du ju beställa kanske 2 storlekar o skicka tillbaka de som inte är bra?

• Novixi

Mamma070912: okej men va skönt att du slapp snitt med båda tjejerna! :) min förra grav startade spontant i v.38+2 så jag tror ju inte jag kommer gå över tiden denna gången heller. Så risken att de måste sätta igång mig för att bebis ska ut är förhoppningsvis ganska liten då. Om inte nåt oväntat skulle hända vill säga. Men det får jag ju reda på efterhand. Försöker att inte stressa upp mig och oroa mig gör mycket.
    Dock hade jag en jättehemsk dröm inatt att jag åkte in akut och de fick snitta :( ut kom en pytteliten bebis som fick plats i handen. Konstiga drömmar man har!

• cupcakekiller

Usch vad jag är trött, känner mig nästan bakis..
    Har börjat drömma en del med, inatt drömmde jag att jag fick en dotter som jag döpte till Ebba och hon hade jättemycket hår som var mörkbrunt.
    Men jag sa hela tiden till alla barnmorskor som kom att det var fel, jag visste även i drömmen att jag skulle få en pojke och eftersom både jag och pappan är ljus/guldblonda naturligt så var det fel hårfärg på bebisen med.
    Vaknade i lite halvpanik och var nära på att leta fram nummret till min BM för att få ett till ultra så jag fick se att det verkligen fortfarande är en Elvis i min mage..

• Novixi

Cupcakekiller: haha vilka konstiga drömmar man kan ha :) men jag kan säga att jag är ljusblond och sambon rödhårig. När sonen föddes hade han kolsvart hår ;) nu är han dock lika blond som jag :) även jag var svarthårig när jag föddes. :P

• bez imena

Cupcakekiller; elvis vad fint, det heter min man :p

Drömde här om natten att jag ammade barnet. Det gick inte så bra...
    Har annars inte drömt så mycket..

• Maaya

Hej allihop jag skriver väääldigt sällan nått men är inne o läser minst 2-3 gg dag :) Vill börja med o säga stort Grattis till dom små bebisarna som redan "ploppat" ut! O så mysigt

• Maaya

Haha ja hop alla mina frågor försvann.... Försöker igen (jäkla iPhone)

• Maaya

Jag letar kudde, spjälsäng och spjälsängs skydd till min lilla pojk Och undrar om ni har några bra tips ? Behöver man spjälsängs skydd? O hur tänker ni om täcke? Som jag har förstått det så ska man tydligen inte ha något täcke till nyfödd, eller? Oså till sista frågan hehe har ni tecknat gravid försäkring o isf vilken? Kram till er!