• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    natlup skrev 2012-05-21 11:13:28 följande:
    Idag var jag å sambon i stadshuset för att fylla i faderskapspapprerna. Så nu har han samma rättigheter som jag har till barnet. Det var med ett leende han skrev på alla pappren.

Ni som inte e sjukskrivna nu, tänker ni sjukskriva er? Jag funderar på att ansököka om det. Mår verkligen piss både på och efter jobbet.

Skönt att ha de gjort! Skulle tycka de va skönt med en sjukskrivning, men samtidigt vill jag inte de ur ekonomisk synpunkt. Har inte ens 1,5 månad k var att jobba så jag ska försöka stå ut. Annars kanske jag få gå ner på 75%, det är mest resan på nästan 1 timme dörr till dörr som är de jobbigaste.
  • Juliette

Usch så läskigt Hejåhå. Förstår om du är skakis. Drömmar kan sitta i länge.

Ingen diabetes hade jag, känns ju bra. Inte för att jag trodde att de skulle va nåt. Alla andra prover var också bra så bortsett från mina sammandragningar är allt toppen!

Natlup: Tänker som lills. Min BM frågade oxå om jag vill bli sjukskriven pga sammandragningarna men jag har mindre än 4 veckor kvar att jobba och orkar inte klydda med fk. Sjukar mig några dagar om det behövs.

Naimis: Graviditetsklåda? Vet att min mamma hade kli på fötterna när hon väntade mig. Kan man tydligen ha ;). Det släppte när vattnet gick. Ingen tröst för dig idag, förstås.

• Sommaren12
    natlup skrev 2012-05-21 11:13:28 följande:
    Idag var jag å sambon i stadshuset för att fylla i faderskapspapprerna. Så nu har han samma rättigheter som jag har till barnet. Det var med ett leende han skrev på alla pappren.
    Kan man göra sånt i förväg? Kanske man skulle då...
    LiJon skrev 2012-05-21 10:56:21 följande:
    Sommaren12; ja jag har pratat med BM nu och det var tydligen jättemånga som ville gå i sommar så de skulle göra en extragrupp, så jag får gå dit och kika om ett par dagar om det finns en ny att anmäla sig till. Nej fyy, rollspel och grejer? Haha det är INTE min grej heller. Nej det kostar inte för oss heller, sen kunde man välja att gå på föreläsningar också men det känns som att det kan bli mer segt att sitta och lyssna på än att sitta tillsammans i grupp och diskutera. Dock är våra bindande så har man väl anmält sig 'måste' man gå. 

Nu tycker jag min mage stannat av i växten litegrann här! Tycker den varit lika i storlek säkert tre senaste veckorna... Bebisen kickar på för fullt så jag är inte orolig så, kanske exploderar den i storlek igen snart. Däremot förstår jag inte hur den lilla ligger!? Är säker på att fötterna är långt ner ut åt höger, nästan ute i ryggen och det kittlas så in i h-e när hon kickar där. Samtidigt rör det sig som tusan både över och under naveln åt vänster sida - en dec. ovanför naveln buktar det ofta ut en stooor hård knöl som jag tänker är huvudet, kan de pressa ut huvudet så? Haha, det märks att de är stora nu iaf när det känns som att de är "all over the place" :P
    Såg i min gravidapp en film från en profylaxkurs där en av killarna i ringen fick "ta hand om" kursledaren när hon  låtsades föda barn. Hon skrek typ "ajaj det gör ont" och han strök henne på ryggen och bad henne att andas djupt haha. Min man skulle ALDRIG ställa upp på sånt haha, såg urblåst ut btw... 

Min mage växte med dunder och brak v 10-14 sen har det verkligen segat sig fram, jag ser ingen skillnad alls vecka från vecka men när jag tittar på en bild från nu (v 29) och tex v 22 så är det ändå lite skillnad. Framförallt känner jag skillnaden. Har ganska ont i revbenen för att magen ständigt trycker uppåt mot dom. Kan inte böja mig ner heller så knyta skorna är nästan omöjligt, snart kan jag inte alls längre. HAHA skulle prova ett par skor i butiken och kunde inte nå mina fötter över magen så efter lite stånk och stön gav jag upp och gick därifrån Tyst 

• natlup

Sommaren12 - Aa det går. Det ända man behöver göra sen är att ringa eller maila in barnets exakta födelsedatum vikt och längd.

• natlup

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag jobbar som telesäljare. Vi får inte betald semester, det ingår i våran provision.

Vet inte hur jag ska göra. Jag mår sjukt dåligt när jag är på jobbet. Vad skulle ni gjort?

• Svipp

Hur gör ni med solandet? Jag älskar att sola och just nu sitter jag i bikini och pluggar ute på altanen. Har fått lite pigmentfläckar i ansiktet och en arm så mamma är på mig att jag inte ska sola. Märker att magen fort blir röd så den gömmer jag under ett tyg, men inte vill jag sitta i skuggan hela sommaren. Hur tänker ni?

• lills

Natlup: sjukskriv dig om du inte orkar! Eller iallafall 50% kanske? Det hade jag gjort om jag varit du..... Sen kan man ju ta ut fp två månader innan bf.... Kanske dumt att "slösa" dagar men du kanske kan ta lite innan iallafall?

• Hejåhå

Lijon: jag är i v 26+ och har inte så mycket action så där högt upp som i din film. Ändå är det mycket mer rörelse nu än hur det var förra graviditeten. Häftigt att se!

Svipp: jag tar det mycket mer försiktigt i solen, även fast jag märkt att jag får färg lättare nu än vanligt. Pigmentfläckarna är jag livrädd för, har fått mycket fläckar på händerna i år. De får man ju dras med hela livet sedan...
    Häromdagen fick jag värmeutslag på magen genom linnet, magen var alldeles het och rödflammig, så det kändes inte så schysst mot bebben där inne.

• Sommaren12
    Svipp skrev 2012-05-21 12:18:58 följande:
    Hur gör ni med solandet? Jag älskar att sola och just nu sitter jag i bikini och pluggar ute på altanen. Har fått lite pigmentfläckar i ansiktet och en arm så mamma är på mig att jag inte ska sola. Märker att magen fort blir röd så den gömmer jag under ett tyg, men inte vill jag sitta i skuggan hela sommaren. Hur tänker ni?
    Jag gillar inte att sola så mycket, ligger aldrig och "pressar". Men jag tänker inget särskilt på det. Jag bränner mig ganska lätt så vet jag att jag ska vistas i solen en dag så smörjer jag in mig ganska noga. Är jag i solen så är det när jag är ute och går eller sitter en stund och fikar eller så. Men har ju läst det att man är mer mottaglig för pigmentfläckar som gravid.
  • Albasmamma

LiJon: Mysig film...så där bökar min också runt. Men så fort jag ska ta fram mobilen och filma så blir det lugnt. Ska försöka fånga det nån dag, är ju så kul att ha kvar sen.