• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-05-21 19:58:09 följande:
    Ja visst är det mysigt! Jag får inte heller ont av det än så länge så hon kan få sparka på. Är mest svårt att somna när hon sparkar å man ska sova. Hoppas du lyckas fånga det, kul att ha sen och titta på när man saknar magen. ...så man kan sakna den ännu mer haha.

Jag tänkte med prova mindfullness. Tänkte kanske köpa en cd här: mecora.se/bestallning
    Ja det är samma här, det sparkar som bara den precis när man ska sova. Så man vill ju vara vaken o känna :P jag ska försöka få frugan att filma ikväll :D kan tänka mig att det blir mysigt att kolla på sen! 

Den sidan hade jag inte sett, men det lät ju jättebra :D  
  • Hejåhå

Jag hade en sätesbebis förra gången och det var väldigt stillsamt lite bubbel nedåt och det var så ganska tidigt i graviditeten.
    Det känns på samma sätt den här gången också men lite mer action utanpå.

• Aprilia1977

Har varit hos BM idag. Är 28+3. Tror att det var första gången sedan vi blev gravida som tårarna sprutade när jag hörde bebisens hjärta slå. Pratade med min BM ang min arbetssituation och ska få träffa läkaren som förhoppningsvis sjukskriver mig.

Har idag haft reält ont i magen. Den har varit spänd och så har jag haft ont i underlivet. BM sa inget speciellt om det, utan sa bara att det kanske var foglossning (värken i underlivet). Men om smärtan i magen fortsätter i natt så kommer jag nog att ringa förlossning. Bebisen sparkar hejvilt.... och hade huvudet neråt och rumpan upp...

Det är nu rädslan kommer, om vi kommer att få ett friskt barn eller inte..... läskigt!   

• cupcakekiller

Idag har jag storstädat mitt rum..Nu har jag ont neråt i magen, som om han trycker längst ner, det är inget farligt va?
    Sökte 3 st lägenheter idag med, med gångavstånd till mamma och affärer/framtida bvc så håller tummarna!

• Sommaren12

7eHimlen: Får jag fråga om det finns någonstans där hela FK-byråkratin brister, eller nån lag för den delen, när du och din tjej (fru?) skaffar barn tillsammans? Är bara nyfiken på hur förlegat Sverige är/inte är? Har ni stött på några hinder? Känner ett annat par från mitt förra jobb, två tjejer, som skaffat barn tillsammans. En jättesöt dotter. Man är tvungen att va gift i alla fall va? Har för mig att de gifte sig innan. Är bara nyfiken, om du vill svara... ;)

• Sommaren12
    cupcakekiller skrev 2012-05-21 21:24:51 följande:

Idag har jag storstädat mitt rum..Nu har jag ont neråt i magen, som om han trycker längst ner, det är inget farligt va?
    Sökte 3 st lägenheter idag med, med gångavstånd till mamma och affärer/framtida bvc så håller tummarna!

Jag känner med ett ganska ordentligt tryck neråt när jag ansträngt mig, oftast när jag är på gymmet och speciellt om jag druckit mycket vatten... Vet inte om det sista har med saken att göra men känns som det hör ihop iaf. Verkar va några fler i tråden som känner samma sak så jag har "normaliserat" det. ;)
  • Bubbs

Är det någon mer än jag som har gräsligt ont i ryggen? Det kom helt plötsligt igår och har hållit i sig sedan dess. Gör ont där min rygg svankar inåt och det vill inte ge med sig, blir galen! Kan inte stå, inte sitta, inte ligga, ALLT gör ont.
    Vill inte ha ont i 12 veckor till, hoppas det går över snart. :(

• Sommaren12

Haha det är så stört... Börjar nästan kännas som en sån där omöjlig dröm. Om ni minns så fick vi ju fel liggdel till vår iCandy, inget kvitto och vagnen såg ut som ett demoex för att den var lite skitig om hjulen och bromsen å så. Iaf så efter en låååång tid om förhandlande med babyproffsen (läs babyamatörerna, kommer inte handla mer där) så har vi kommit överens om att de ska skicka en ny liggdel och betala frakten tillbaka för den felaktiga. Sen har det stått stilla i ytterligare en månad och de svarar inte på mail. Så mannen min ringde chefen och frågade va tusan som pågick och han skulle undersöka saken. Sen återkom han på mail och säger att den person på lagret som ansvarar för själva utskicket fick en hjärtattack precis när han var i färd med att skicka vår liggdel så liggdelen blev stående i nån vrå medan han fick åka iväg akut. Och sen har den liksom blivit bortglömd för att han blev sjukskriven. Men NU skulle de skicka den genast samma dag... det var nu en vecka sen... Alltså kommer vi NÅNSIN få hela vår vagn?! Tragiskt såklart med han på lagret men ändå... känns verkligen som Gud inte vill att vi ska ha en iCandy. Skulle vi valt buggan månne? Tungan ute

• natlup

Jag har en liten fråga. Jag såg en grej man kan lägga vid bebis när den sover så den inte hamnar på sida. Är ser någon som vet va de heter?