• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja

Ang täcke så har vår tjej aldrig använt något, hon vill inte utan sparkar av sig allt. Nu i vintras körde vi dubbla pyamaser varav en i plysch plus strumpor. Men vilket fall känns det som att man kan vänta mef täcke ett tag.

Måste bara få beklaga mig. Vår dotter är 20 mån nu och har börjat sov vägra! Sådär bara från en dag till en annan. Hon har varit så lättnattad förr, bara lägga ner säga godnatt och gå ut. Då sov hon 19-07 + 11-12 varje dag, inga problem. Det började med att hon inte ville sova middag och sen övergick det till kvällarna också. Nu sover hon nästan aldrig på dan, bara om vi ska någon stans med bilen och på kvällarna somnar hon kanske vid 21 istället. Tycker det blir på tok för lite sömn då hon går upp kl 7 till dagis. Dessutom har hon börjat komma in till oss vilket egentligen inte gör något, men precis som innan hon fick eget rum så sover hon mycket sämre hos oss och vaknar ofta .

Någon med barn som har något bra tips. Jag håller på att bli smått tokig av också att inte ha någon egentid på kvällen längre . Jag tror hon börjat trotsa nu med, beror kanske på det?! Testar gränserna heeela tiden.

• bez imena

HanBen; Tack för info, då kan jag slappna av ändå och låta mig bli masserad :p

Jahapp tid hos bm imorgon, och få skäll för vikten :(

• A R
    Sommaren12, jag rekommenderar dig att köpa en begagnad maskin, och det behöver verkligen inte vara en med en massa funktioner men att kunna sy i stretch är bra.. Jag kör också singer, fast jag har även en overlock men man klarar sig bra utan det också.

Vaknade 03.30 i morse, klarvaken, suck. Lider inte av sömnbrist i övrigt så jag hoppas det är tillfälligt. 
    Ska till BM på fm och sedan luncha med en vän så det blir nog en bra dag.
    Igår hade jag sådana humördippar så jag trodde jag skulle bli tokig. Ville bara fly och vara för mig själv och inte träffa någon, blä för dessa dagar.
    Undra om man kan skylla på hormonerna?
  • Something01
    Hejåhå skrev 2012-05-20 20:25:11 följande:
    De platta barnkuddarna på Ikea blir lite knöliga i fodret efter ett par tvättar, men duger bra att pallra upp bakom ryggen i vagnen osv.
    Men ha dom inte ändrat dom lite, hade en till dottern å hon är född 2008 å den var en sån där som blev knölig, köpte en ny nu å den hade dom sytt i mitten, så den verkar som att den ska inte ska bli så. Men den är än så länge oprovad hos oss ;)
  • Aprilia1977

Till BM idag. Bebis sparkar och det känns så bra! Ont i lederna, ont i underlivet.... så får se vad hon säger till mig idag!

• Ellenbmt

Maraja- vår dotter körde med det där runt två årsåldern. Vi slutade med dagsovandet helt, och så skaffade vi oss en nattlampa och en cdspelare med Astrid Lindgren sagor, sedan la vi upp det med stora förväntningar, typ, om du har tur får du lyssna på saga ikväll, men inte förän läggdags, osv, nu sover hon oftast hela natten och somnar alltid med en saga i cdn, lampan pillar hon igång själv om hon vaknar på natten. Om hon kommer till oss går vi tillbaka och lägger henne utan att prata med henne, säger bara godnatt. Vissa nattningar så låg jag i hennes säng tills hon nästan somnade, men jag gör det bara när jag vill, inte på hennes begäran. Krånglar hon så stänger vi av sagan och går ut direkt. Då ger hon upp och blir snäll, för sagan vill hon inte missa!

• TheMaraja

Ellenbmt: tack för svar. Har bara fått för mig att det är för tidigt att sluta sova middag men det kanske är helt individuellt.

• Ellenbmt

Tror det är individuellt, det hjälpte oss något otroligt! Ibland får hon sova tex en torsdag, då kan man märka att hon är för trött efter en lång vecka, men den dagen brukar räcka...

• Ellenbmt

Kanske är det bara just nu med, om en månad kanske hon kan sova både och?! Det märker ni ju då, bara se till att få ordning på nattandet först å prova sen, hon är ju fortfarande liten som sagt :)