• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Naimis: hoppas att du får svar av din BM och får lämna lugnande prover.

Tycker också att det är många man saknar här i tråden!

Fransyskan: jag använder min spikmatta flera gånger i veckan. har inte hört att det ska vara farligt iaf.

Gadget: ang. din fundering om skötbord. vi har inte haft skötbord i badrummet någon gång och det har funkat bra. Antingen bytt i ex. sovrummet (på en skötbädd) om det bara är kiss eller så kan man ju sitta på bardumsgolvet. Tycker även det funkar bra att hålla bebisen och skölja av rumpan direkt i handfatet. På så vis slipper du ju våtservetter. Hoppas du förstår mitt svamliga svar..

• LindaPernilla
    anneh skrev 2012-05-22 11:33:42 följande:
    Åh, saknar en gillaknapp just nu! Äppelpaj lät ju hur gott som helst LindaPernilla!
    Den vad gudomlig! :) Har inte varit så förtjust i just äppelpaj förut, men nu blev jag bara såå sugen!
  • Aprilia1977

Jag tycker lite synd om mig själv idag. Tungt att andas, illamående, trött.... saknar min samob (som kommer i morgonkväll).

Det är varmt ute, trädgården behöver en makeover... var ute i ca 5 minuter, sedan var jag trött...

Ska nu strax iväg in till BM och lämna urinprov och sedan bär det av till sjukgymnasten..... orkar verkligen inte, vill egentligen bara ligga och sova!   

• Bellatrixx

Gadget - tycker inte det låter äckligt att hålla till i köket och om det känns lite ofräscht så kan ni ju införskaffa ytesdesinfektion så bakterier osv dör och tvätta av på platsen ni höll till med spriten? Och sen när ni har gäster kan ni ju kanske krångla till det på toan eller så om det inte känns jättebra när det är folk där :)

• Sommaren12

Naimis: då hoppas jag def att du får bra besked! Håller tummarna!

Gadget: njää det är inte som avdomningar eller så utan det liksom kryper inuti armen kan man säga. Ganska lindrigt så jag kommer nog inte försöka göra nåt åt det. Googlade nu och såg att det kan va i armar också och att det oftast är på natten, så det verkar ju stämma.

Tittar på dopet nu, har redan runnit tårar längs kinderna haha!

• godisbit

Hörde precis några tjejer snacka på tunnelbanan. En av dem förklarade att det godaste hon visste var skållheta pommes med iskall mjukglass och kolasås. Är det bara jag som tycker det låter som knäppa gravidcravings!?

• lovisen01

Jag är ju ganska kass på att skriva i tråden, vet inte varför riktigt. Läser dock 2-3 ggr varje dag :)
    Var iaf på kontroll idag, alltid kul att få höra bebis! Jag hade även blodtrycksfall eller något liknande i söndags, hjärtklappningar, kallsvettig och jätteyr. Läskigt, var lite halvyr resten av dagen med, och en del igår. Så det var skönt att få ta alla prover, allt var perfekt. Så det är väl till att ta det lugnt som gäller :) är i v 29+5 idag och mina värden:

hb hade gått upp till 117 (från 106 förra gången), ska fortsätta med 2 niferex om dagen för mina reserver var riktigt låga förut
    4,8 i socker
    132/72 i blodtryck   
    27 cm var magen
    145 bebispuls

Bebis låg som jag trodde, på tvären. Hen blev lite halvsur när BM puttade på den, började röra sig en hel del. Hoppas hen vänder sig med huvudet neråt sen, hen har ju några veckor på sig ännu Glad

• LindaPernilla

Jag måste bara dela med mig av vad sonen sa imorse! Fick mig ett sånt gott skratt.

Kan börja med att säga att sonen nog hört mig när jag använt uttrycket "Nä, då föder jag hellre barn 10 gånger efter varandra!"

Sonens pappa och hans sambo ska gifta sig i sommar, och jag hade precis avslutat ett samtal med sonens pappa i telefonen angående detta, att sonen blir extra hos mig då dom åker på bröllopsresa och så.
    Så frågade jag sonen : "Men det ska väl bli jätteroligt att dom gifter sig? Vad häftigt!"

Till svar fick jag : "NÄDU, för att pappa TROR verkligen att jag tänker stå TYST i kyrkan i EN HEL TIMME i gubb-kläder. Nä, aldrig.. då föder jag hellre barn 10 gånger!!"

Drömmer

• Kampis
    Gadget skrev 2012-05-22 11:06:05 följande:
    Tack förresten för bröllopsgratulationerna.  {#emotions_dlg.flower}

Jag har en fundering angående det här med skötplats. Vi bor än så länge bara i en tvåa med ett väldigt litet badrum i väntan på att vårt husbygge ska ta fart. Vi har sagt från början att vi struntar i skötbord, tänker att vi kan ha en skötbädd som vi kan flytta mellan soffa och golv och var vi nu känner för att byta blöja. Vet att vänner till mig gjort så och varit nöjda med det.
    Till saken hör att jag är lite anti såna där våtservetter till bebisrumpan. Jättebra att ha i skötväskan, men inte för varje blöjbyte hemma. Vi vill gärna undvika så mycket kemikalier som möjligt för bebisen och bara tvätta med tvättlappar och vatten och kanske lite babyolja. Och detta blir ju då förstås lite krångligt om man samtidigt ska byta blöja i soffan eller så där man inte har tillgång till rinnande vatten. Badrummet är verkligen jättetrångt så där får vi inte plats med något. Visst, på badrumsgolvet kan vi ju i och för sig krypa omkring.
    Min fråga är egentligen; hur äckligt är det att byta blöja i köket? Är det fullständigt ohygieniskt? Vad säger ni?  
    Hur har ni andra planerat som bor trångt och inte har plats för skötbord? 

Pumptermos med vatten?
  • Naimis
    godisbit skrev 2012-05-22 11:53:30 följande:
    Hörde precis några tjejer snacka på tunnelbanan. En av dem förklarade att det godaste hon visste var skållheta pommes med iskall mjukglass och kolasås. Är det bara jag som tycker det låter som knäppa gravidcravings!?

Haha de är super gott! Tyckte jag redan när jag var yngre så för mig låter de inte konstigt alls.