• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Efter era svar om "glass och pommes" igår skrattade jag högt när den här länken dök upp i min pinterest-lista idag www.thekitchn.com/recipe-buttered-popcorn-ice-cream-171392 recept på glass och popcorn!?!

Annars väntar jag nu på att höra av bm. Har de sista dagarna märkt att bebis har ändrat rörelsemönster. Från att de de sista veckorna har blivit mer, oftare, tydligare och längre omgångar är det nu svagare och enstaka buffar. Har inte varit några kullerbyttor heller de sista dagarna. Antagligen har väl bebis hittat ett bekvämt hörn där inne, för fortfarande kommer ju buffar, men när jag vaknade i natt och insåg att jag låg på mage och det inte kom några "protester" så blev jag ändå lite orolig. Så nu har jag ringt och lämnat meddelande och ska försöka igen på telefontiden om jag inte hört av henne tills dess. Bebis rör ju sig fortfarande, men det stämmer ju inte med det bm sa på senaste besöket om att rörelserna skulle bli tydligare och starkare liksom...

• DetGodaLivet
    7eHimlen skrev 2012-05-23 09:16:44 följande:

La det här i bildtråden, men tänkte att det kanske borde ligga här oxå :P :

Jag älskar oxå ugglegrejorna från Jysk! Men vi har satt köpstopp på oss själva eftersom vi redan handlat så himla mycket :P så jag hoppas att svärmor fixar istället :P eller att det finns något kvar i juli när jag får handla igen ;) Är det fler än jag som har "för mkt" kläder? Haha, vi har hittat så mkt på second hand att vi nästan hoppas på att få en kräkbebis bara så vi hinner använda allt!

Jaaaa...det är likadant här. Kläderna kostar ju typ inget på loppis heller och jag vet att jag får igen mer när jag säljer dem. Så det finns liksom ingen motivation att låta bli att handla.

Har typ 25 set i 50-56 nu och ännu mer i 62-68, vet inte vart det ska sluta.   
  • fru Elle

Då vi har en son som är född i juli och hade mycket kläder till honom så har vi massor med passande kläder redan. Både lite svalare sommarkläder i passande storlekar och andra kläder. Var inne på tradera igår och såg en söt body, men så kom jag på att jag hade den i stl 56 och 68 redan . Finns som sagt en hel del i vårt förråd men kan inte låta bli att köpa lite nytt i alla fall.

När polarn o pyret hade en jubileumskollektion i höstas och vi hade bestämt oss för ett tredje barn, så sålde de en filt. Filten är sydd med polarns typiska randiga tyger i olika färger och ser ut som ett lapptäcke. Vi har använt ganska mycket sådana filtar till våra barn och kunde inte låta bli att köpa dessa filtar. Filtarna hade dessutom olika baksidor för att göra det riktigt svårt att bestämma vilken jag skulle köpa. Blev en med cerise baksida, en med kornblå baksida och två med svart baksida. Känns lite ovettigt att behålla alla, men får väl sälja någon när jag har bestämt vilka jag vill ha kvar.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sommaren12
    Kampis skrev 2012-05-23 09:40:07 följande:
    Nu är den blåa väskan beställd =)
    Thumbs up!

I natt drömde jag att jag väntade tvillingar och att jag gått över tiden nästan en månad. Magen hade inte växt nånting på jättelänge heller. Men ingen ville undersöka mig eller sätta igång mig. Det var en märklig dröm, jag bara for runt i sjukhuskorridorerna och försökte få nån att hjälpa mig. 
  • natlup

Idag träffade jag min BM och alt såg jätte bra ut.
    Hade gått upp 7,5 kg sen inskrivningen.
    Sf låg på 24.
    Imorrn går jag in i vecka 30. Känns som tiden bara flyger iväg.

Ha en underbar dag!

• anneh

Natlup: väldigt lågt sf mått för den veckan, är det inte? Inte för att jag har sån koll på sånt, du kanske alltid haft lågt :)

• natlup

Joo jag reagerade på det jag oxå på det. Men såg att hon va följer kurvan. Men hade sf 26 förra gången ? Kan de sjunka ? Eller hörde ja fel

• Albasmamma

Kampis: ber om ursäkt om du uppfattade mig som negativ i bildtråden ang skötväskan. Jag tycker den är jättefin, det var bara min spontana reaktion men självklart passar den året runt.

Jag har också varit till BM idag, allt såg bra ut. V. 29+5:
    Blodtryck 125/75
    Hb 112
    Socker 4,7
    Bebisens hjärtljud 142
    Vikt +17 kg
    SF mått 29 cm (hade bara ökat med 1 cm på två veckor, men nu har bebisen lagt sig med huvudet nedåt och jag känner själv att magen sjunkit något så inget att oroa sig för).

• Kampis

Det borde inte sjunka, inre redan. I slutet kan det göra det för att magen sjunker lite..

Om inte din Bm reagerade kan det nog vara så att du hörde fel..