• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Karo77
    natlup skrev 2012-05-22 14:49:45 följande:
    Hur vet man att man INTE läcker fostervatten? Jag gick nyss på toa och såg en mellan stor blötfläck på trosan.. Hur vet man att det är en vattnig flytning och inte fostervatten?

Har i frankrike fick jag speciella tops fran barnmorskan. Ifall det ar fostervatten sa Blir topsen svart. Kanske det finns att fa i sverige ocksa.
  • Sommaren12
    Saftmedbulle skrev 2012-05-22 17:04:14 följande:
    Janome... har jag nyss köpt och är jättenöjd.
    Tack för tipset! :)
    Lilja85 skrev 2012-05-22 17:47:27 följande:

Tack för svaret, hjälpte! Men sedan är det väll skatt på detta beloppet va? Skäms

Ja tyvärr... :(
  • LindaPernilla
    Ellenbmt skrev 2012-05-22 20:05:32 följande:
    Ring fl LP! Vifta inte bort smärta, och tänk så skönt med bekräftelse sen :)

Tänkte försöka lägga mig och sova nu, men blir det inte bättre så måste jag nog ringa förlossningen. Vill inte ringa för "småsaker" heller..
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-05-22 09:11:40 följande:
    Och stövelkatten har vi inte heller hört av på länge, eller? Just de som alltid varit flitiga på att skriva märks extra när de inte gör det.
    Var är ni?
    SORRY!!!
    Jag har nästan helt övergått till min underbara IPhone och där har jag inte orkat ladda hem Beta-appen, förrän idag!

Jag ska bättra mig...
    Vi har haft en omtumlande vår, dels med min sjukskrivning men också sonens neuropsykologiska utredning. Igår fick vi konstaterat att han har autism syndrom och ADHD. En del att smälta såhär inför hans skolstart i höst, kan man säga.

Nu har mina sammandragningar lugnat ner sig och jag börjar äntligen känna mig LEDIG efter alla läkarbesök mm. Vi har hunnit med vår lilla  semester i Tyskland och i samma veva fått i princip allt vi saknade i bebisväg. Babyskydd, babysitter, babygym, en massa kläder osv. Allt begagnat, vilket känns skönt!

Så, nu ska jag läsa ikapp om er alla. Jag har saknat er!
  • DetGodaLivet
    Stövelkatten skrev 2012-05-22 22:21:46 följande:
    SORRY!!!
    Jag har nästan helt övergått till min underbara IPhone och där har jag inte orkat ladda hem Beta-appen, förrän idag!

Jag ska bättra mig...
    Vi har haft en omtumlande vår, dels med min sjukskrivning men också sonens neuropsykologiska utredning. Igår fick vi konstaterat att han har autism syndrom och ADHD. En del att smälta såhär inför hans skolstart i höst, kan man säga.

Nu har mina sammandragningar lugnat ner sig och jag börjar äntligen känna mig LEDIG efter alla läkarbesök mm. Vi har hunnit med vår lilla  semester i Tyskland och i samma veva fått i princip allt vi saknade i bebisväg. Babyskydd, babysitter, babygym, en massa kläder osv. Allt begagnat, vilket känns skönt!

Så, nu ska jag läsa ikapp om er alla. Jag har saknat er!

Skönt att se att allt är väl med dig då!

Hade ni de diagnoserna på känn eller kom det överraskande? Måste ju vara skönt att ha det färrdigt i alla fall, brukar bli lite lättare framöver då. Men du får gräva ner dig i pappersarbetesträsket med vårdbidragsansökan och annat.
  • tjockisbullen

TUL idag:) 
    Lillen ligger helt normalt till vad gäller uppskattad vikt och ligger alltså inte över som sin storasyster gjorde under hela graviditeten! Hoppas det håller i sig så bara:) 

• ullis1990

Kul att ha dig här i tråden igen Stövelkatten! :) Så säg mig nu.. Vart har vi Mammsen? :)

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-05-22 22:39:55 följande:
    Skönt att se att allt är väl med dig då!

Hade ni de diagnoserna på känn eller kom det överraskande? Måste ju vara skönt att ha det färrdigt i alla fall, brukar bli lite lättare framöver då. Men du får gräva ner dig i pappersarbetesträsket med vårdbidragsansökan och annat.
    Nej, det var ju ganska väntat, men jag trodde nog inte han skulle få båda diagnoserna. Och såklart så blir det ju mycket att ta in, nu när man äntligen "kan" göra något. MEN, det värsta hade varit om de konstaterat att han har svårigheter, men inte tillräckligt för att ställa en diagnos. Nu har han som sagt en massa rättigheter till hjälp. Jag ska bara få ihop mina egna ADHD-tankar för att reda ut allt!
  • jguz

Stövelkatten:
    En av mina söner har oxå diagnoserna atypisk autism och adhd. Han fick sina diagnoser precis innan sommarlovet mellan förskola och förskoleklass.
    Adhd hade jag nästan trott innan utredningen började men autism kom som en överaskning. Han fick börja i särskola i förskoleklassen, men sen i ettan i vanlig klass att han har fått sina diagnoser hjälpte honom otroligt mycket!!