• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    jguz skrev 2012-05-23 00:28:52 följande:
    Stövelkatten:

En av mina söner har oxå diagnoserna atypisk autism och adhd. Han fick sina diagnoser precis innan sommarlovet mellan förskola och förskoleklass.

Adhd hade jag nästan trott innan utredningen började men autism kom som en överaskning. Han fick börja i särskola i förskoleklassen, men sen i ettan i vanlig klass att han har fått sina diagnoser hjälpte honom otroligt mycket!!

Vad fint att höra! Han kommer inte gå i särskolan som det ser ut nu, men förhoppningsvis hinner skolan få fram tillräckligt med resurser. Har ni vårdnadsbidrag? Du får gärna svara i gb, förresten. Jag kanske inte ska kapa tråden med sett. :)
  • Aprilia1977

Nu till helgen kommer vi äntligen att våga köpa de första kläderna till vår lilla guldklimp. Det känns så underbart att jag och sambon ska åka iväg. Han blev superglad när jag kom med förslaget i går kväll.

Känner mig pigg och stark idag, så nu ska jag damma lite här hemma, tvätta fönster och sticka iväg för att köpa lite jord och blommor. Idag är jag på pysselhumör!

Önskar alla en riktigt bra dag!

{#emotions_dlg.flower}    

• Ellenbmt

Idag är min sambo billig.... Morr!!

Hej katten! Vi har saknat dig :)

Idag har jag molvärk och svullen i muffen, känner mig verkligen höggravid, mer och mer för var dag som går!

• LindaPernilla

Värken har så gott som gått över idag! Tack & lov. Jag blev lite orolig där en stund igår när det gjorde så ont.

Idag är det kanonväder igen! Och jag ska spendera dagen med plugg. YEY! "/ Men på fredag är jag färdigutbildad äntligen!

Tycker att magen växer nå otroligt nu.. både jag och sambon sa i måndags att "nu har den då växt snabbt!"
    Tyckte att det stod helt stilla där ett tag, men nuså!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-05-23 07:33:57 följande:
    Idag är min sambo billig.... Morr!!

Hej katten! Vi har saknat dig :)

Idag har jag molvärk och svullen i muffen, känner mig verkligen höggravid, mer och mer för var dag som går!

Jag har saknat ER!

Det här med svullen muff känner jag igen. Och den obehagliga smärtan av tett litet huvud som vrider sig mot diverse nerver. Hu.
  • Albasmamma

Stövelkatten: välkommen tillbaka! skönt att få en diagnos och hoppas att ni och sonen får den hjälpa ni/han behöver!

• DetGodaLivet
    Stövelkatten skrev 2012-05-23 01:18:45 följande:

Vad fint att höra! Han kommer inte gå i särskolan som det ser ut nu, men förhoppningsvis hinner skolan få fram tillräckligt med resurser. Har ni vårdnadsbidrag? Du får gärna svara i gb, förresten. Jag kanske inte ska kapa tråden med sett. :)
    För att få en särskoleplats måste barnet ha en konstaterad utvecklingsstörning. Har man "bara" autism och ADHD tillhör man alltså inte särskolans elevkrets och kan ej få plats där.

Däremot finns det ibland smågrupper eller specialklasser för autism i vissa kommuner, då arbetar man efter grundskolans kursplaner och mål men mer strukturerat och i mindre grupp. Den vanligaste lösningen är dock att man går kvar i sin vanliga klass med resursperson och de anpassningar av miljö och struktur som behövs.

Nu är det jag som kapar tråden...förlåt..över till bebissnack... Jag är autismpedagog till yrket så fråga gärna om du undrar nå't,

• 7eHimlen

La det här i bildtråden, men tänkte att det kanske borde ligga här oxå :P :

Jag älskar oxå ugglegrejorna från Jysk! Men vi har satt köpstopp på oss själva eftersom vi redan handlat så himla mycket :P så jag hoppas att svärmor fixar istället :P eller att det finns något kvar i juli när jag får handla igen ;) Är det fler än jag som har "för mkt" kläder? Haha, vi har hittat så mkt på second hand att vi nästan hoppas på att få en kräkbebis bara så vi hinner använda allt!

• lills

Vi har handlat så mycket kläder att vi inte behöver handla fler förren bebisen är över 6 månader..... Hehe! Till och med köpt vintermössa mm! Men allt är ju så sött!!