• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lilja85

Föresten, sitter å nattsuddar... försöker febrilt hitta någon "såhär räknar du ut din SGI" på FK:s hemsida.... hur gör man? Å SGI, är den det samma som föräldrapenningen, alltså samma summa? Eller är föräldrapenningen 80% av SGI:n?? (Fråga inte vad jag fick det ifån men fått för mig det bara)

Sen e det väll skatt antar jag? Försöker alltså då få fram min föräldrapenning efter skatt, det jag får i "handen" beräknad på en årsinkomst på 181K Obestämd 

• Aprilia1977

Usch, har precis spytt ner hela toaletten och allt runt omkring. Som en fotän genom näsa och mun. Har mått lite dåligt hela dagen igår, med en mage som värker. BM sa inget speciellt när jag påpekade detta igår kl 17. Och kl 22 åkte jag in till förlossning. Där kollade bebisens hjärtljud och tittade extra mycket på om jag hade sammandragningar. Men i det stora hela, så skulle jag lämna ett pinkeprov, då det gav en svag indikation om att jag kanske hade UVI. "Osynlig Urinvägsinfekton" som de sa på FL.

Vaknade upp för ca en halvtimme sedan av att jag hade en fruktansvärd halsbränna, gick upp och drack vatten. Det var när jag skulle lägga mig igen som illamåendet från ingenstans dök upp.

Är det någon annan som varit med om samma sak? Bör man kontakta BM??

Ska försöka sova nu (bebisen vaknade i magen och ligger och buffar på mig).     

• NiniMe

Ang sparkar så verkar det som min lilla tar en liten minipaus i några dagar för att sen komma tillbaka med full styrka, då har hon ändrat helt på sitt mönster och nu rör hon sig mycket mer med att liksom dra ut på kroppen, ibland gör det faktiskt lite ont, och då är hon inte ens i närheten av revben eller blåsa
    Jag känner ju henne dom dagarna hon är lugnare men inte så tydligt, fast nu har hon hållt jämt tempo en längre tid...

Jag längtar som tusan efter henne och vill bara få ut henne så man kan få träffa det lilla hjärtat Hjärta
    Men hon får goa till sig ett tag till Tiden går dock fort nu ändå tycker jag, känns som en ny vecka börjar för att snabbt övergå till nästa

• Ellenbmt

Hej tjejer!
    Idag har jag jobb-ångest! Vet inte om ni vet vem han är, men Tommy myllymäki, är min chef, en man som oftare syns på tv än på min arbetsplats, men när han väl kommer, då brukar det inte vara så kul att jobba, å han kommer i morgon, jag har därför hård press på mig idag att förbereda så han inte blir skogstokig när han dyker upp, maten ska vara världsklass och köket ska vara skinande blankt och jag ska ha lite tempo... Allt detta känns som en utmaning för att jag har både ont och är så jäkla trött!! :( vill bara stanna hemma.... Fy.....

• bez imena

Wow Tommy m, va coolt :) men jobbigt om du känner så, stress är det sista man behöver nu, hoppas det går bra iaf :)heja !

Å så vidare till drömmar; drömde om vårt underbara barn, han var så liten och söt och låg lindad i lakan? på nattygsbordet och han var torr och flagig i ansiktet, men helt underbart söt, hihi :)

• Albasmamma

Ellenbmt: usch då, men han kanske är mer förstående nu när du är gravid. Försök att inte oroa dig, du kan inte göra mer än ditt bästa och det du orkar. Kram till dig!

• Albasmamma

Förresten, visst  var det någon som skrev om ryggont. Jag har börjat känna av det, igårkväll hade jag riktigt ont men ett varmt bad och spikmattan lindrade. Tror att det i mitt fall beror mycket på att jag sitter i stort sett hela dagarna på jobbet och arbetsställningen framför datorn inte alltid är den bästa. MEN, nu är är det bara 20 arbetsdagar kvar, tjoho!

7eHimlen: intressant att höra er berättelse, tack för att du delar med dig. Hoppas att byråkratin går snabbt med adoption etc. efteråt så att din fru får samma rättigheter.

• Ellenbmt

Haha han är inte så cool direkt :) men såklart bra på mat.

Jo jag vet ju att jag är gravid, min sambo säger lika som du albas, men han har ju anställt mig för den jag var, inte den jag är nu.... Blir därför orolig att han ska bli stressad av mitt låga tempo och vilja byta ut mig... Känner mig ganska lättersättlig just nu... Jaja det blir nog bra...

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-22 07:33:42 följande:
    Jag längtar som tusan efter henne och vill bara få ut henne så man kan få träffa det lilla hjärtat Hjärta
    Men hon får goa till sig ett tag till Tiden går dock fort nu ändå tycker jag, känns som en ny vecka börjar för att snabbt övergå till nästa
    Åh, jag känner precis som du! Jag längtar så oerhört efter att den lill* ska komma ut! Jag vill ha augusti NU! :)

Igår kom en väninna och hennes två döttrar hit på fika. När dom kom så höll jag på att dona i bebisrummet, och minsta flickan (nyss fyllda 4 år) smöööög sig in i rummet, tittade ner i sängen & sedan på min mage och sa : "Men.. jag trodde att bebisen skulle ligga här i sängen, och så har den inte ens kommit ut ur magen på dig! Vad tokigt, då drömde jag bara att bebisen hade kommit ut inatt!" Solig

Imorgon går jag in i vecka 29! Bara jag kommer in i vecka 30 så känns det som att allting kommer att gå fortare på något vis! Vet inte varför jag känner så :P