• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-05-20 21:20:26 följande:
    En fråga kanske lite utanför the topic men tänker att här säkert finns massa bra svar att få ;)
    Jag äger ingen symaskin men tänkte slå slag i saken och köpa en. Vill inte ha en för dyr eller avancerad utan en som passar för nybörjare men som ändå är tillräckligt BRA, den ska ju helst hålla liksom... Kommer väl mest använda den till att sy till dukar och gardiner typ men kanske även sy i lite stoppade saker.

Nån som kan ge mig ett tips på en bra makapär? Jag har inte sytt på maskin sen syslöjden på högstadiet... :O 
    Janome... har jag nyss köpt och är jättenöjd.
  • Saftmedbulle
    Naimis skrev 2012-05-21 11:11:07 följande:
    Mina fötter har börjat klia konstant sedan igår, vad kan de bero på? Någon annan som känt av något liknande?
    Har fått vatten i mina (ödem, heter det visst) och de ser ut som elefantfötter och värker... Hmm... min mamma fick detta med oss sista månaden, men jag har ju tre månader kvar till BF... blä! Kliar gör de dock inte...
  • Lilja85
    Sommaren12 skrev 2012-05-22 09:22:36 följande:
    Det finns kanske ett smartare sätt, men såhär fick jag räkna eftersom jag fick studentpapper att fylla i och de skulle inte fyllas i likadant. 

Grundlön + snitt-ob en månad = 23 000
    23 000x12 = årslön 276 000 kr
    276000x0,97x0,8=214176
    214176/365=587 kr

Dvs. 587 kr om dagen i fp.

Hoppas det hjälper dig! (Obs! Det är inte min inkomst ovan, utan bara ett exempel)

Tack för svaret, hjälpte! Men sedan är det väll skatt på detta beloppet va? Skäms

• Kampis
    strangeryoutwo skrev 2012-05-22 16:50:44 följande:
    Hur har ni fått reda på detta? Genom den här tråden eller andra trådar på familjeliv? Så hon är inte ung då?

jo det kom fram via denna tråden
  • bez imena

Allergimedicin som gravida får ta? Satt ute på gräset nyss och känner för första gången att jag skulle kunna va allergisk.. Näsa och ögon rinner och kliar :(

• anneh

Bez imena: jag var hos läkaren med min allergi, hon ville inte att man ska äta tabletter, utan livostin nässpray och ögondroppar.. Funkar sådär..

• LindaPernilla

Har sedan 16-tiden idag känt en smärta i magen jag inte känt tidigare. Det är liksom i övre delen av magen och det strålar bak till ryggen. Är just nu sängliggandes och har skit ont! :(

• Ellenbmt

Ring fl LP! Vifta inte bort smärta, och tänk så skönt med bekräftelse sen :)

• Karo77

Hejsan tjejer! Har varit hos BM idag! Allt bra Med lillen och mig de goda nyheterna ar att jag ska fa snitt sista veckan i juli!! Nu Kanns det faktiskt inte sa langt.... Ska nog borja fixa Med rummet och kladerna till Bebis