mammsen skrev 2012-04-12 10:57:06 följande:
Ang att Måla tånaglar, raka ben och diverse annat som ska rakas så har jag ju redan varit högravid över sommaren,, men jag har helt förträngt problemet! haha
Men jag får nog tvinga sambon att vara lite hjälpsam :P
Mins att jag låg på förlossningen, hög på lustgas, mellan två krystvärkar och kom på att jag inte var nyrakad,, tittade ner och såg en barnmorska med skyddsmundering på och bad så hemskt mycket om ursäkt till BM som satt där att jag inte var nyrakad och tipptop, trodde i min "höghet" att hon hade skyddsmasken på sig för att jag var hårig, hade inte en tanke på skvättande fostervatten, blod mm jag tror även jag erbjöd att hon fick byta med någon annan om hon hade ont av det och förklarade att jag skulle helt förstå.... (jag hade bara lite stubb) och jag förstod inte varför inte de 2 sköterskorna skrattade... Suck,
Det är ju så svårt att veta vad det blir för väder i augusti, men jag räknar med ett par varmare dagar och då blir det tunnare kläder och bomullsfilt. Vid regn och rusk har jag ju på regnskydd och då blir det både vindstilla och torrt i vagnen, så då har jag nog med en tunnare filt om det är varmt, men kanske en tröjja och tjockare filt om det är kyligare eller en lagom vadderad overall utan filt, är det kallt är det kläder och overall (med fasta vantar och tossor på) som gäller och såklart överdelen på liften, (den tar jag av när det är varmt eller lagom tempratur om det inte blåser för mycket) Man får lixom känna sig fram, det enda jag värkligen INTE rekomenderar är flecefilt, det blir varmt och svettigt och sedan kyls det fuktiga ner och kyler ner bebisen, det håller aldrig en lagom temp tycker jag..
jgus- Jag håller helt med din man! Om gubben inte trivs med barnlekar så borde han ju inte bo i ett radhusområde?? eller?? Tycker inte du ska besvära barnen med detta, de är barn och har rätt att leka och tjoa, det är sånt friska och glada barn gör! Dessutom är det inte hans privata väg som barnen cyklar på väll utan en allmän väg va? Vissa stör sig på lekande barn andra på folk som rastar sina hundar andra stökiga sjungande ungdommar på nätterna.. försök bara släppa det! och gå vidare, han kommer med all sannorlikhet fortsätta vara sur vad du än säger... Får ni fler otrevliga brev hade jag gått och pratat med gubben och sagt att ett brev till så gör jag en anmälan för trakaseri... För det är vad jag kallar det. Jag antatar för givet att dina barn inte är ute och leker och tjoar sent på kvällar/nätter eller galet tidigt på dagen, då tycker jag att du ska hålla dem inne isåntfall..
Aprillia1977 - En rörlig bebis 'är en frisk bebis ;) Han blev säkert lite extra pigg därinne men det är absolut inte farligt med godis :) (kanske inte så nyttigt, men iallafall inte farligt) Kanske både hicka och "spring" i benen, då kan det sparka åt alla håll och kännas lite som att det skakar,, tänk dig att han/hon kanske sträcker på sig och sprattlar med både armar och ben sammtidigt :) Nu kanske alla tycker jag e korkad som skriver något så uppenbart,, men on du är svullen så är vatten det bästa vätskedrivande vi har i princip.. Är man svullen och samlar på sig vatten blir det INTE värre av att hinka i sig vatten utan bara bättre :) Däremot ska man undvika salt och sånt, :)
Fransyskan - De flesta vaxsorterna, hårbortagningsmedlen och sånt man tar på när man rakar är det varning för på paketen för gravida, det är såpas starka ämnen och huden drar åt sig vissa farliga saker som inte är bra för bebis, men vet du någon vaxsort som e ok när man e gravid så dela med dig! Jag kommer antagligen avlida om jag ska låta min sambo sitta med vass rakhyvel och hjälpa mig när jag inte når.. Av förblödning eller oro vem vet, jag litar inte på han för 5 öre!! Haha
Ha, ha... skyddsmask för att du var hårig! Det roligaste jag läst på länge :) Ska genast börja lära upp min man med lite rakningskurs och nagellacksträning ;)