Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Saftmedbulle skrev 2012-05-25 14:50:42 följande:
    Ha, ha...sån har jag oxå haft. En flytning - inget att oroa sig för (men nog ser det lite "skojigt" ut...).
    Såg att det var lite slempropp... inte meningen att fara med osanning...

Vi ska campa på Öland, sen blir det nog mest vara hemma. Vi har knappt förberett ett smack för bebis, så det ingår i planerna .:)
  • Saftmedbulle
    Blomsterfröna skrev 2012-05-25 15:04:51 följande:
    Saftmedbulle- var på Öland ska ni campa??
    Köpingsvik.
  • Saftmedbulle
    DetGodaLivet skrev 2012-05-25 16:30:23 följande:
    Nej man ska ha stödstrumpor!
    Jag HAR stödstrumpor! Och ändå elefantfötter... :(
  • Saftmedbulle

Gnäller lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...

• Saftmedbulle
    Naimis skrev 2012-05-29 08:07:34 följande:
    59 dagar kvar!!!!
    Jag har också börjat få tillbaka åksjukan, men framförallt är den där sjuka tröttheten tillbaka. Har 1 månad kvar att jobba så nu börjar de kännas överkommligt men för.några veckor sedan höll jag på att bryta ihop.
    Är de någon mer ön jag som inte köpt NÅGOT till bebis? Har köpt 2 plagg och har ju en del saker kvar från sytorebror. Men vi ska köpa vagn, vagga, tillbehör till dessa två saker och vi behöver köpa lite nya kläder i strl 50 och 56. Har inte riktigt varit läge att börja boa pga flytt men nu när vi börjar bli klara hemma vill jag börja. Får se om jag kan få med maken och shoppa snart
    Vi har inte köpt något till bebis än...
  • Saftmedbulle
    cupcakekiller skrev 2012-05-29 19:14:15 följande:

Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
    Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
    Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.

Så otrevligt... Blä!
  • Saftmedbulle
    fransyskan skrev 2012-05-30 11:22:58 följande:
    Oj! Usch, vilken otur! Hur lång tid tror dom det tar att läka? Någon chans att du slipper kryckor lagom till augusti eller...? (Har aldrig brutit något, så har ingen aning om hur det fungerar.)  Hoppas du har folk som tar hand om dig lite extra nu -- fixar fram glass och annat livsviktigt

Och heh, ja, engelska med fransk brytning är härlig. Har svalt många, många skratt... fast som regel är jag mest bara glad att dom kan engelska öht -- dom är ju inte direkt kända för att kunna/vilja prata annat än franska. (Och jag vill ju inte ens tänka på hur dum jag låter när jag pratar franska! :D)
    Om sex veckor tas gipset bort och då är jag i v.32, så på det viset är det "bra" tajming, om man nu tvunget ska bryta foten när man är gravid... Min man får göra mycket nu... får öva på en jättebebis ;)
  • Saftmedbulle

Det jobbigaste är att det gör sjukt ont och jag få ta begränsat med smärtlindring pga graviditeten. Får se det som träning inför forlossningssmärta, kanske? Tack för pepp!

• Saftmedbulle
    fru Elle skrev 2012-05-30 11:41:04 följande:
    Får öva profylaxandning med riktigt smärta, du kommer bli ett proffs när det blir dags för förlossning. Om man ska se något positivt i allt elände  
    Eller hur?!
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-05-31 07:39:56 följande:
    Godmorgon tjejer!
    Är lite oaktiv här nu men jag läser allt. Maken har 40-års fest på lördag och vi fixar allt själva så det är lite att stå i varför jag är lite frånvarande här nu. Nu har jag insett att jag måste ta mer pauser för i natt har jag knappt sovit något p.g.a. smärta i bäckenet. Har plockat fram bältet som jag hoppas ska hjälpa lite och i morgon ska jag till sjukgymnasten igen för att få akupunktur och tens igen. Jag beställde mitt paket från kronan går ock tänkte hämta ut det idag, nyfiken på vad det innehåller. 

Ha en bra dag allihopa! 
    Du med!
Svar på tråden Augustibebis 2012