-
Har fått vatten i mina (ödem, heter det visst) och de ser ut som elefantfötter och värker... Hmm... min mamma fick detta med oss sista månaden, men jag har ju tre månader kvar till BF... blä! Kliar gör de dock inte...Naimis skrev 2012-05-21 11:11:07 följande:Mina fötter har börjat klia konstant sedan igår, vad kan de bero på? Någon annan som känt av något liknande? -
Blä! Har fått graviddiabetes... så... nu blir det hård diet här hemma... fast... skadar väl inte att vara lite nyttig, antar jag.
Var på förlossningen igår (i tre timmar! Det var kaos där... verkar ju lovande inför BF i sommar...) för att kolla. Hade inte känt bebis på några dagar och blev rekommenderad av BM att ringa. Allt såg bra ut - skönt!
Hoppas ni alla mår bra i värmen! -
För mycket kläder? Ha, ha... låter ju som ett lyxproblem... Det enda vi har så här långt är en napp, som jag fått av facket, en barnvagn, som vi fått av några vänner och fick vi faktiskt låna en säng (0-6 mån) av några andra vänner. Fast... kanske börjar det bli dax? Drar mig nog ändå lite, men jag vet ju att snart så...7eHimlen skrev 2012-05-23 09:16:44 följande:La det här i bildtråden, men tänkte att det kanske borde ligga här oxå :P :
Jag älskar oxå ugglegrejorna från Jysk! Men vi har satt köpstopp på oss själva eftersom vi redan handlat så himla mycket :P så jag hoppas att svärmor fixar istället :P eller att det finns något kvar i juli när jag får handla igen ;) Är det fler än jag som har "för mkt" kläder? Haha, vi har hittat så mkt på second hand att vi nästan hoppas på att få en kräkbebis bara så vi hinner använda allt!
-
Nä, inget konstigt. Tror de flesta tänker så ibland... Är ju verkligen inte självklart att allt går bra för alla. Det viktigaste är väl att vara medveten om risker, men att inte fastna i de tankarna. Man ska ju inte ta ut några sorger i förskott, men samtidigt vara ödmjuk inför vilket mirakel det är att vi väntar barn :)Issan8 skrev 2012-05-23 11:25:03 följande:Nu har jag vart borta igen en vecka så ingen större mening att försöka läsa ikapp. Jag har aldrig kännt bebis sparka så kraftigt som den gjorde i morse, det var buff å spark å stånk nonstop i typ 20 min, ibland undrar man ju om dom är missnöjda med nåt där inne eller om det nu bara är en väldigt aktiv en.
Är det någon mer som har svårt att slappna av och vara lycklig över att det bara är 10 veckor kvar på grund av att man hela tiden får för sig att något ska gå fel? Man hör ju talas om de som mister sitt barn när det typ är dags eller iallafall väldigt sent, vet inte hur jag skulle klara av en sådan förlust när man har burit på sin bebis under så lång tid. Måste vara fruktansvärt. Jag borde inte nojja eftersom jag knappt har sammandragningar eller något annat problem men som sagt, tänker dessa dumma tankar ibland att bebis ska sluta leva där inne :( -
Inte så intresserad av en BF-lista, men hoppas jag får hänga kvar ändå? Har BF 3/9 (blev framflyttad, men jag är hundra på sista veckan i augusti).Jloow skrev 2012-05-23 16:34:20 följande:Vad säger ni tjejer. Kanske är dags för en ny BF lista. Känns som att den senaste är rätt inaktuell och sen saknas det ju alla BF från den 20:e, för någon måste väl ha BF efter 20 augusti?
Idag var jag till läkaren för att höja min sjukskrivning till 50%. Hon är helt okej i ha i göra med men hennes intyg är så sjukt dåliga. Om man kan tyda vad det är hon skrivit så är det helt okej innehåll men hon skriver som en kratta, hennes svenska skriftspråk är helt galet dåligt. Jag ringde i alla fall FK efteråt och sa att jag vill att dom kontaktar mig över telefon om dom inte godtar intyget. I så fall får jag tvinga specen skriva ett nytt mer utförligt intyg för jobba 100% är helt uteslutet. Där emot är jag övertygad om att så länge man verkligen har problem så kommer sjukskrivningen o godkännas. Gör den inte det får man väl helt enkelt överklaga...
En fråga: Om man är gången 25+2 ... säger man att man är i vecka tjugofem eller tjugosex då? Tycker att folk säger lite olika. Tjugofem är ju lixom avklarad och vecka tjugosex påbörjad. Hur tänker ni? -
Whisky!Sommaren12 skrev 2012-05-23 19:19:43 följande:Inte för att jag tröttnat på att va gravid men finns det nåt ni saknar från ograviditeten? Jag längtar efter vin i floder, att kunna ta ut mig helt på gymmet samt en medium oxfilébit och chevre! :) -
En annan fråga: Hur har ni gjort med säkerhetsbälte i bilen (till er själva). Tycker inte riktigt det känns ok med vanligt bilbälte för bebisen, med krysset över magen. Har ni tänkt på det?
-
Tack för bra tips!astro skrev 2012-05-24 18:12:38 följande:Finns magskydd för gravida, vet inte varför det inte är vanligare.
www.gobaby.se/bilstolar/tillbehor/2me-besafe-... t ex
Såg att du drabbats av diabetes förresten. Rekommenderar att du skaffar ett par LCHF-kokböcker, det gör livet utan socker lättare. Ulrika Davidsssons t ex. -
Har oxå köpt sådana på hm... köpte ett par i varje färg, bara för att lyxa till det :) Riktigt sköna och snygga.Novixi skrev 2012-05-24 21:20:17 följande:idag satt jag i solen hos en kompis ca 1 timme och har bränt mig på låren och bröstet!
ajaj!
ser ut som en kräfta där nu.
jag har köpt ett par riktigt bekväma gravidshorts på H&M nu. tunna och luftiga med ett tygskärp i midjan. riktigt snygga faktiskt. finns i svart, grått och beige
på fötterna har jag just nu mina skor jag brukar ha inomhus när jag jobbar, ett par väldigt bekväma ECCO-sandaler. de kostade en del men är de enda sköna sandaler jag har just nu.
Fötterna är värre... har svällt en hel del och måste bege mig ut och köpa något i större storlek. Pust! Ska man verkligen ha elefantfötter i tre månader till (ja, nu är jag gnälligt, jag veeet...)? -
Ha, ha...sån har jag oxå haft. En flytning - inget att oroa sig för (men nog ser det lite "skojigt" ut...).LindaPernilla skrev 2012-05-25 08:30:06 följande:Ursäkta om jag äcklar mig såhär på morgonen, men jag måste fråga en sak.
Var på toaletten nyss & på papperet var det en vit/grön "slemklump". Typ snorgrön.. vad i hela friden kan det vara? O_o