Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Helenaa skrev 2012-05-09 18:06:23 följande:
    Jag gjorde en glukosbelastning imorse. FIII FAAAAN säger jag bara.
    Höll på att hulka 4 ggr innan allt kom  ner....och sen vara utan mat i 15 timmar totalt då man är gravid är inte att rekommendera :P
    Men allt såg bra ut och ingen graviditetsdiabetes iaf. Skönt skönt! 
    Utan mat... för visst får man dricka vatten, eller?
  • Saftmedbulle
    Novixi skrev 2012-05-10 19:41:13 följande:
    Saftmedbulle: tyvärr får du varken äta ELLER dricka från kl.24.00 fram tills glukosbelastningen :( min BM sa att jag inte ens får svälja då jag borstar tänderna :( usch!
    Jag som är en frukostmänniska mår grymt dåligt av att inte få äta. När jag gjorde belastningen med sonen blev jag yr, illamående, skakig och fick huvudvärk :( men värdena såg bra ut och jag hoppas de gör det denna gången med. Ska dit nästa fredag och göra det. Blää!
    Hmm, tack för infon! Längtar dit (not!)...
  • Saftmedbulle
    7eHimlen skrev 2012-05-11 09:11:10 följande:

Jag kan inte sluta oroa mig för Angelica1991, hoppas allt har gått bra med både bebis o mamma!

Tänker oxå på henne och hoppas att allt är bra...
  • Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:51:34 följande:
    Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär. Obestämd Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ. 
    Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej. 
    Samma här... men beror mer på att vi är helt klubbade av pollenallergi...
  • Saftmedbulle
    natlup skrev 2012-05-14 19:37:55 följande:
    Någon mer som har hål i naveln? När jag tittar på hålet så går det inte ens igenom naveln längre. Har två hål som e typ en halv cm ifrån naveln. Så det ser ut som ja har piercat mig i magen, kommer detta återgå till en naveln eller kommer de se ut som ja piercat magen istället :P
    Min navel har försvunnit och är på väg utåt, hi, hi...
  • Saftmedbulle
    Novixi skrev 2012-05-18 08:39:33 följande:
    Sitter på glucosbelastningen denna fina dagen :( precis tryckt i mig "sockerdrickan" och känns som jag ska få upp den lika snabbt igen :( bläää!
    Ska på min på onsdag... Mmmm, vad jag INTE längtar...
  • Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-05-19 14:30:48 följande:
    Tvättmaskin - ett måste?!

Vi har ett litet badrum där det nu finns en hörna antingen för att sätta in tvättmaskin eller så kan vi ha ett skötbord där. Har hela tiden känts självklart med tvättmaskin, som vi tänkte köpa innan bebisen kommer, men nu börjar sambon tveka och då gör jag automatiskt också det. Vi har inga problem med att få tvättid i tvättstugan inom ett par dagar, men samtidigt hade det känts väldigt skönt att kunna tvätta i lägenheten. Vi tänkte ha skötbädd ovanpå tvättmaskinen men nu har jag läst massa om att det är osäkert att ha det så. Dessutom finns det verkligen ingen plats för att förvara blöjor, krämer och allt sånt man vill ha i närheten då. Med skötbord får man ju massa förvaringsutrymme. 

Hur hade ni gjort?  Obestämd
    Vi tänker köpa en.
  • Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-05-20 21:20:26 följande:
    En fråga kanske lite utanför the topic men tänker att här säkert finns massa bra svar att få ;)
    Jag äger ingen symaskin men tänkte slå slag i saken och köpa en. Vill inte ha en för dyr eller avancerad utan en som passar för nybörjare men som ändå är tillräckligt BRA, den ska ju helst hålla liksom... Kommer väl mest använda den till att sy till dukar och gardiner typ men kanske även sy i lite stoppade saker.

Nån som kan ge mig ett tips på en bra makapär? Jag har inte sytt på maskin sen syslöjden på högstadiet... :O 
    Janome... har jag nyss köpt och är jättenöjd.
Svar på tråden Augustibebis 2012