• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    Tesdy skrev 2012-06-05 14:08:37 följande:

Jo jag glömde fråga om det är någon annan som har problem med knäna på nätterna? Jag får jätte ont i (antar jag) muskel fästet under knät på höger ben och jag kan inte sträcka ut benet så som jag vill kunna göra utan det gör rent ut sagt förjävligt ont så jag har god lust att bara skrika rätt ut, men håller mig för att inte väcka resten av familjen. Det släpper efter ett tag men är fruktansvärt jobbigt när det är.

Prova med en kudde mellan benen, om du ligger på sidan, så avlastar det lite... Det måste jag definitivt göra nu med min brutna fot :( Gipsben+stor gravidmage är inte världens bästa kombo när man ska sova)
  • Saftmedbulle
    jguz skrev 2012-06-05 17:33:43 följande:
    Joo, har man lågt HB så kan det bli farligt att gå igenom en förlossning.

Det finns sprutor man kan få för att få upp järnvärdet. (rätt dyra och man brukar få bekosta dem själv).

Nu är vi ju inte så långt gångna men hade det varit 4-5 veckor kvar skulle jag vilja ha en sån spruta (betalar gärna). Bara för att slippa blodtransfusion efter förlossningen.
    Dum fråga kanske... men vad är HB,som ni pratar om?
  • Ellenbmt

Inatt drömde jag en så otroligt verklig dröm!!
    Min sambo hade fått för sig att han behövde något slags substitut, då jag är för lat för det mesta och har ont i muffen, så jag berättade öppet att han träffat en "Anneh" som han hade bjudit på middag någon gång och sådär. Letade upp ett mail från henne på hans telefon, där satt hon och tog på sigsjälv på ett videoklipp och allt var så äckligt och verkligt.... Hon var hemsk! Och han var lixom mysig med henne, kramig och fnissig, på ett sätt han inte varit mot mig på säkert två år... Åh sån ångest. Vaknade helt utmattad, ledsen och tom.... Nu känner jag att jag måste bli gladare och piggare?

• eightythree

Tvättar bebiskläder och textil för fullt idag. Sen ska inventeras!

• LiJon

Tack för era svar om vändningsförsök! Försöker tänka bort det tillsvidare, är ju inte alls säkert att det blir så.

Har också kört en liten inventering av bebiskläder, har tyckt att vi haft så mycket men när jag gick igenom så insåg jag att det nog behövs lite mer av basplaggen i varje storlek. 

Byxor strl 50 (även 50-56) - 6 st
    Långärmad body strl 50 - 4 st
    Kortärmad body strlk 50 - 2 st.

Byxor strl 56 - 5 st.
    Långärmad body strl 56 - 3 st.
    Kortärmad body strl 56 - 4 st. 

Sen har vi strumpor, klänningar och pyjamasar. Och flera byxor & bodysar i större storlekar men det känns inte lika viktigt att fylla på innan det är dags. Det är ju så svårt att veta hur mycket man behöver i storlek 50 tillexempel? Tror ni man klarar sig på det här om man kompletterar med lite fler bodysar i varje storlek? Byxor känns som att det räcker ett tag, men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog hinna fylla på hennes garderob ytterligare innan det är dags ändå ;p 

• Kampis

Hämtade ut min box från kronan, vilket skämt!!!!

En napp, en badolja och en tidning.

Min kompis som hämtade för nån månad sen fick förutom detta blöjor, bindor, tuggummi, flera flaskor olja, creme mm från natusan.      

• bez imena

Ellenbmt; usch jag har haft en liknande dröm, fast att min man duschade med två slampor som fnissade för att de hade vita genomskinliga underkläder... Den ena började jag slå så hårt att blodet sprutade.. Så verklig den med.

• Kampis
    LiJon skrev 2012-06-06 09:59:08 följande:
    Tack för era svar om vändningsförsök! Försöker tänka bort det tillsvidare, är ju inte alls säkert att det blir så.

Har också kört en liten inventering av bebiskläder, har tyckt att vi haft så mycket men när jag gick igenom så insåg jag att det nog behövs lite mer av basplaggen i varje storlek. 

Byxor strl 56 - 5 st.

Sen har vi strumpor, klänningar och pyjamasar. Och flera byxor & bodysar i större storlekar men det känns inte lika viktigt att fylla på innan det är dags. Det är ju så svårt att veta hur mycket man behöver i storlek 50 tillexempel? Tror ni man klarar sig på det här om man kompletterar med lite fler bodysar i varje storlek? Byxor känns som att det räcker ett tag, men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog hinna fylla på hennes garderob ytterligare innan det är dags ändå ;p 

Tänk på att du lär få kläder också, och att affärerna har öppet även efter att bebis kommit :) Jag hade nog tyckt det räckt, i 50/56 har jag 3 byxor och typ 6 bodys och det klarade vi oss med (fast då hade vi egen tvättmaskin).  I bara 50 har jag väl typ ett par byxor och två bodys..
  • godisbit
    LiJon skrev 2012-06-06 09:59:08 följande:

Byxor strl 56 - 5 st.

Har också börjat tvätta och inventera och fy sjutton vad svårt det är att veta vad vi kommer behöva! Jag gissar att vi kommer få en del, men min släkt (och en hel del vänner) bor en bra bit bort och då vet man ju inte när man ses så det kanske inte blir de första veckorna... Min mamma är smått bebistokig just nu och hamnar hon på en bebisklädesavdelning har hon svårt att gå tomhänt därifrån låter det som. Har fått mms lite då och då med olika "oufits" hon har plockat ihop =) men det kan ju lika gärna vara storlekt 50/56 som 68 eller större som hon har fallit för ! 

Har skaffat väldigt lite i strl 50, det är nog bara en body och en liten kofta/tröja. Har lagt några bud på tradera iofs så det kanske fylls på med lite mer baskläder i minsta storlekarna om jag har turen med mig =)  Har lite mer i strl 56 och enstaka plagg i större storlekar (men det hinner vi ju fixa med tiden).

Nåja - vi har ju tid ännu... och vi har ju tvättmaskin i lägenheten så det behövs kanske inga jättemängder... och plan B (om vi efter förlossning inser att det är en liten skrutta vi fått) är väl att vi får skicka ut morsan på jakt med en lista (det tror jag tom att hon skulle tycka var kul!). =)

Hoppas ni får en trevlig nationaldag - själv ska jag strax plocka ihop mig och bege mig mot jobbet!