• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Kollade Dostinex på fass... fy vilka biverkningar. Känns ju sådääär att behöva ta det... :/
    Bland annat detta:

"Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):hjärtklaffpåverkan och relaterade skador, t.ex. inflammation(perikardit), flödesläckage ut i hjärtsäcken (perikardiell utgjutning).Tidiga symtom på detta kan vara ett eller flera av följande: andningssvårigheter, andfåddhet, bröst- eller ryggsmärtor och uppsvullna ben. Ifall du upplever något av dessa symtom måste du omedelbart kontakta läkare."

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 20:57:52 följande:
    Kollade Dostinex på fass... fy vilka biverkningar. Känns ju sådääär att behöva ta det... :/

Bland annat detta:"Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):hjärtklaffpåverkan och relaterade skador, t.ex. inflammation(perikardit), flödesläckage ut i hjärtsäcken (perikardiell utgjutning).Tidiga symtom på detta kan vara ett eller flera av följande: andningssvårigheter, andfåddhet, bröst- eller ryggsmärtor och uppsvullna ben. Ifall du upplever något av dessa symtom måste du omedelbart kontakta läkare." 

Oh, skoj... Kanske finns det andra sorter också? Tror det var på Lio's sida jag såg just detta.
  • Challelotten

AR: Tur att allt såg bra ut :0)

Tack för svaren på mellanmål ska testa.

Min lille ligger fortfarande och vänder på sig, men mest ligger den neråt. Känner tydlig hicka vid bäcken och en rumpa som ginder på mitt vänsta revben, inte så skönt. Man känner igen nu med andra vad det är som buffar inne i magen.

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Någon som har koll på om det brukar vara beställningstid på spjälsäng eller om man kan köpa direkt i affären?
    Vi tänkte köpa en svart Brio cot two.

• Albasmamma

Tesdy: jag är snittad med mitt första barn och det gick jättebra utan några komplikationer alls. Var snabbt på benen och vi åkte hem från bb två dagar senare. Hoppas det kan vara en tröst.

Lijon: jag instämmer med hejåhå, vändningsförsöket tog inte alls ont, mest obehagligt med hjärtklappning. Men du ska se att din lille hinner vända på sig och om inte så kommer det gå jättebra ändå!

A R: skönt att allt var ok, försök vila!

God natt alla fina!

• AE84
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 12:09:53 följande:
    Det finns möjligtvis INGEN i tråden som nån gång inte FÅTT amma? Jag får ju inte och de ska stoppa mjölktillförseln med tabletter på BB. Funderar på om jag ändå kanske behöver ha en skön behå och såna där koppar eller vad det är om det börjar läcka. Eller hur snabbt stannar mjölken upp liksom? Om nu nån vet... Känner mej så ensam i det här med att inte amma... :/ Får nog prata med bm om det lite...

Här är en till som inte ska amma! Ammade inte mitt första barn heller, fick dock inga tabletter på bb som jag tjatade om några ggr men dom tyckte inte det skulle behövas så fick jätteont efter några dar, så denna gång ska jag tjata ännu mer efter tabletterna! Hade ingen spec. bh, la sånna där ilägg i bhn då e läckte lite, men d e väl olika hur mycket det läcker. Aja...du är inte ensam om att inte amma iallafall
  • astro

Har alltid ammat mina barn så jag har inte mycket till tips att komma med, men drar mig till minnes att förr - innan allt handlade om att äta rätt mediciner - så rekommenderade man sur mat för att minska mjölken och risken för mjölkfeber; citron, lime, gröna äpplen osv.
    Och så skulle man undvika öl och svagdricka! 

• NiniMe

OMG nu märks det att lillan trycker på ner, varje gång hon rör huvudet så sticker det i mitt lilla underliv hahaha inte bekvämt kan jag säga er.. Sitter och pluggar matte men hon gör det svårt hahaha

• Stövelkatten

Wow, 55 dagar kvar! V33 nu, svish går tiden.

Bebis har legat snällt ner med huvudet en lång tid, åtminstone när barnmorskan kollat. Jag känner det tydligt när jag är upprätt eftersom huvudet trycker på nerver i murran men också när jag sitter. Envisa små fötter el knän som trycks hit och dit vid revbenen.

När jag ligger, där emot, känns det som att hon ligger helt på tvären! Märkligt.

• Saftmedbulle
    Challelotten skrev 2012-06-05 11:53:59 följande:
    Kampis: jag fick något efter förlossningen föra gången men det var ett stor piller :0) kommer inte ihåg vad det var men jag har nu problem med denna gång med. Men det värsta är att det inte gör ont nu eller så men efter förlossningen kommer det att göra så ont.

Såg att Lindex har börjat med amnings bh någon som har testa deras? Såg en sån fin i spets och de hade även 2 för 199:-.

Någon som kan ge tips om nyttiga mellan mål så man håller sig mätt? Känner mig då svullen och har haft sånt sött sug nu det senaste så jag är rädd att vågen har sprungit iväg :0( även om jag har sagt till mig själv att inte tänka på vikten. Men set blir vägning hos bm på måndag. Första en inskrivningen även om jag har vägt mig hemma så har jag inte kollat sen jag var i v.25 är nu i v31.
    Avokado, keso, ägg är nyttiga mellanmål.