• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Har nog samma gravidapp som ngn annan här, kollade nu och det står att bebisen är lika stor som ett vitkålshuvud i v 31... Haha sure? :)

• Sommaren12
    bez imena skrev 2012-06-06 23:48:56 följande:
    Har nog samma gravidapp som ngn annan här, kollade nu och det står att bebisen är lika stor som ett vitkålshuvud i v 31... Haha sure? :)
    Tycker det är så konstigt att jämföra bebisar med frukter och grönsaker. Dessutom är det ju alltid runda grejer, som om bebisarna vore små bollar? I vecka 31 är bebisen typ 40 cm topp till tå så det är mig då ett jäkla stort vitkålshuvud isf!
  • astro
    DetGodaLivet skrev 2012-06-06 21:51:39 följande:
    Själv har jag ont i en axel, nån muskelfästeinflammation eller nåt? Skulle behöva ha sådan där gel, men det får man inte ta som gravid. Man blir jäkligt nedstämd över att ha ont även om det inte är vrålont.- Det där malande liksom...att det aldrig ger sig. Tror det blir värre av att jag sover så ensidigt.
    Tänkbar lindring: Varm vetekudde.
    Tänkbar kur: Kokosfett. Om det är en inflammation så kan kokosfett vara kroppen till god hjälp. En tsk morgon och kväll brukar räcka. 
  • eightythree

vilken natt!!! Inget barn ville somna, sen har det varigt oroligt konstant av olika skäl och nyss var 3 åringen vrålhungrig. Själv vaknar jag av varenda litet ljud... Kul att det är dags att gå upp om tre timmar och göra sig redo för jobb och allt.. Puh!

• tjockisbullen
    Angelica1991 skrev 2012-05-26 19:17:34 följande:
    jo att det är vanligt hängde jag med på =) jaha att man inte behöver öppna visste jag inte, men gud så skönt ! läkaren kanske nämnde det men vi satt hur länge som helst och bara satt och tog in information så just den meningen kanske svamlade bort i huvudet..
    nej hon har inte fått den än, vi ska vänta lite granna och se annars tror jag dom skulle ge den medicinen och så skulle vi få vänta igen. tack för informationen :D det hjälpte lite grann, fast jag panikar för det där ordet operation :(
    Tack alla för alla tummar och tår ! =)
    Hur går det för er? :) 
  • tjockisbullen

Den här bebisen håller verkligen låda nu! Vet inte VAD han gör dock för det känns inte som sparkar direkt utan mer som att han vänder sig fram o tillbaka, flera timmar på natten och han fortsätter nu på morgonen med lite stretch:)