• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Idag är det min dag att ha pissdag deluxe. Eller det började väl egentligen igår. Jag har varit nästan helt förskonad mot SD denna gång men igår fick jag onda hela eftermiddagen, var även duperduperjätteöm när jag tog på magen. Det lättade sen på kvällen.

Inatt har jag nästan inte sovit nånting, och vaknade med en grym smärta i svanken, inte alls som foglossningen. Nu har den även spridit sig till ljumskarna så jag knappt orkar gå :( Så nu ska jag lägga mig  nån timme innan det är dags att hämta dottern på dagis igen, känns osm det kommer bli mycket teve och understimulrat barn och hund idag!

• oxle bo

kramar till er alla som har de svårt..

väntar på att klockan ska gå en timme, så ska jag o min son till stan.
    blir o cykla(gå i bakarna)
    han har 2års kontrol. blir 2 på söndag :) min lilla kille.

o jag ska till BM o se om magen vuxit något sen föra veckan, lite nervös. v33 nu. SF var 27 då..

sen skynda oss hem, hämta vagn, springa till dagis o hämta stora syster.sen skynda till bussen,
    måste ner på stan. NYköping..

Har så ont under fötterna att jag knapt kan gå, hälarna är värst,får gå på tå ibland.
    ska köpa gele inlägg i ha i toflorna,

någon mer som har ont??

hade ont i smalbenen med sonen också på slutet, kunde inte gå en dag sen kände jag inget på två veckor sen kom de igen.. skumt

• 7eHimlen
    tjockisbullen skrev 2012-06-07 08:51:25 följande:
    Den här bebisen håller verkligen låda nu! Vet inte VAD han gör dock för det känns inte som sparkar direkt utan mer som att han vänder sig fram o tillbaka, flera timmar på natten och han fortsätter nu på morgonen med lite stretch:) 
    Sådär håller min oxå på, helt sjukt vad han akrobaterar! :P mysigt är det!! <3

-
    Usch och fy och fräääääääääs!!! Idag har jag verkligen vaknat på HELT fel sida!! Jag har hittills varit förskonad från gravidhormoner och gråtmildhet och utbrott, men de senaste dagarna retar ALLT upp mig!! Antingen så vill jag gråta eller så fräser jag! Helt sjukt jobbigt!!! Jag är i vecka 29, ska det vara såhär nu till BF? :( Känner mig värdelös och ful och fruktansvärt tråkig och helt plötsligt rädd att frugan ska bli värsta besserwissern när bebis kommer ut, att jag inte kommer kunna göra nåt med vår son utan att hon ska kommentera hur jag gör det. Förstår inte vad detta kommer ifrån alls, och hon är ju lika ny på bebisar som jag är så jag tror ju egentligen inte att jag behöver oroa mig.. Är det nån annan som varit med om liknande hormonsvall såhär sent i graviditeten? :P
  • A R
    RockTheRebell skrev 2012-06-07 09:30:05 följande:
    Om jag också ska gnälla över nåt så har jag dö ont i ena höften.. Skulle precis skriva att liten vart still i 4 dagar när jag fick en ordentlig kullerbytta så hela magen flytta sig
    Vad härligt med kullerbyttan! Jag har också ont i höfterna och tycker det blir bättre om jag tänker på att inte belasta ett ben i taget, utan fördela tyngden på båda benen så mycket som möjligt.
  • astro
    Stövelkatten skrev 2012-06-07 10:59:07 följande:
    Kommunens resursansvariga ringde mig i morse, sonens fsk har agerat helt åt väggarna och dessutom ljugit en hel del. Skönt att känna att det inte är jag som är hysterisk utan anledning i af.
    Oj. 
    Alltid skönt att få bekräftelse på "sin" bild av verkligheten, men det låter ändå rätt jobbigt - för att uttrycka det milt.
    Kram, katten.