• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Tira, fy vad trist. Ibland har man sådana dagar, det börjar med en sak som man retar upp sig på och sedan ser man bara mer och mer fel överallt. Hoppas du får en bättre dag i morgon. Kramar till dig!

• Fyran2012

Tira: Vet precis hur du känner dig! Jag har oxå haft en skitdag idag..egentligen igår med..är på uselt humör & min ischias går ända ner i högra foten..blää för såna här dagar!Flört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • A R

Fyran, får du hjälp med din ischias? Jag har också problem med det och får både akupunktur och tems hos sjukgymnast och för mig hjälper det.

• DetGodaLivet

Själv har jag ont i en axel, nån muskelfästeinflammation eller nåt? Skulle behöva ha sådan där gel, men det får man inte ta som gravid. Man blir jäkligt nedstämd över att ha ont även om det inte är vrålont.- Det där malande liksom...att det aldrig ger sig. Tror det blir värre av att jag sover så ensidigt.

• ullis1990
    DetGodaLivet skrev 2012-06-06 21:51:39 följande:
    Själv har jag ont i en axel, nån muskelfästeinflammation eller nåt? Skulle behöva ha sådan där gel, men det får man inte ta som gravid. Man blir jäkligt nedstämd över att ha ont även om det inte är vrålont.- Det där malande liksom...att det aldrig ger sig. Tror det blir värre av att jag sover så ensidigt.

Aloe Vera har väl någon gel som heter Heat Lotion som man kan blanda med en annan gel ifrån Aloe Vera  
    Mamma har båda dom gel:arna iallafall och hon brukar ta en klick av varje och blanda ihop och smörja in sin axel som hon har inflammation i..  
  • Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-06-06 21:51:39 följande:
    Säger som Ullis; Heat&Cold borde funka. Annars is eller värmedyna. (beroende på om det är muskeln eller leden, tydligen)
    Jag brukar få inflammation i mina leder om jag har axeln i drag, och det gör så förbaskat ont! Speciellt när man jobbar med dator och ständigt påfrestar lederna som redan är inflammerade.

Sämst idag: att nysa och kissa på sig pga detta. Sambon skrattade i alla fall, kul att man kan glädja någon...
  • bez imena

Hahaha...katten.. Inte lätt att nysa nu. Nös på mig på jobbet igår, jobbigt :)