• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Usch vad hemskt att förlora sitt barn. Jag håller tummarna att alla vi här inne kommer få en frisk liten bebis.

Kan jag som förstagångsföderska be om att bli igångsatt några dagar efter BF?

• Kampis

Nu har bebis sjunkiut lägre för nu är hickan i rumpan min, precis som i slutet med dottern. SJUKT!!! irriterande ;)

• godisbit

Min tur att ha otur idag... ! I jobbet skulle jag åka och möta en brukare för att sen ledsaga henne i färdtjänsttaxi. Jag gick tidigare från kontoret för att inte behöva stressa och ha marginal - men - missade bussen. De nästa två bussarna är sena kommer precis fram till stationen så jag rusar ner till tunnelbanan... Bara för att upptäcka att det är förseningar i tunnelbanan! Kommer med ett tåg och kommer fram precis samtidigt som den buss jag ska hinna med avgår!! Stannar och ber spärrvakten leta upp en annan förbindelse, varpå han börjar ifrågasätta varför jag inte sprang för att försöka hinna med bussen?!?! Tycker iofs inte att han har med saken att göra, men förklarar att jag är gravid och inte kan springa utan att få besvär! Då passar det helt plötsligt att börja kolla tidtabellen och han föreslår en resa som tar dubbelt så lång tid med en buss som går 2 minuter senare! Inser att jag inte kommer få ngn hjälp av den snubben och rusar för att leta upp vilken hållplats den andra bussen ska gå från... Försöker ringa och få tag i de jag ska till för att be dem be färdtjänsten att vänta på mig. Missar bussen och får vänta 25 minuter på nästa... Blir uppringd av de jag ska till med besked att färdtjänsten inte kommer kunna vänta och att jag behöver boka en ny bil. Förklarar att jag är ensam på jobbet med kontoret på fickan i form av jobbmobilen och att jag inte har med mig personnummer eller kundnummer för att kunna boka ny resa. Inser i samma veva att jag heller inte har med mig brukarens färdtjänstkort vilket nog kommer behövas eftersom vi nu får boka en annan typ av resa än det ursprungligen var tänkt!

Så nu sitter jag på bussen och hoppas att vi får åka med genom att bara uppge kundnummer och att kollegan som hinner börja tills dess kan möta oss när vi kommer fram och då visa upp kortet!

Och så klart händer allt detta när jag bara sovit 3-4 timmar inatt!! Stressad och frustrerad är bara förnamnet...

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-07 12:33:05 följande:
    Usch vad hemskt att förlora sitt barn. Jag håller tummarna att alla vi här inne kommer få en frisk liten bebis.

Kan jag som förstagångsföderska be om att bli igångsatt några dagar efter BF?
    Man kan inte riktigt bara be om att bli igångsatt utan vidare några dagar efter BF, men om det är något du oroar dig för bör du prata med mödravården nu om hur det funkar hos er. Jag ska ju prata om detta med BM på måndag, jag ska uppdatera med vad hon säger sen. (eftersom vi båda hör till samma landsting)

Tack för ert pepp gällande tjafset med fsk. Tyvärr verkar det så att de helt medvetet kör med fula trick, antingen att biträdande rektor försöker få igenom det på så sätt eller att alla är medvetna om reglerna, men ändå försöker. Har ju från början misstänkt att de vill "utnyttja" sonen för att få en resursperson till barngruppen, och det verkar vara det som varit målet, med tanke på att de redan skickat in en ansökan i höstas som vi föräldrar varken sett eller vetat om.

Nåja, har ju inget med b
  • Stövelkatten

...ebismagen att göra, men det är förbannat stressande att bråka om och hålla reda på.
    Nästa vecka har jag BM-besök på måndagen, där vi ska prata om oron för förlossningen och det,  möte med BUP och fsk på torsdagen och sen begravning av min vän på fredagen. WOHOO vilken vecka!

Hade önskat en helg med lite lyx och omhändertagande, sambon är ledig idag och i morgon och sonen är hos sin pappa, men istället är det Diablo3 och Kungen som är tidsfördrivet. För att poängtera hur SYND det är om mig kan jag meddela att jag dammsugit, tvättat, torkat damm och vikt den rena tvätten!

• Svipp

Godsbit - jag blir både stressad och får ont i kroppen av att bara läsa om den där arbetsdagen. Fy vad jobbigt!

Jag vill oxå beklaga mig. Var ut med hunden vid lunch och vad gör hon? Rullar sig i nyskiten hundskit så hela hon blir härligt insmetad. Hon har massor av lurvig lång päls så det var bara att ställa henne i badkaret och börja tvätta och sen klippte jag av nästan alltihop. Hon blev jättesöt, som en liten valp. Men det tog två timmar och var inte någon bra arbetsställning, dessutom har jag två barn på 4 och 6 som ska torkas i rumpan och diverse samtidigt, så det var ingen lek. Nu är jag helt slut och sitter här med stenhård mage och svettas. Tanken är att vi ska åka till stugan så jag borde packa, men jag orkar inte!

Min bebis gräver runt bland mina tarmar känns det som. Hon är långt ner i baken och på urinblåsan och det är inte skönt. Samtidigt är jag glad att känna av henne nästan hela tiden.

Åderbråck på vänster blygdläpp, superont i vänster ljumske, trött och mycket sammandragningar. Jobbigt, men trots detta mår jag så grymt mycket bättre än mina tidigare grav eftersom jag knappt känner av foglossningen längre. Den har liksom gått över. Konstigt och fantastiskt! Så sammanfattningsvis är jag ändå superglad!

• Issan8

Det var många som hade sk "skitdagar" idag och jag kan väl lika gärna gå med i klubben. Fast egentligen har jag inte ont någonstans tack å lov men min man åker på en resa ikväll å blir borta i 6 dagar :(  Jag bor ju i Schweiz så ingen familj här har jag heller men ska umgås med en del tjejkompisar i helgen men ändå....

När jag känner att allt är piss brukar jag försöka tänka på allt jag borde vara glad och tacksam över, vi kan ju vara glada över att vi ens KAN bli gravida eller hur? Tänk de som får kämpa år efter år men ingen bebis :( 

Ja jag försökte bara komma med lite positivt tänkande även om man måste ha sina skitdagar med, men fokusera på allt som är bra i livet tjejer...säger jag som är grinig över att mannen reser bort och att jag är sjukt less på min arbetsgivare...vill knappt se eller höra människans röst... max 8 veckor till ska jag passa hennes son för igår gick jag in i vecka 32 :)

• fru Elle

Ni som har drabbats av åderbråck i blygläpparna, har ni något knep som minskar dessa problem? Vila och sitta med benen högt är det jag har fått tips om. Sen läste jag att man kunde lägga bindor i frysen och ha för att lindra, men har inte vågat testa detta än. Har någon gjort det?

Vad många har haft en tråkigt dag , hoppas att  det blir en bättre dag imorgon.

Beställde precis ett par http://www.swedishhasbeens.com/peep-toe-high-p-10.html 
    Har funnits på önskelistan länge men har aldrig prioriterat att köpa swedish hasbeens, tycker mest jag handlar till barnen. Men ibland så får man prioritera sig själv med och känner mig nöjd och ser fram emot att få hem dessa.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sommaren12

Det här med att sova på höger sida, läste om det i början av graviditeten och minns inte riktigt vad det stod precis men har för mig att risken med höger sida "bara" gäller en själv och inte bebisen. Typ att det inte var bra att hela alltet där inne ligger och trycker mot andra organ som levern. Fast jag kanske snurrar till det... Men har för mig att det enda som kunde va dåligt va på rygg för bebisen.

• NiniMe

Det sägs ju enligt EN forskning att dom har sett ett sammanhang med att sova på höger sida och psd (även psd i magen) jag själv är väldigt glad att jag inte har sett denna info innan eftersom under båda mina tidigare grav låg jag enbart på höger sida....
    Denna gången ligger jag enbart på vänster sida av en konstig anledning...
    Men ja tydligen ska det vara något om att syretillförseln inte blir densamma om man ligger på höger sida eftersom det skulle bli ett tryck på den stora kroppspulsådern (även då vid ryggläge), MEN vad jag vet så blir man väldigt påverkad av detta själv, så du mår illa yr och känner dig själv syrefattig innan detta går över till barnet, iallafall såpass att det skulle dö pga det...  Och om du mår dåligt när du ligger på höger sida så i ren reflex ändrar man ju kroppsställning...
    Så ja jag vet inte hur mycket man ska tro på det... Man känner ju av om man mår dåligt av det... Jag har aldrig mått dåligt av hur jag än ligger...