• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Frågar igen.. Är det nån som har samma problem som mig..?
    Det känns som att bebis har flyttat in i min högra ljumske??? Det är obehagligt hela tiden, och ibland gör det så fruktansvärt ont (bebis sträcker på sig?) så jag tappar andan. Har knappt fått sova på 2 nätter pga att jag vaknar av smärtan. Bebis verkar ha disco i ljumsken då..

• LiJon

Ja kanske räcker det som vi har nu, iaf i storlek 50. Något mer i 56 och sen som ni säger, så är jag rätt säker på att vi kommer få kläder när bebisen kommit Fast nåt jag fått för mig är att jag inte kommer vilja ut i affärer första veckorna så jag vill gärna ha det mesta klart innan... Men det kan man ju inte vara säker på och i annat fall får man väl skicka ut papin eller någon annan :)

• Ellenbmt

Anneh- jag har inte samma, men som jag berättat tidigare så låg min dotter med en fot bakom revbenen på ena sidan, som resulterade i tryck på lungan och svindel och allt möjligt, nerver i kläm så magen domnade av osv. Vi försökte flytta henne hos bm men utan resultat, detta var från v 32 till 38 när hon föddes.... När hon kom ut låg hon dessutom två veckor i samma ställning när hon somnade, med ena benet rätt upp uträtat... Vanebildande ställning :)
    Det är förmodligen så att din bäse hittat ett skönt place to be....?

• Gadget

Vi har köpt lite kläder, med betoning på lite, när vi var i Sverige sist. Ska väl köpa några plagg till, men sedan plockade jag ihop en låda hos en kompis med lite könsneutralt som vi kan låna för evigheter sedan som jag lämnade där då maken inte var redo för bebiskläder än. Men det börjar väl bli dags att hämta hem den och tvätta upp och de hade så mycket kläder så det ska nog räcka och bli över för de första veckorna innan man är sugen på att ge sig ut på stan och shoppa mer.

Liiite eget vill jag ändå ha och inte bara lånat så att man kan spara de första egna bebisplaggen, men jag  behöver inte spara 10 bodys i vardera storlek så det blir nog perfekt.

Anneh: När jag ligger på sidan sprattlar min så det nästan kittlas i ljumsken, men det gör inte ont. Fast ligger de så att de kommer åt något kan det bli små obehagliga hugg ibland tycker jag. Hoppas någon kan ge dig ett bättre svar.  

• godisbit

27+0 idag och så läser jag i en gravidapp att bebis är stor som ett blomkålshuvud! Jag blev så fnittrig, den jämförelsen går bara inte ihop för mig I början kunde jag föreställa mig embryo stort som en ärta och så vidare, men blomkål?? Jag får inte ihop en 37cm stor blomkål liksom vilket är den måttuppskattning som samma app uppger...

• Grizabella
    Kampis skrev 2012-06-06 10:00:19 följande:
    Hämtade ut min box från kronan, vilket skämt!!!!

En napp, en badolja och en tidning.

Min kompis som hämtade för nån månad sen fick förutom detta blöjor, bindor, tuggummi, flera flaskor olja, creme mm från natusan.      
    ja den är inte alls bra nu, slöseri med så stora lådor till det lilla innehållet, sämsta boxen av de tre man kan få, även om det nu är gratis
  • Tesdy
    AR; Usch, hoppas det är falskt alarm och att allt ser bra ut!

Måste fråga er andra hur era bebisar ligger kring de här veckorna? Nu har min legat med rumpan nedåt (och huvudet under mitt högra revben) i åtminstone fyra veckor. Det har inte oroat mig att hon inte ska vända sig nedåt, hon har ju fortfarande några veckor på sig. Men BM har pratat om det två senaste gångerna och säger visserligen att hon nog hinner vända sig men har ändå börjat prata om vändningsförsök och att om hon inte vänder sig innan v. 35 så blir det snitt.
    Min ligger med huvudet neråt fick jag se på mitt UL i måndags.
    Saftmedbulle skrev 2012-06-06 08:15:47 följande:
    Prova med en kudde mellan benen, om du ligger på sidan, så avlastar det lite... Det måste jag definitivt göra nu med min brutna fot :( Gipsben+stor gravidmage är inte världens bästa kombo när man ska sova)
    Tack det skall jag prova, sov med båda barnen i sängen inatt och det kan jag säga var ingen höjdare...
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Sommaren12

Jag tycker vi har köpt mycket kläder men när jag gick igenom insåg jag att jag köpt kanske FEL kläder?
    Har bara en enda kortarmad body i stl 56, sen är resten pyjamaser och sparkdräkter och två par byxor. I stl 50 har jag bara en body haha. Fast det är kanske för att jag fått för mig att jag ska få en gigantisk bebis som jag inte köpt nåt i 50. Resten av kläderna är i stl 62 och 6-12 månader.
    Vill inte lägga mer pengar på kläder nu så ska gå igenom en gång till och SKRIVA upp vad som behövs så jag inte får för mig att köpa mer lustiga grejer. :) Får bli basplagg resten. Jag faller ju som en fura för alla fina grejer med lustiga mönster och så, kommer inte ha nånting som funkar ihop sen hehe. Tyst 

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-06-05 21:04:31 följande:
    Oh, skoj... Kanske finns det andra sorter också? Tror det var på Lio's sida jag såg just detta.
    Ja jag vet inte. Den verkar ju va den vanligaste faktiskt. Ska prata med min läkare på spec nästa gång jag träffar henne. Det känns inte helt okej. Var rätt mycket vanliga biverkningar förutom det. Tex (tillåt mig skratta, har aldrig hört detta som biverkning förut!) så kunde man bli spelberoende av tabletterna!! Fast det var iaf som tur väl var en ovanlig biverkning.
    AE84 skrev 2012-06-06 01:20:32 följande:
    Här är en till som inte ska amma! Ammade inte mitt första barn heller, fick dock inga tabletter på bb som jag tjatade om några ggr men dom tyckte inte det skulle behövas så fick jätteont efter några dar, så denna gång ska jag tjata ännu mer efter tabletterna! Hade ingen spec. bh, la sånna där ilägg i bhn då e läckte lite, men d e väl olika hur mycket det läcker. Aja...du är inte ensam om att inte amma iallafall
    Jag tycker det känns skönt att bara veta att det finns fler. Känner mej så snuvad på konfekten att jag inte får. Men konstigt att du inte fick tabletter! Var det självvalt att inte amma? Då kanske de tycker att man får stå sitt kast, tycker vården e väldigt lustiga ibland!! Ska köpa såna där inlägg iaf. 
    astro skrev 2012-06-06 01:58:53 följande:
    Har alltid ammat mina barn så jag har inte mycket till tips att komma med, men drar mig till minnes att förr - innan allt handlade om att äta rätt mediciner - så rekommenderade man sur mat för att minska mjölken och risken för mjölkfeber; citron, lime, gröna äpplen osv.
    Och så skulle man undvika öl och svagdricka! 
    Hehe, kan ju alltid testa om det funkar! Tack för tipsen! :)
  • Kampis
    anneh skrev 2012-06-06 11:13:52 följande:
    Frågar igen.. Är det nån som har samma problem som mig..?
    Det känns som att bebis har flyttat in i min högra ljumske??? Det är obehagligt hela tiden, och ibland gör det så fruktansvärt ont (bebis sträcker på sig?) så jag tappar andan. Har knappt fått sova på 2 nätter pga att jag vaknar av smärtan. Bebis verkar ha disco i ljumsken då..

Det kanske är en nerv som den ligger och trycker på?

Åh idag hämtade jag ut min skötväska!! jag är sååååååååååååååååååååå himla nöjd den var verkligen skitfin!!!!