• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Mamma070912: Åh grattis! :)

Kampis skrev 2012-06-14 12:58:25 följande:
    Napp tänker jag inte ta med, de ska de inte ha när de är så små. Snutte behövs ju inte heller.

Apropå det här med napp. Ska man ha det öht? Jag är inte alls insatt men en del vill ju verkligen inte att deras barn ska ha napp medan andra vill det. Jag har ingen aning om varför. Nu menar jag alltså inte på bb utan framöver. Luddigt detta blev, hoppas ni fattar vad jag frågar om haha!
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-06-14 13:47:03 följande:

Apropå det här med napp. Ska man ha det öht? Jag är inte alls insatt men en del vill ju verkligen inte att deras barn ska ha napp medan andra vill det. Jag har ingen aning om varför. Nu menar jag alltså inte på bb utan framöver. Luddigt detta blev, hoppas ni fattar vad jag frågar om haha!
    Jag har använt napp till mina små, men dom dagarna man är på bb så behövs det inte om man ska amma... Ska man ge ersättning så är napp en bra ide
    Napp beror ju mycket på bebisens sugbehov, mina barn har haft ett enormt sugbehov och då har nappen varit min räddning, både under amning och under ersättningsperioden..
  • TinTixie

Jag har börjat få en del sammandragningar & mensvärk som strålar ut i ljumskarna. Ibland kommer allt samtidigt & ibland känner jag enbart sammandragning eller mensvärk. Är detta förvärkar? Har känt så här i kanske två veckor nu, vissa dagar mycket & vissa dagar mindre men jag känner att mensvärken börjar bli starkare nu..

Någon som vet? Glömde ta upp detta med min barnmorska i tisdags.. Obestämd  

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-06-14 13:47:03 följande:

Jag hade bestämt mig för att inte använda napp sist.

Men efter tre dygn med amning (snuttande) en timmes tid med ca 30 min mellanrum blev det för jobbigt, en natt låg jag med mitt finger i munnen på honom i 1 timme för att bröstet värkte något så fruktansvärt, då gav jag upp och tog till nappen och det kändes nästan hokus pokus. Därefter var det amning ungefär var tredje timme.

Denna gång tänker jag inte ens fundera om jag märker att barnet har stort sugbehov! Haha
  • Millas

En sak till.. kommer inte ha napp på BB utan använder den i så fall när mjölken kommit igång..

• bez imena

Kampis; of course är det hormonerna ;) jag har så, och även på överarmarna, sexy as hell.

Och sim nån skrev ardennerarsle; HHAHaaaaaHaaa fy faen alltså ;)

• Albasmamma

Sommaren: jag resonerar som så ang nappen. Den kan man vänja av barnen, medans en tumme alltid är med och svårare för barnet att sluta suga på. Nu får jag säkert nån som inte alls håller med mig men bara mina tankar. Så om barnet har sugbehov så kommer jag använda napp. Däremot är jag lite motståndare till de som alltid ploppar in nappen i munnen på barnen trots att de är stora, när de ska prata, leka etc. (då ser jag ingen anledning till det). En napp ska vara en tröst tycker jag, inte nåt som hela tiden är där.

Mamma070912: Grattis!

• Lilja85

Hejåhå: Hahahaha, TACK för ditt inlägg!! "Ardenner-arsle" Skrattande Sambon fatta först inte, så jag visade honom hur en sån ser ut Flört haha!

• Millas
    Albasmamma skrev 2012-06-14 14:28:41 följande:
    Sommaren: jag resonerar som så ang nappen. Den kan man vänja av barnen, medans en tumme alltid är med och svårare för barnet att sluta suga på. Nu får jag säkert nån som inte alls håller med mig men bara mina tankar. Så om barnet har sugbehov så kommer jag använda napp. Däremot är jag lite motståndare till de som alltid ploppar in nappen i munnen på barnen trots att de är stora, när de ska prata, leka etc. (då ser jag ingen anledning till det). En napp ska vara en tröst tycker jag, inte nåt som hela tiden är där.

Mamma070912: Grattis!