• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Sommaren: Men NEJ, nu måste väl snart eländet med er vagn ta slut! Hoppas verkligen att de tar sitt ansvar nu och ersätter er för allt strul och att ni snart har en vagn som funkar!

Jag är helt slut, började rensa ogräs ikväll medans maken klippte gräset. Nu är jag stel som en pinne och helt slut i kroppen trots ett långt bad. Förresten så fick jag faktiskt en komplimang idag av en arbetskollega, han var imponerad att jag såg så pigg ut och orkade sitta och jobba hela dagar. Det var ju kul att få hör, när de annars brukar vara mest "tjockis"-kommentarer.

Hoppas ni andra har en bra kväll, nu ska jag äta glass och se fotboll, sen säkert somna framför tv´n.    

• anneh

Sommaren: Men neeeej! Det som varit så mkt strul med den där liggdelen redan :(

• mammsen

Jag går ju inte i skolan längre..... men jag vill med ha sommarlov... så idag har jag skickat sambon till affären för att köpa grillchips med dipp och en stor jävla toblerone!! Det blir nog en glasstrut på det med sen ;)
    Imorgon ska jag baka en gräddtårta med jordgubbar och fira "sommarlov" på riktigt jag med!
    HÄRLIGT!! För jag ska ha lov ääääända till grabben kommer! 
    Tycker ni ska göra det samma!! Sommarlovskänslan är toppen!! (förutom de somrarna man gick på sommarskola :/) haha

• Gadget

Albasmamma: visst är det härligt med positiva kommentarer. Jag fick från min favorit i charken (som förvisso för någon månad sedan trodde att jag skulle ha vilken dag som helst) igår höra "du ser bara bättre ut för varje gång man ser dig. Man ser verkligen bara på magen att du är gravid". Den tackade jag för och njuter av.

Sommaren: fy sjutton säger jag bara och skickar en kram. Hoppas hur det än löser sig att ni har en vagn i tid.

• Ellenbmt

Ursäkta språket!
    Fy fan vad slut jag är nu!! Gått en heldag på Kolmården. Med två treåringar. Say no more. Parkerade min "ladugårdsvägg" till röv (som min mor?!?!?! Så fint kallade den.) i soffan nyss, stönade och ojade mig i tio minuter för att sedan förpassas till sängen. Jag kommer inte kunna gå ur den i morgon!!

Sd och sparkar och foglossning, mutt-bråck och tryck neråt...

Älskar att läsa ikapp hur mkt ni hinner med på en dag när man är utloggad!

Napp- ja om det verkar behövas. Ska dock vara snabbare på att bli av med den än med dottern som fortfarande sover med sin... Fyllde tre år idag....

Katten- styrkekram! Älskar dig om du sparkar honom på pungen och säger sådär!

Sommaren- herrejösses! Kan man ha så mkt otur med en vagn man inte ens börjat använda..... Usch.

Nu kom jag av mig... Godnatt snyggon!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-14 20:58:01 följande:
    Ursäkta språket!

Fy fan vad slut jag är nu!! Gått en heldag på Kolmården. Med två treåringar. Say no more. Parkerade min "ladugårdsvägg" till röv (som min mor?!?!?! Så fint kallade den.) i soffan nyss, stönade och ojade mig i tio minuter för att sedan förpassas till sängen. Jag kommer inte kunna gå ur den i morgon!!

Sd och sparkar och foglossning, mutt-bråck och tryck neråt...

Älskar att läsa ikapp hur mkt ni hinner med på en dag när man är utloggad!

Napp- ja om det verkar behövas. Ska dock vara snabbare på att bli av med den än med dottern som fortfarande sover med sin... Fyllde tre år idag....

Katten- styrkekram! Älskar dig om du sparkar honom på pungen och säger sådär!

Sommaren- herrejösses! Kan man ha så mkt otur med en vagn man inte ens börjat använda..... Usch.

Nu kom jag av mig... Godnatt snyggon!

Hahaha, jag måste ta honom i försvar lite: hans svar var "lost in translation", tydligen menade han att jag skulle ta det lugnt/inte överdriva rörelserna. Så ingen pungspark. Än...
  • Grizabella

Angående napp så har mina 2 barn inte använt det, med första barnet totalvägrade allt vad napp hette,, tokskrek så fort jag provade, köpte nog alla nappar som fanns på marknaden, både de på tex ICA och svindyra i barnaffären. Med andra sonen så provade jag några gånger, men han var inte heller  intresserad av napp heller så jag brydde mig inte om att fortsätta. Stora sonen hade kolik så det hade varit skönt om han tog napp då han hetsåt bröstmjölk när det magonda började, vilket bara gjorde det värre. Fast nu är jag glad att slippa bråket med att vänja av vid napp. Kommer nog inte bry mig om napp denna gång hellre.

Angående BB-väska så hare jag båda gånger packat 2 stycken. En till själva förlossningen och 1 att ha på BB-tiden, den ligger kvar i bilen tills vid kommer upp till BB. 

I förlossningsväskan har jag haft:
    Mobil
    Kamera 
    Mat till sambon, typ en matlåda från frysdisken att värma i mikron.
    Lite godis, dricka, kakor (fast jag har aldrig ätit något under mina 2 förlossningar)
    Någon typ av engeridricka, typ Gainomax, var det enda jag fick i mig under första förlossningen som tog 26 timmar, andra gick så fort, 40 minuter på förlossningsrummet så då hann jag inte äta något, men fick smarriga glassdrinkar efteråt . Men man får mat på förlossningen tex nyponsoppa, smörgåsar,glassdrinkar beroende på vad man klarare av att äta, 
    Morgonrock att ha på mig upp till BB 

I BB-väskan kommer jag ha: ( De kläder jag åker in tar jag på mig när jag åker hem)
    Använder egna kläder på BB. inte sjukhuset, tror de flesta hade privata kläder på sig och inte sjukhusets
    Amningsbehå, amningsinlägg och amningströjor
    Mjukisbyxor att ha på BB 
    Innetofflor, inte kul att gå i ytterskor
    Underkläder
    Hyigenartiklar som schampo, balsam, duschcreme, tandbortse, tandkräm etc, egna bindor.
    2 ombyte kläder till bebisen, första gången 2008 fanns bebiskläder på BB, 2010 fanns det inte några vad jag kunde se, blöjor har funnits båda gångerna.
    1 pjyamas till bebisen 
    Egen kudde
    Tidningar att ha som tidsfördriv, blir rätt långtråkigt på BB, bebisen sover ju mycket första dygnet, kommer köpa en bärbar dator innan förlossningen.
    Lite godis och dricka, typ Mer 
    Tvättlappar i papper, sist fick jag tvätta bebisens rumpa med typ Torky, det var det enda som fanns.
    Laddare till mobil och kamera 

Har fött på Mölndal båda gångerna 

Glöm inte att ha med massor med växelpengar till parkeringen 

• Kampis

Här får man ingen mat på förlossningen, nyponsoppa fick jag till slut, men ingen fast föda får man inte =)

Fick ett ryck och målade mina naglar chockrosa.. första gången nånsin i nån skrikig färg! Använder aldrig nagellack, inte min stil så sambon får väl en chock sen när han kommer in =D
    Han fyller år idag så i morse fick han frukost på sängen. Snäll tant han har.

och så har jag märkt att mina ben har börjat svullna..     

• O Hanna O

Fick en chook idag på mitt aurasamtal...i dalarna gäller hemgång tolvtimmar efter förlossningen! vid andra barnet...började tokgråta...vet hur "pigg" jag var efter förra...to en vecka innan jag tog mig ur sängen!

• Grizabella
    Kampis skrev 2012-06-14 21:30:55 följande:
    Här får man ingen mat på förlossningen, nyponsoppa fick jag till slut, men ingen fast föda får man inte =)

Fick ett ryck och målade mina naglar chockrosa.. första gången nånsin i nån skrikig färg! Använder aldrig nagellack, inte min stil så sambon får väl en chock sen när han kommer in =D
    Han fyller år idag så i morse fick han frukost på sängen. Snäll tant han har.

och så har jag märkt att mina ben har börjat svullna..     
    Oj  på Mölndal i Göteborg får man fast föda, själv fick jag under första förlossningen in  smörgåsar, nyponsoppa, saft, glassdrinkar, kanske hade man kunnat få annan mat om man ville,  vi fick även gå upp och äta frukost på BB innan vi fick ett förlossningsrum, på andra förlossningen hann jag ju inte äta något, fast jag hade ätit en massa skorpor precis innan jag åkte in