• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

haha jag älskar allas kommentarer om ladugårdsarslen och ardennerarslen, jag platsar helt klart i den ligan jag med.

Är det någon annan som redan har ruttnat ihop på fotbolls-EM? Jag har en karl som ska se VARENDA jävla match så man får ingen hjälp över huvud taget med nånting....och kommunicera kan man bara glömma då han inte kan missa ett ord från de som kommenterar matchjävlarna....Som att det inte räckte med att han just kom hem från en nöjestripp till Sverige på 6 dagar medan jag har suttit här i Zürich som man flyttat till för hans skull...usch jag e skitsur nu så detta blev ett riktigt gnäll-inlägg.

Jag har inte packat BB-väska än, bara valt ut de kläder jag vill ha med till bebisen. I  Zürich får man stanna upp till 5 dagar på BB men jag får känslan av att jag inte kommer vilja stanna mer än 2 max 3 dagar om allt går bra.

• Sommaren12

Issan: varken jag eller mannen är ett dugg fotbollsintresserade vilket ju känns rätt skönt just nu. Men min bror och far försvinner till en annan värld när de tittar så jag förstår vad du menar.

• Hejåhå

Jag läser era låååånga packlistor för BB-väskan och minns när vi checkade in på BB med varsin sportbag + skötväska och kameraväskorna. Vi fick frågan hur länge vi hade tänkt stanna...
    Hälften användes aldrig Glad

• bez imena

Bakat sockerkaka för länge sen o kokat kaffe att ha med i skogen. Sen jobbar jag mitt sista skift ikväll, och då blir det sommarlov! Kommer jag njuta? Vet ej, har nästan dåligt samvete att jag går hem :/ Chefen hade haft 2 mån på sig att planera vikarie ist för mig, och igår påminde jag han då fick han panik och anklagade mig för att inte vara ute i god tid? Jobbade den här veckan fast jag hade kunna gå hem med gp o måndags redan.,. Inte kan man väl neka nån att gå hem med gp?

• Grizabella
    bez imena skrev 2012-06-15 06:56:21 följande:
    Bakat sockerkaka för länge sen o kokat kaffe att ha med i skogen. Sen jobbar jag mitt sista skift ikväll, och då blir det sommarlov! Kommer jag njuta? Vet ej, har nästan dåligt samvete att jag går hem :/ Chefen hade haft 2 mån på sig att planera vikarie ist för mig, och igår påminde jag han då fick han panik och anklagade mig för att inte vara ute i god tid? Jobbade den här veckan fast jag hade kunna gå hem med gp o måndags redan.,. Inte kan man väl neka nån att gå hem med gp?
    Nej du har gjort som du skall, sagt till 2 månader i förväg och det är ju upp till han att ordna vikarie, lite sent av honom att tänka på det först nu, hoppas det löser sig för dig
  • bez imena

Tack. Är livrädd att behöva vara kvar en vecka till :/ Få se vad han säger idag..

• Albasmamma

Issan: Här hemma hos oss är det jag som nästan är mer intresserad av fotbols-EM än maken.

bez imena: din chef kan inte neka dig att sluta idag! Inte ditt problem om han glömt bort att ordna vikarie.

Ang. tid att stanna på BB; dottern är född på Huddinge -06 med planerat snitt och jag åkte hem efter 1½ dag (trots att de ville ha kvar mig längre). Sonen är född kl.01.45 och vi åkte hem mitt på dagen dan efter. Om allt går bra och jag och bebis mår bra denna gång så kommer jag vilja åka hem snabbt. Men det tycker jag att man ska göra precis som man känner. Jag trivs bättre att få komma hem än att vara på sjukhus.

• Grizabella

Varken jag eller sambon ser på Fotboll, inte ens när det var VM för många år sedan, var helt perfekt att handla mat på ICA när Sverige för många år sedan spelade en viktig match i fotbolls-vm, var folktomt på ICA då , har ingen som helst koll på när Sverige spelar

• LiJon

Issan; jag förstår precis vad du menar. Har en sambo som är heeelt tokig i fotboll och det ska såklart tittas varje kväll. Fick nästan ett psykbryt när det var fotboll både fredag- lördag- och söndag kväll, och jag är inte det minsta intresserad. Har jag inte varit iväg och träffat nån kompis har vi hyrt film till mig så sitter jag och kollar på det på laptopen istället, haha. Ikväll ska han och alla kompisar ses med oss respektive och kolla sverige-mathen, jag är heelt osugen men lär väl hänga på, haha.

• Stövelkatten

Issan och LiJon: I hear you!!! Min sambo ska också se alla matcher. Vilket i praktiken innebär ca 45minuter av annat än fotboll varje kväll. (mellan matcherna) och då måste han ju kolla auktionerna i Diablo... :/

Känns som att vi är mil ifrån varandra.