• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Vi gör inte kub/ nupp i Sörmland. Bara högrisk grupper.

Vi får heller inte höra hjärtljud eller vul innan rul?! Väntade dottern i Göteborg, dör var det skillnad!! Man fick välja och vraka på vul och tester och hjärtljud hörde jag på inskrivningen och sedan på varje besök!!

• Ellenbmt

Anneh, jag menar högrisk som de som tidigare fått downs barn eller har det i generna

• Ellenbmt

God morgon!
    Senaste veckan har jag mått fint, inte illa nästan alls. Men så i gårkväll efter brakmiddag: vildsvinsfile med jordärtskockspure och rödvinsås, blev så överjäkligt mätt. Gick och sov strax efter åtta. Vaknade tolv av att jag bara mååååååste spy!! Så jobbigt. Gjorde ont och så fick jag halsbränna resten av natten. Och nu, (god morgon!) Mår jag illa igen... Blir så ledsen. Jag som trodde det gått över!?

• Ellenbmt

Ni måste hjälpa mig! Igår fick jag för mig att jag inte är gravid längre. Allvarligt alltså! Bara fläsket. På magen som växer, känner ingen livmoder, var länge sedan jag kände något som skulle kunna vara bebisen i magen. Jag kan ligga på mage igen, utan att det är obekvämt (lite i brösten bara)...

Kan dra in magen så man bara ser fläskvalken längst ner?

Dock grinar jag och kräx fortfarande....

Snälla hjälp?! Kan det vara så att jag och sambon läste Stickan med två sträck fel och att jag bara varit skendräktig, eller är jag så dum i huvet som jag låter?!

• Ellenbmt

Har hört att om man kissar på en sticka såhär sent så kan det visa neg. ?

• Ellenbmt

Skönt att det är lite lika för någon... Det är så konstigt för jag brukar vara lugnet själv. När jag väntade dottern var jag inte ett dugg osäker...

• Ellenbmt

Jag skulle köra på hårdlift eller mjuklift, fick dottern i juni, och det var så smidigt att kunna bära med liften in om hon somnade, bodde i lägenhet. Plus att om vi låg och Gottade oss på stranden så var det smidigt att ha henne i markhöjd under parasoll istället för att helatiden resa sig och plugga i napp el annat pyssel.. Värmemässigt tror jag det kvittar.

• Ellenbmt

Stövelkatten! Vad tycker du o
    iCandy då? Finns massor på blocket och vi älskar våran! Har en peach. Sambon som valde för han gillar iPhone tänket :)

• Ellenbmt

Sommaren 12 ! Det finns en sån för halva priset på blocket! Sök i Södermanland!

• Ellenbmt

Hjulen är hårda men det är lite svikt i själva stolen. Hjulen går att knäppa fast om man ska gå på grus tex. Vi bor på landet och det hår att gå på grusvägen. Gick även okej i Göteborg bland kullersten, men klart att en anpassad vagn har bättre svikt.

Det går att vända supersmidigt åt bägge håll. Och sittdelen går att ha helt liggandes osv. Vi älskar den!

Svar på tråden Augustibebis 2012