• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Tjat, tjat... Men nu kommer smärta och sammandragningar var tredje minut. Ska nog ringa och höra om de vill titta på mig efter vi ätit, om det fortsätter.

Är ju 34+4 nu, vet inte om de då försöker stoppa eventuell förlossning eller om man bara får låta det vara.

Jag kände efter igen och livmodertappen var ännu lösare, kändes mer som slidmynningen, skinnflik runt "räffligt" hål. Låter det bekant för någon?

• Novixi

Stövelkatten: nej de försöker inte stoppa den om den skulle starta nu. Men ring in och fråga dem hur du ska göra. Bättre att kolla en extra gång! Lycka till!

• mammsen

Sommaren12 - De vet vissa effekter men vet inte alla eller i vilken utsträckning skadorna blir.. Skitsamma, om någon är intresserad så tar de upp detta mycket nogrant i uppdrag granskning som jag länkade till tidigare idag. Ska inte tjata mer om detta, är inte helt insatt eftersom jag tycker det finns vettigare saker att leta forskning och sånt om eftersom jag själv inte har något behov av att färga mitt hår just nu när jag är gravid eller ammar utan kan vänta tills senare :) Så,, den som vill och intresserar sig kan ju kolla länken de andra kan ju strunta i det helt enkelt :)

Angående babysitter - Till dottern köpte jag en häftig, dyrare variant med vibrator och melodi i, den hade sufflett och jättesöt lekbåge,, Jag hade även en sån där vanlig begagnad avlång variant som det var mycket bättre kung i,, Hon satt oftast i den billiga, begagnade! Den var lite mer upplutad med så hon hadde mer koll på vad jag gjorde.. Den andra var snyggare och vibratorn i var guld värd i de n perioden som startade när hon var ca 3 veckor med magont.. Vibratorn lugnade hennes magknip :) 
    Kör på en enklare variant denna gången men om jag får en baby med mycket magont kommer jag senare att köpa en variant med vibtaror i då.. Någon som vet om det finns att få tag på nu och vad priserna ligger runt? 

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-06-24 20:03:43 följande:
    Sommaren- googla bloom babysitter, finns tusen olika asfräscha varianter!!
    Nästan lite för cool för mig! Skrattande

Lijon: Kan inte va så att dina ben är lite svullna/vätskefyllda då? Jag har med konstant på låren och kring knäna och tänkte att det kanske är lite svullnad eller nåt. Äsch jag vet inte. :D
  • mammsen
    Stövelkatten skrev 2012-06-24 20:07:56 följande:
    Tjat, tjat... Men nu kommer smärta och sammandragningar var tredje minut. Ska nog ringa och höra om de vill titta på mig efter vi ätit, om det fortsätter.

Är ju 34+4 nu, vet inte om de då försöker stoppa eventuell förlossning eller om man bara får låta det vara.

Jag kände efter igen och livmodertappen var ännu lösare, kändes mer som slidmynningen, skinnflik runt "räffligt" hål. Låter det bekant för någon?
    I vecka 34 brukar de inte försöka stoppa förlossningen, så du kan nog ta det ganska lungt,, hade du vart kortare gången hade jag nog tjatat på dig att ringa innan maten ;) Nu blir det spännande :O

Orättvist! Jag vill med vara några veckor till gången och börja få regelbundna förvärkar!! Jag vill sniffa bebis snart!!
  • eightythree

Så! Då var "gammelvagnen" också hemma efter utlåning på ett år, vilket betyder att jag har en -04 Brio duo classic och en p

• LiJon

Här sjönk humöret helt i botten nyss. Har gått och sett framemot kvällens "Barnmorskan" heeela dan (äntligen nåt annat än den j-la fotbollen liksom) och så är det nån film istället? Nästa avsnitt visas tydligen nästa söndag, förstår inte varför de gör ett glapp mitt i....

Så då stack jag ner till "vår" affär för att hyra en film istället, men då är hela stan redan invaderad (inför P&L-festivalen som drar igång nu i veckan) och de har gjort om helt i affären och plockat undan "hyra-film-maskinen". Så jag köpte en tidning och en Loka och tänker vara grinig resten av kvällen ;) det enda positiva är att jag får fotmassage av karln nonstop när han tittar på fotboll, hihi.

• eightythree

Li Jon: Åh! Njut av fotmassagen och hoppas du kommer på bättre tankar!

• Sommaren12

Skriver förlossningsbrevet nu... Jag skrev rätt och slätt "Jag vill att man gör en sen avnavling när barnet kommit". Bör jag utveckla det något eller kan jag utgå från att de vet varför det är bra? Vi får ett papper med frågor som man ska fylla i och där är ju inte jättemycket plats att skriva romaner på... Men vet inte hur pass nytt eller tilltaget detta med sen avnavling är egentligen. Kommer de tycka att jag är dryg på nåt sätt?