• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Vi ska som sagt vara ensamma första veckan. Sen kommer min mamma och bor här en vecka. Jag TROR att det kommer vara kalasbra för mig, mannen har börjat jobba och eftersom dotan blir ett flaskbarn så kan mamma ta över lite ifall jag vill vila. Mamma bor i England så det är ju inte möjligt för henne att bara komma över dagen liksom. Har hört från flera att det är rätt skönt att ha sin mamma där i början när det första jobbiga lagt sig. Vi har en himla bra relation och hon är inte det minsta besvärlig, väldigt enkel och lyhörd så tror det blir fint. Vet dock inte hur sugen min man är men men... 

• NiniMe

Så då har jag gjort pannkakor eftersom grabben önska sig en pannkakstårta idag

Jag har fått en konstig tomhetskänsla i magen...

AnG Besök så får vem som komma och hälsa på, inte mig emot...

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-06-26 13:47:11 följande:

Åhhhhh pannkakor!!! Min man gör världens godaste! Tänk om man kunde fjäska till sig några! Mmmmm! Skäms
  • NiniMe
    NiniMe skrev 2012-06-26 13:47:11 följande:

Inte vem som så klart, nära och kära menar jag hahaha, inte så sugen på att eslövs uteliggare kommer hahaha
    Sommaren12 skrev 2012-06-26 13:58:39 följande:
    Åhhhhh pannkakor!!! Min man gör världens godaste! Tänk om man kunde fjäska till sig några! Mmmmm! Skäms
    Ja det ska bli smaskens

Fick precis reda på att imorgonbitti ska vi få se vår lilla tös på TUL, ÄNTLIGEN!!!
  • mijja12

Ang efter förlossningen så kommer jag och mannen känna oss in med den nya varelsen så kommer och bara försöka hitta balansen igen innan folk börjar komma. Däremot kommer vi ta emot besök på patienthotellet där nere i entrén som kommer vara familjen. Vännerna får acceptera och vänta någon vecka med att komma på besök.

• 7eHimlen
    VeritasIV skrev 2012-06-26 13:22:48 följande:
    Ang förlossningen och inställningen. Tycker det är superbra att man inte känner sig uppjagad eller rent av rädd. Jag hade också en lugn, förväntansfull och positiv inställning, vilket jag tror hjälpte mig mycket. Och jag fick en positiv, snabb förlossning med ettan. Kände då att jag lätt skulle kunna göra det igen fast det gjorde helv.. ont och jag fick lite bristningar där nere när jag öppnade mig så fort och inte krystade så länge. Tycker att det är lite dumt av omgivningen att komma med skräckscenarion mest. Det är sällan man får höra det positiva :-P
    Ja apropå skräckscenarior var precis en kund inne och berättade hur hans tjej fött (för ca 2 veckor sen) och att det varit dramatiskt o ungen fick stanna på intensiven för han slutade andas, mamman höll på att dö. Alltså, usch, såklart, jättehemskt!! Det ändrar inte min inställning och jag håller mig lugn iaf, men varför berätta det för nån som snart ska föda? :/ så knasigt!
    Men skönt att vi är flera!! :D Vi får peppa varandra sen om modet sviker när det närmar sig :D 
  • NiniMe
    7eHimlen skrev 2012-06-26 14:44:13 följande:
    NiniMe - varför ska du göra TUL? Du ser ju inte ut att vara varken stor eller liten?
    I skåne har vi det stående
    Men det brukar vara runt vecka 32-33 men dom ligger efter jättemycket inne på ul i lund, så jag kommer komma senare än normalt, jag kommer vara i v.36+3 när vi kommer men det ska bli kul och det brukar vara lättare för dom att uppskatta vikten desto senare man går