• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Vet jag hade så med dottern att jag fick andas igenom de. Höll nog i dig en månad. Gick ändå över 3 dagar med henne..,, jobbigt när man tror lite att det e på g så är de inte så. Kroppen kan verkligen spela en ett spratt

• lillakotten

Usch det känns som att jag har blivit överkörd av ett tåg.. Jag har sovit jätte bra och behöver fortfarande inga kisspauser men ändå är jag dödens trött idag. Massor av förvärkar med så orkar inte cykla till jobbet.. V31+5

• Roos26

Ush känner mig stressad eftersom vi renoverar huset så e de bygg killar här på dagen å massa grejer i trädgården. Vi grejar innomhus med ett rum i taget å just nu har vi dragit ut massa saker i vardagsrummet för att renovera vårt " wisky " rum, de är bara tapeter kvar nu vi måsta ha klart ikväll då vi måste vå bort allt vi dragit fram för på fred kommer de 30 st på besök :P så hinner inte städa idag för de e grejer överallt å jag har lovat att åka in till stan med en vän idag . Kan dock behövas men e tressad:P Behöver dock inte laga mat eller köpa något då vårt företag köper med allt :D Pjhuuu !!! Sen ska vi upp tidigt på lörd å åka på 30 års kalas ....kul men allt har gått i ett i några veckor nu å jag e tröööötttt :P

• A R

Vi har renoverat på landet och jag och mamma har tapetserat två rum så jag har varit lite frånvarande här.

Stövelkatten, jag hade gbs tidigare i graviditeten och får pga antibiotika under förlossningen. Jag har lämnat urinprov ett par gånger efter antibiotikakuren och har inte gbs nu men ska iaf få antibiotika under förlossningen.

NiniMe, spännande, kanske är det på gång!

Idag åker jag och yngsta sonen med mamma till hennes sommarställe. Jag behöver vila och maken får fortsätta renoveringen på egen hand. Ska även träffa mina systrar och tänkte passa på att bli lite ompysslad med massage och låta dem måla mina tånaglar :)

• NiniMe
    A R skrev 2012-06-28 08:40:19 följande:
    Vi har renoverat på landet och jag och mamma har tapetserat två rum så jag har varit lite frånvarande här.

Stövelkatten, jag hade gbs tidigare i graviditeten och får pga antibiotika under förlossningen. Jag har lämnat urinprov ett par gånger efter antibiotikakuren och har inte gbs nu men ska iaf få antibiotika under förlossningen.

NiniMe, spännande, kanske är det på gång!

Idag åker jag och yngsta sonen med mamma till hennes sommarställe. Jag behöver vila och maken får fortsätta renoveringen på egen hand. Ska även träffa mina systrar och tänkte passa på att bli lite ompysslad med massage och låta dem måla mina tånaglar :)
    Ja jag hade önskat det men tyvärr är det nog bara vanliga förvärkar...
  • bez imena

Ninime; hur är det med "mens" värken? :0

Idag ska jag köpa mig en amnings bh, så jag kan börja packa väskan. Vet att jag kanske borde vänta med det köpet tills det är nära o pattarna större, men om man tar en lite större? Tycker f ö de är grymt fula... Iaf på lindex. Som skrynkliga papperspåsar.

Hoppas ni får en fin o solig dag som här

• NiniMe
    bez imena skrev 2012-06-28 09:14:13 följande:
    Ninime; hur är det med "mens" värken? :0

Idag ska jag köpa mig en amnings bh, så jag kan börja packa väskan. Vet att jag kanske borde vänta med det köpet tills det är nära o pattarna större, men om man tar en lite större? Tycker f ö de är grymt fula... Iaf på lindex. Som skrynkliga papperspåsar.

Hoppas ni får en fin o solig dag som här
    Jo mensvärken är kvar, ska knoppa i sängen och vila lite och se om det avtar...
  • anneh

BB-väskan är nästan färdigpackad här. Väntar på amningsbhar och tröjor jag beställde igår. Sen ska det bara packas ombyte till mig, men det tar jag när vi åker in, annars har jag inget att ha på mig nu :D
    Tandborste och tandkräm får ej heller glömmas, men det är nog allt!

Skönt att den är färdig, går in i vecka 36 imorgon. Sambon som jobbar borta i veckorna ringde igår och lät stressad, undrade vart allt fanns och vart parkeringen på förlossningen var. Sen ringde han några gånger till vid 23-tiden och undrade vad jag gjorde, då han fick för sig att bebis ville ut precis då..?!

Skönt att det här är sista veckan han blir borta, följande veckor kommer man iallafall kunna ringa hem honom om det skulle sätta igång.

• Therese 445

bez imena - på hm finns det ganska söta amningsbh men håller med om att de kanske inte är de finaste man sett :P