• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Jag kan inte påstå att jag varit full av energi, men jag försöker! Igår bakade jag ju munkar, idag dammsög jag hela hemmet (tog en timme, det gick mycket långsamt) torkade golven, dammade hyllor samt tvättade. Nu är det så fint! Jag hoppas det hålls fint ett tag nu, för jag orkar inte göra om det.

Är det någon av er som har erfarenhet av gbs? Funderar på vem som kommer dubbelkolla att antibiotikan funkat och att bebis inte smittas under förlossningen.

Också en sak som slog mig idag; sätter man alltid dropp vid förlossning? Eller sätter man en kateter ifall man behöver dropp senare? Jag minns inte när detta gjordes förra gången...

• fransyskan
    Stövelkatten skrev 2012-06-28 00:14:43 följande:
    Också en sak som slog mig idag; sätter man alltid dropp vid förlossning? Eller sätter man en kateter ifall man behöver dropp senare? Jag minns inte när detta gjordes förra gången...
    I Frankrike sätter man alltid dropp. Vet inte hur det funkar i Sverige.

Jag kan inte sova. Eller, jo, jag kunde. Men nu efter mitt-i-natten-kisset är jag klarvaken. Barnet sparkar lite då och då. Maken snusar och sover. Katten undrar vad jag sysslar med. Ute är det mörkt. Funderar på att läsa en bok, men kan inte hitta en bekväm ställning.

Vad gör alla ni andra när ni inte kan somna om?
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-06-28 00:14:43 följande:
    Jag kan inte påstå att jag varit full av energi, men jag försöker! Igår bakade jag ju munkar, idag dammsög jag hela hemmet (tog en timme, det gick mycket långsamt) torkade golven, dammade hyllor samt tvättade. Nu är det så fint! Jag hoppas det hålls fint ett tag nu, för jag orkar inte göra om det.
    Är det någon av er som har erfarenhet av gbs? Funderar på vem som kommer dubbelkolla att antibiotikan funkat och att bebis inte smittas under förlossningen.

Energin kommer nog, den har alltid kommit till mig dom sista veckorna
    Säg till dom att du vill att dom ska kolla upp det..
    Ang dropp så sätter dom kateter en ifall det skulle behövas, jag kommer säga att jag inte vill ha det för tidigt, tycker den är mest jobbig o ha..
  • mijja12

Klarvaken efter att bebis haft hicka i 30 min och svårt att somna om när hela magen ligger och hoppar. 2 dagar kvar på jobbet imorgon är min sista dag innan semester känns skönt men nu känner jag bara att jag vill ge upp och ligga hemma i sängen resten av veckan..

• NiniMe
    Ja då hoppar jag in i vecka 37 nu och det är bara 27 dagar kvaaaar

Packade det sista i bb-väskan igår och ja jag kom ju på att fan vi har ju inte alls mycket kläder till lillan hahaha, sa till min gubbe som har sagt till mig att jag inte behöver shoppa så mycket utan ja det kan vi ta senare, att är det senare nu?
    Och jadet var ju det hahaha, han fatta nog nu att snart kommer hon ju hehe, fan vad tiden går fort....

Ang sd och mensvärk så har jag haft det väldigt regelbundet i perioder men hon hålller sig därinne, jag brukar avvakta ett par tre timmar, sen brukar det försvinna...
  • NiniMe

Vet inte hur jag ska förklara detta men jag har typ växtvärk i magen, känns som buken ska spricka, det höll i sig i ett par minuter för att sen övergå till mensvärk..... E detta normalt? Inget jag minns att jag kännt i mina andra grav Obestämd

• eightythree

God morgon!
    Nu ska jag strax göra mig klar för att ladda skåpen. Bara affären öppnar kl 8. Så mycket mer fokus på mat nu när större delen av familjen är hemma.

Stövelkatten:
    Jag har Inte haft dropp vid tidigare två förlossningar så det är säkert olika beroende på vad som sker.

Hoppas på en bättre dag idag! hej hopp!

• lillakotten

Ninime: jag har också som växtvärk/träningsvärk i magen till och från hade det med dottern med. Antar att det är förvärkar

• NiniMe
    lillakotten skrev 2012-06-28 07:00:10 följande:
    Ninime: jag har också som växtvärk/träningsvärk i magen till och från hade det med dottern med. Antar att det är förvärkar
    Ja det är säkert det.. men det har tilltagit lite mer nu, dock väldigt oregelbundet men jag får andas igenom dom lite... Mensvärken håller i sig... Ja vi får se hur det blir med detta...