• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Miijja - som många redan konstaterat så är det där med bristningar både individuellt och oförutsägbart! Jag har gamla bristningar från när jag pga hormonobalans för flera år sen gick upp mkt i vikt på kort tid - magen och låren är blekstrimmiga i rätt (fel?) ljus. Men så här långt har jag inte fått en endaste ny bristning (v30+0 idag) och då känner jag ju hur magen kliar och sträcks! Har smort med olja för att det är skönt när det kliar, men inget regelbundet eller konsekvent.

Gör vad du kan för att skaka av dig den knasiga idén från bm, och om det är ngn tröst så hade jag hellre haft mina bristningar som gravidbonus än som nu som "souvenir" från den period då jag satte mitt överviktsrekord!

• Fyran2012

Fick besked om beviljad graviditetspenning idag.. trots att jag nästan var säker på att det skulle gå igenom, så känns det otroligt skönt när man får det svart på vittGlad

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Ellenbmt

Ninime- samma här! Har fått så in i helskotta mkt gjort idag!!
    Månne att det är den där "sista energin" man vill ha fint och klart runt om sig!

• Jloow

Tack sommaren och naimis! Jo då vi har räknat som tokar på både 5 och 10 olika scenarion som skulle kunna dyka upp. Haha! Jag är en riktig planerare så då känns det lite extra läskigt.. ;)
    Tråkigaste av allt är dock att vi flyttar ifrån våra bästa vänner som bor våningen under oss nu men man kan ju hoppas på att dom också hittar något snart i samma område. Det är så grymt lyxigt att bara kunna gå ner och ta en fika osv. sen kommer det bli längre till dagis för dottern eftersom vi inte vill byta men det är sånt man får ta. Så i stället för knappa kilometern blir det 4 km. Vilket fortfarande inte direkt är något större avstånd. :)

• fru Elle
    Jloow skrev 2012-06-27 19:43:42 följande:
    Hej tjejer!

Idag har vi skrivit på papper för vår första bostadsrätt!! Det är med skräckblandad förtjusning och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Haha. Den är helt perfekt och behöver "bara" tapetseras om. Men den är jätte välskött så det blir allt eftersom vi har råd.
    Vi kommer flytta från en 3:a på mitten våningen utan hiss med jätte trångt badrum till en 5:a i etage med både balkong och uteplats och ingång från markplan. Känns helt underbart men som sagt skrämmande också. För oss är det mycket pengar och man oroar sig så klart för hur det ska bli med allt eftersom vi tänkt vara hemma och vara föräldralediga i 2 år. Men vi kommer fixa det!! :) jag var bara tvungen och skriva av mig..
    Grattis till nya lägenheten, skönt med extra utrymme. Men känner igen känslan att det är med skräckblandad förtjusning som man byter boende. Flyttar vi till rätt område, kommer vi trivas, kommer det bli för dyrt, tusen saker som man grubblar på.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • eightythree

Från en dag uppåt till en dag nedåt... Orkar inte plocka och städa konstant men har mini tonåringar på 3 och 8 som varvar sitt underbara jag med att käfta emot och beter sig illa- mkt som är på gång för dem med men jag pallar snart inte mer med alla förändringar. Men värre lär det väl bli så har ni knep så får ni gärna dela med er! Behöver tömma lite när tårarna trycker på... Sambon jobbar mkt just nu och jag har semester till Bf så det blir mkt på mig nu...

• Kampis

Har inte läst på flera dagar och tänker inte försöka ge mig på att göra det heller haha! Sotet på en camping på Öland nu vid tältet medan sambon och dottern är på lekplatsen. Vädret har varit piss, ösregnat typ hela tiden utom igår. Jag fyllde även 25 år då så det måste väl betytt att jag vari snäll?!?! :) med magen har det funkat kanon, enda som varit jobbigt är att alla grejerna är på marknivå haha! Och att hunden måste motioneras.... Jag är rysligt bortskämd med att bo i skogen så han bruka vara ute hela dagarna och så busar vi där genom att jag sitter på en stol och skaffar en pinne trehundratusen gånger och han är lika glad varje gång, men nu måste ja ut och gå... Men de funkar, sakta gång och vila ofta så går allt (nästan) Srev ju för ett tag sen att det var slutgökat nu,och nu är det ABSOLUT det! Förra gången med dottern kunde jag känna huvudet om jag stoppade upp ett finger i v 38. Fick för mig att prova igår och joda, ca 5-7 cm in är det... Så nu blir de inget mer ;) Fortfarande snäll bebis som inte gör nåt som gör minsta ont. När jag fyllde igår fick jag en ullaredsresa i present av sambon så jag kan fixa det sista! Så vi ska försöka skaffa barn/hundvakt 13-14 juli och åka :) Måste ju bara berätta om mitt TOKFYND jag gjorde häromdagen även om de inte har med bebisar att göra, köpte en tretorn regnkappa för 350 kr som kostar 2800 ny! Och det roligaste är att som ogravid köpte jag kläder i large, och nu snart högravid i v 34 storlek medium :D

• mijja12
    NiniMe skrev 2012-06-27 17:43:15 följande:
    Vad i hela helvete säger du... Fy fan, hon som har en sådan utbildning borde väl för tusan veta bättre?!! USCH rent ut sagt för osympatiska okunniga människor... Man kan inte hjälpa att man får bristningar, vissa är hormonella och vissa är genetiska, om det är meningen att man ska få dom så FÅR man dom oavsett vad man gör...
    Jag smörjer min mage för det är skönt mot kliandet och tyvärr så hjälper inte detta mot bristningar och det borde hon väl för fasen veta....
    Förstår att du blev ledsen, jag sitter här och blir riktigt arg men jag hade förmodligen reagerat likadant i chock...
    Hade jag varit du så hade jag iallafall tagit upp detta med en annan bm eller din ordinarie när hon kommer tillbaka... För sådana människor måste lära sig, hon kommer såra fler gravidisar
    Kramar i massor till dig och kom ihåg du är fin oavsett Hjärta
    tack så jätte mycket. Jo man känner sig helt "ful" när hon sa så, berättade för mannen innan och han blev lite paff eftersom vi båda har tyckt om henne på föräldrarutbildningen. Ska ta upp det när min ordinare bm kommer tillbaka. Dock ska jag till henne som jag var hos idag en gång till innan min vanliga kommer tillbaka. Undra om man kan ringa dit och fråga om man kan komma till någon annan eller kanske ta med någon anhörig dit som stöd typ.

Kramar tack detsamma. Hjärta
  • mijja12
    elfsan87 skrev 2012-06-27 18:40:03 följande:

Nu är vi många i denna tråden!! Är det någon mer som har gjort en ivf behandling tro?

Vi var på väg hade hämtat ut alla mediciner och skulle precis påbörja ivf försök men blev spontan gravid som dom kallar det. 
  • mijja12
    Albasmamma skrev 2012-06-27 19:21:39 följande:
    Hej tjejer! Har varit lite frånvarande i några dagar nu när vi har varit på semester. Hade tänkt läsa ikapp idag men är dödligt trött. Vi har bilat hemåt inatt, så totalt 11 timmar i bil och inte många timmars sömn. Ska, så fort barnen lagt sig bädda ner mig och hoppas få sova måånga timmar!

Får läsa mer imorgon men måste bara kommentera lite iaf:

Miijja: Men usch vilken kommentar, vad arg jag blir! Försök att inte ta åt dig.

tack så jätte mycket.