• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12
    Sommaren12 skrev 2012-06-27 19:32:55 följande:
    Miijja: tolerera inte en sån idiot!! Jag hade med blivit otroligt ledsen om nån sagt så till mig. Om du inte vågar ta upp det face to face så kanske det går att maila någon på stället. Låt det inte gå förbi. Är rätt säker på att om de andra på stället har nåt innanför pannbenen så kommer de inte acceptera hennes beteende heller!
    tack så mycket tänkte ringa dit imorgon eller så om det går att maila som du skrev, annars har mannen lovat att han ska följa med nästa gång för då har jag henne med tyvärr.. 
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-06-27 20:05:20 följande:
    Ninime- samma här! Har fått så in i helskotta mkt gjort idag!!
    Månne att det är den där "sista energin" man vill ha fint och klart runt om sig!
    Ja det är skönt när denna energi kommer efter att man varit halvt dö i 8 månader hahah
  • fru Elle
    Stövelkatten skrev 2012-06-27 17:43:09 följande:
    Var till bm i morse, allt med bebisen är bra, följer mittenkurvan på pricken osv osv.
    Min odling från förlossningen visade dock gbs så nu har jag en 5dagars kur kåvepenin på gång. Hoppas det hjälper förvärkarna iaf.

Annars inget nytt. Jag saknar fortfarande lust, det känns som att förhållandet bara blir sämre och jag blir mer och mer nere. Det vore bra om någon tvingade mig att göra något, att träffa någon! Men det kan man ju inte begära.
    Vad tråkigt att du känner så , kanske vore bra att försöka hitta på något om du orkar. Gå ut med en vän eller att du och din man går ut och äter middag eller liknande. För att komma hemifrån och bryta vardagen lite. Finns det någonting som du skulle vilja göra?
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mammsen

Idag har vi varit och badat på ett uppvärmt utomhusbad, det var toppen.. Men jag fick en fet spark i magen av min dotter som skulle ta sats och simma iväg och fick värsta sammandragningen, antagligen blev jag rädd och spände mig, krampade mig upp ur badet och sambon köpte en glass,, Dottern skämdes den stackaren och jag tyckte så synd om henne "Mamma förlåt, tror du lillebror fick ont? Snälla mamma kan jag inte få en kram?" Så jag förklarade för henne att det inte är någon fara med lillebror det var4 bara mamma som fick lite ont.. Vet ju inte om han har huvudet eller rumpan upp till vänster (något av det iallafall) och där hamnade såklart foten :/ Men han har varit pigg och rört sig som vanligt och jag har inte känt av något annat ovanligt så jag har avaktat,, men fan vad orolig man blir!

Idag fick svärmors hund Valpar, 6 st som vi var och kikade på lite snabbt och min sambos brors ex som jag har kontakt med fick en son idag. Jag fick ett urgulligt mms 2 timmar efter hans födelse och han är såååå perfekt!! Dock har vi inte berättat för sambons bror att han blivit pappa än, han har betett sig illa mot henne och vi har ingen kontakt alls med han längre. Jag vet inte om hon hört av sig eller kommer att göra det. Sist jag talade med han skrek han att han hoppades barnet skulle dö i magen på henne och jag och mnin sambo var dem som höll han på plats så hon skulle få hämta sina saker och flytta i lugn och ro när hon var nygravid.. Det som ör lite tråkigt är att jag tror han kommer jaga efter henne (via tele/dator) om han får veta att sonen är född,, och jag vill bespara henne det nu när hon just fött,, så jag vill inte ens visa mmset för barnets farmor (min svärmor) för att undvika att de berättar just nu.. är det fult gjort av mig? Jag känner att hon gott kan få lite lugn och ro! Vad skulle ni gjort? Min sambo håller med mig och tycker inte hans bror ska ha med barn/kvinnor att göra överhuvudtaget...

Sommaren12 - Nej det är inget konstigt att få dem nu :) Sammandragningar är bara sammandragningar när magen blir hård och förvärkar är när man får molvärk i magen eller magen och ryggen sammtidigt :) Korta stunder med pauser emellan :) Om de kommer tätt i över en halvtimme - timme kan man ringa och prata med förlossningen :)

Anneh - Ja, det tar jag förgivet, när jag var på undersökning sist sa hon att tappen sitter "fortfarande långt in" så hon knapt kunde nå den, jag frågade hur länge den brukar göra det och hon sa att det kan skifta lite från dag till dag men som jag förstod så kommer den "närmare utgången"

Mijja12 - Nej fy vad elakt! Jag tycker du ska ta upp det med din vanliga barnmorska! Det var välldigt klumpigt och oproffisionellt sagt! Fy fan! En sån kommentar är ju inte kul hur lite bristningar man än har ju! Dessutom finns det INGA undersökningar som visar att man kan göra något i förebyggande syfte åt bristningar i huden.. Jag förstår att du inte sa ifrån, man blir så ställd och hamnar i ett sånt underläge att man helt enkelt reagerar med att ta skiten. Kollade dessutom tillbax i bildtråden på senaste bilden när du gjorde den fina avgjutningen och jag tycker du har normalt med bristningar, inte särskillt mycket mer än mig, du har inget att skämmas över! Tycker du ska ringa och be om en annan BM.

Anneh - Jag har köpt men kommer inte att börja dricka det än. (är i v 33) Det står på förpackningen att man inte ska dricka det utan att rådfråga läkare först om man är gravid. Har hört att det bara ska värmas till max 70grader för att man ska få någon effekt, dock tror jag inte det sätter igång förlossningen men jag vill inte chansa så jag väntar tills jag går in i v35/v 36 Undrar med om det är gott?

Natlup - Jag skulle stå där utan att betala! Så länge böteslappen är kvar får de inte sätta en till.. Tror böter för sådanna felparkeringar ligger på 300kr och det blir ju billigare.. Med lite tur slipper ni betala alls ;)

Elfsan87 - Nej, men vi försökte i 1½år innan vi lyckades :) 

• anneh

Mammsen: Okej, vi får hoppas på att det är drickbart! Jag går in i vecka 36 på fredag, så hoppas det kommit tills dess :D

Nämen nu fick jag lite halvt panik! Vecka 36 på fredag!?
    Fattar ni tjejer hur nära det är för oss nu!? Känns som om det var förra veckan tråden skapades.. Guuud vad fort det gått! Snart börjar det nog ploppa ut ännu fler bebisar!

• mijja12

Mammsen: tack för stödet. Jag tycker absolut inte du gjort fel ang din mans bror. Han har valt sin sida och vill inte ha barnet helt enkelt då är han tusan inte värd att veta att den kommit heller. Det är helt rätt att du tycker hon behöver lugn och ro det lär man ju behöva efter en förlossning. Hon behöver ingen som honom att störa henne i det fina just nu iaf. Kram

• bez imena

Elfsan87; vi hann inte med IVF, jag plussade 2 veckor innan allt skulle dra igång. Tog nästan 3 år...

Ang energi som ni fått, samma här!! Har jämt sovit när mannen kommit från jobbet men idag klippte jag gräsmatta i 3 (!) timmar. Fixade barnrummet. Slängde o rensade grejer, damma o tvättade två fönster. O kan inte sova än?? Haha.. Börjar nog bli hungrig oxå.

O vikken idiot till BM som sa sådär om magen, fyfan

Ska läsa ikapp allt imorrn Gonatt!

• Juliette

Mammsen: Nej, det är verkligen inte kul att mannen tänker så och framför allt väldigt ovant då han stöttar enormt när det gäller alt kring graviditet och bebis och är superengagerad. Men han tror att smärtan kommer att vara för mkt för mig...Eller att jag kommer ha svårt att slappna av så som man "ska". Och så kanske det är, men han borde inte ha sagt det högt. Vi pratade om det idag och han förklarade hur han menade så det känns något bättre.

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Imorgon är det dags för UL nr 2 :).

• Juliette

NiniMe: Så härligt med massa energi! Vi tog en tur till Ikea och var där hur länge som helst. Köpte byråer och madrass till spjälsängen, bl a. Helt slut i kroppen nu. Önskar mig mer ork och energi :). Köpte tyg också för jag tänkte ge mig på att sy ett babynest. Syr typ aldrig så vi får väl se hur det går. Mannen är bättre på det så kan bli att han får ta över, haha.

• Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-06-27 21:26:27 följande:
    Vad tråkigt att du känner så , kanske vore bra att försöka hitta på något om du orkar. Gå ut med en vän eller att du och din man går ut och äter middag eller liknande. För att komma hemifrån och bryta vardagen lite. Finns det någonting som du skulle vilja göra?

Kruxet är ju den förbannade fotbollen just nu! Men på lördag ska faktiskt hela familjen på bio, och nästa vecka har vi vår lilla kryssning. Tack för ditt fina meddelande!