• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • elfsan87

Nu är vi många i denna tråden!! Är det någon mer som har gjort en ivf behandling tro?

• Gadget
    elfsan87 skrev 2012-06-27 18:40:03 följande:

Nu är vi många i denna tråden!! Är det någon mer som har gjort en ivf behandling tro?

Inte i den här graviditeten som är naturlig, men har gjort IVF en gång med en annan man som inte tog sig. Det var mig det skulle vara "fel" på så det känns väldigt lyxigt att detta kommit naturligt. 

• Albasmamma

Hej tjejer! Har varit lite frånvarande i några dagar nu när vi har varit på semester. Hade tänkt läsa ikapp idag men är dödligt trött. Vi har bilat hemåt inatt, så totalt 11 timmar i bil och inte många timmars sömn. Ska, så fort barnen lagt sig bädda ner mig och hoppas få sova måånga timmar!

Får läsa mer imorgon men måste bara kommentera lite iaf:

Miijja: Men usch vilken kommentar, vad arg jag blir! Försök att inte ta åt dig.

• Sommaren12

Miijja: tolerera inte en sån idiot!! Jag hade med blivit otroligt ledsen om nån sagt så till mig. Om du inte vågar ta upp det face to face så kanske det går att maila någon på stället. Låt det inte gå förbi. Är rätt säker på att om de andra på stället har nåt innanför pannbenen så kommer de inte acceptera hennes beteende heller!

• Jloow

Hej tjejer!

Idag har vi skrivit på papper för vår första bostadsrätt!! Det är med skräckblandad förtjusning och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Haha. Den är helt perfekt och behöver "bara" tapetseras om. Men den är jätte välskött så det blir allt eftersom vi har råd.
    Vi kommer flytta från en 3:a på mitten våningen utan hiss med jätte trångt badrum till en 5:a i etage med både balkong och uteplats och ingång från markplan. Känns helt underbart men som sagt skrämmande också. För oss är det mycket pengar och man oroar sig så klart för hur det ska bli med allt eftersom vi tänkt vara hemma och vara föräldralediga i 2 år. Men vi kommer fixa det!! :) jag var bara tvungen och skriva av mig..

• Ellenbmt

Sommaren- jag ser inte att någon svarat dig, jag tror, som omföderska, att alla känner förvärkar olika, för mina nu känns inte alls lika något jag hade sist?
    På mig känns det lite som att det blir tokigt trångt i magen och så blir jag nästan lite yr och matt och vill automatiskt spänna mig lite... Molar lite och så vipps så klingar det av ett tag...

Man kan ha förvärkar hur tidigt som hellst tror jag, men det är ju såklart vanligast mot slutet. Tycker v 34 är slutet :) se det som positiv övning...

• Ellenbmt

Sommaren- om du är lite pysslig så kom jag på vad jag hade gjort. Känns bökigt att byta massor av överdrag, sy på kardborrar på hörnen och så frotté dukar med kardborrar i hörnen, så kan man ju bara slita av och lägga på nytt direkt... T.om. Med enhandsgrepp, något du snart inser är brutalt bra :) annars, så säljer ju libero underlägg på Ica, engångs, ganska fina och bra att ha med sig ut ibland, ganska dyra för vad de egentligen är, men som sagt, dom finns... Man får prover i påsen på bb tror jag.

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-06-27 19:43:58 följande:
    Sommaren- jag ser inte att någon svarat dig, jag tror, som omföderska, att alla känner förvärkar olika, för mina nu känns inte alls lika något jag hade sist?
    På mig känns det lite som att det blir tokigt trångt i magen och så blir jag nästan lite yr och matt och vill automatiskt spänna mig lite... Molar lite och så vipps så klingar det av ett tag...

Man kan ha förvärkar hur tidigt som hellst tror jag, men det är ju såklart vanligast mot slutet. Tycker v 34 är slutet :) se det som positiv övning...
    Tack för svaret! Önskar att det fanns ett mer "såhär är det"! Lär väl märka om det kommer igen. Men bra att höra era erfarenheter. :)
    Jloow skrev 2012-06-27 19:43:42 följande:
    Hej tjejer!

Idag har vi skrivit på papper för vår första bostadsrätt!! Det är med skräckblandad förtjusning och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Haha. Den är helt perfekt och behöver "bara" tapetseras om. Men den är jätte välskött så det blir allt eftersom vi har råd.
    Vi kommer flytta från en 3:a på mitten våningen utan hiss med jätte trångt badrum till en 5:a i etage med både balkong och uteplats och ingång från markplan. Känns helt underbart men som sagt skrämmande också. För oss är det mycket pengar och man oroar sig så klart för hur det ska bli med allt eftersom vi tänkt vara hemma och vara föräldralediga i 2 år. Men vi kommer fixa det!! :) jag var bara tvungen och skriva av mig..
    Stort grattis! Det är tokspännande att flytta till nytt! :) Man oroar väl sig alltid när man ska prova på en ny budget och kanske blir det lite omprioriteringar när ni ska vara hemma så pass länge men tror inte ni kommer ångra er. Ni har antagligen redan räknat på det (väl?) och då ska det nog gå. Njut av nya lyan! Blir med sugen på att flytta till större! :)

• Naimis
    Jloow skrev 2012-06-27 19:43:42 följande:
    Hej tjejer!

Stort grattis! Ni kommer greja det. Underbart att få flytta till så mkt större. Vi flyttade ju precis från en 2a till en 4a och det känns fantastiskt.Inte kanske i plånboken, men det är det värt.
  • NiniMe

Så då har man städat som en galning, energin bara slog mig som en ordentlig käftsmäll, toaletten skrubbad från golv till tak, dammsugat 2 ggr, torkat golv och nu ska jag ge mig på ovanvåningen :P Denna energi har jag inte haft på MYCKET länge och den är sååå välkommen hahaha