• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Katten: Ok! Äh jag får låtsas som att det funkar iaf! :D
    Hoppas det är drickbart..

• eightythree

Anneh:
    Drack hallonbladste förra gången. Vet inte om det blev någon skillnad men allt gick bra, liksom gången innan det. Tycker inte att det smakar så mkt - lite gräs och lite förnimmelse till hallon som de nämner ovan. men tro och hoppas kan man ju alltid göra!

• NiniMe

Så då har man städat som en galning, energin bara slog mig som en ordentlig käftsmäll, toaletten skrubbad från golv till tak, dammsugat 2 ggr, torkat golv och nu ska jag ge mig på ovanvåningen :P Denna energi har jag inte haft på MYCKET länge och den är sååå välkommen hahaha

• Stövelkatten

Var till bm i morse, allt med bebisen är bra, följer mittenkurvan på pricken osv osv.

Min odling från förlossningen visade dock gbs så nu har jag en 5dagars kur kåvepenin på gång. Hoppas det hjälper förvärkarna iaf.

Annars inget nytt. Jag saknar fortfarande lust, det känns som att förhållandet bara blir sämre och jag blir mer och mer nere. Det vore bra om någon tvingade mig att göra något, att träffa någon! Men det kan man ju inte begära.

• NiniMe
    mijja12 skrev 2012-06-27 15:09:19 följande:
    Var hos min bm idag fast det var en vikarie som haft föräldrarkursen och jag har tyckt om henne innan ändå tills idag då hon gjorde mig ledsen genom att titta förskräckt på mina bristningar på magen och sa herregud som du ser ut på magen.. Blev väldigt ledsen när hon sa så eftersom min vanliga bm har inte sagt ett ljud om mina bristningar.
    Gått upp 17 kg från inskrivning väger idag 91,1 kg.
    Hjärtljudet på bebis låg på 161
    Han låg med huvudet neråt men inte fixerad.
    Vad i hela helvete säger du... Fy fan, hon som har en sådan utbildning borde väl för tusan veta bättre?!! USCH rent ut sagt för osympatiska okunniga människor... Man kan inte hjälpa att man får bristningar, vissa är hormonella och vissa är genetiska, om det är meningen att man ska få dom så FÅR man dom oavsett vad man gör...
    Jag smörjer min mage för det är skönt mot kliandet och tyvärr så hjälper inte detta mot bristningar och det borde hon väl för fasen veta....
    Förstår att du blev ledsen, jag sitter här och blir riktigt arg men jag hade förmodligen reagerat likadant i chock...
    Hade jag varit du så hade jag iallafall tagit upp detta med en annan bm eller din ordinarie när hon kommer tillbaka... För sådana människor måste lära sig, hon kommer såra fler gravidisar
    Kramar i massor till dig och kom ihåg du är fin oavsett Hjärta
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-06-27 14:38:42 följande:
    Ja, som man betalar för. just Huddinge sjukhus ligger dessutom lite avsides, så man kan inte hoppas på område i närheten riktigt.

Parkering är dyrt här, och även det ett sätt att hålla bilarna borta från innerstaden.
    Aha ja det är ju fullt av dom att ha den taxan faktiskt, vård måste man ju ha...
  • Naimis

Besök hos bm v 35+5

BT: 105/56

HB: 140

Socker: 4,6

Hjärtljud: 150 (140-155)

SF-mått: 32 cm

Huvud: nedåt, ruckbart (rörligt sist)

Jag fick tid för TUL nästa tisdag då magen inte växt tillräckligt, utan nu ligger under mittsträcket istället för över som den gjort tidigare.

Fick se min kurva för förra graviditeten. Följde kurvan perfekt då men låg precis över de nedre sträckt. Denna gång har jag legat på +1 över mittsträcket (till v 33). Tyckte magen var större denna gång

• astro
    anneh skrev 2012-06-27 16:58:42 följande:
    Nån som tidigare testat hallonbladste? Vad smakar det? Funkar det? :) beställde nämligen nyss och tänkte testa!
    Jag är en stor vän av hallonblad. Gick över tiden massor med mina första fyra. Sedan drack jag hallonblad med de senaste två, gick över BF+2 och BF+1, något behagligare än två-tre extra veckor.
    Något jag gissar var teets förtjänst  
  • sashia
    astro skrev 2012-06-27 18:04:59 följande:
    Jag är en stor vän av hallonblad. Gick över tiden massor med mina första fyra. Sedan drack jag hallonblad med de senaste två, gick över BF+2 och BF+1, något behagligare än två-tre extra veckor.
    Något jag gissar var teets förtjänst  
    Första fyra o sen två? Hur många barn har du??